Vården sa i telefonen att besöket är gratis - Kommer till platsen och det visar sig kosta - Bestrida?
Jag planerar in att ringa tidigast på måndag. Men jag känner stress och väljer att passa på att fråga och skriva av mig här.
Jag hade tidigare avbokat ett läkarbesök. Jag har medfött hjärtfel, men lever ett aktivt liv. Jag jobbar och lever ett normalt liv.
Jag avbokade ett besök och hänvisade till mitt jobb och vill inte gå ifrån jobbet.
Det tog inte lång tid tills ett brev ifrån läkaren som skrev att det är en stark rekommendation att jag går på undersökningen och att en ny tid är på väg att komma, som jag naturligtvis hade rätt till att avboka, vilket jag gjorde.
Jag fick ett telefonsamtal en dag innan själva läkartiden. Ett telefonsamtal som ägdes rum en dag efter min avbokade tid (alltså efter att jag avbokade för andra gången).
Telefonsamtalet bestod av att jag borde gå på läkartiden. Jag på kallelsen stod det inget pris och jag frågade om det tillkommer någon kostnad. Hon jag pratade med gick undan för att lägga upp min fråga. Hon kom tillbaka och sa att det är kostnadsfritt besök. Jag tänkte för mig själv att det är kostnadsfritt och det är skönt att få det gjort.
En del av mig ville inte gå ifrån jobbet, men jag ville bara få allt undanstökat. Hursomhelst, när jag kom till kassan, så visar det sig att läkartiden i alla fall kostar. Jag hade varit tydlig med min fråga om det tillkom kostnad. Nu visar det sig att läkartiden kostar, men själva EKG är kostnadsfritt. Det är inget som framkommer i kallelsen eller under telefonsamtalet. Jag känner en stress. Jag vill inte gå undan jobbet och ringa ett telefonsamtal. Har jag tur, så fick jag telefontid 7:30, precis innan jag börjar för dagen.
Jag bör väl ha rätt till att kunna bestrida fakturan och hänvisa till telefonsamtalet, där det framkommer att det sades att det skulle vara kostnadsfritt. Jag vill inte betala något jag är ointresserad av att komma från första början och att jag dessutom behövde gå ifrån jobbet.