Behöver dra in 300tkr-400tkr
Som sagt så skulle jag behöva tjäna lite pengar då jag vilja starta om vuxen livet.
Men finner inget sätt att göra detta på. Sparar ca 2000-4000kr i månaden. Det går alldeles för sakta.
Inser att jag har brist på kunskap när det gäller precis allt.
Meka med bilar känns inte som något att ens fundera på då marknaden är helt fel samt riktigt odräglig just nu.
Daytrader lockar ju, men självklart inser man att det knappt finns en chans när det kommer till det.
Programmera? Vilket program, o hur skulle jag hinna det med heltidsarbete som gör mig helt förstörd på "fritiden"
Studera vill jag, men har inte tillräckligt med csn efter misslyckade försök tidigare när jag inte ens var fullt motiverad till att studera.
Starta eget? Nej, ser hur folk köper o säljer konstant på Marketplace osv. Allt finns för vem som helst till ett någorlunda pris redan.
Är inte bra på någonting. Skulle kunna tänka mig läsa matte igen, o kanske gå bokföring. Men känner ingen som håller på med det och vet inte om det är ett tillfredställande alternativ?
Har inga kontakter. De närmaste jag har är nöjda i sin tillvaro utan större mål som attt ex "köpa hus någongång" men realistiskt aldrig kommer ha råd då de äter ur mun i matsäck.
Funderar på starta däckbytar företag, men hur skulle man kunna konkurrera med de redan väldigt etablerade firmorna?
Det jag vill jobba helst inom, finns inte mycket att tjäna inom på min låga nivå så behöver komma upp mig i studierna innan jag kan nå det målet, som jag ju inte ens kan komma förbi.
Är inte jätte social av mig heller. Är även för snäll för att känna att jag kan ta betalt osv.
Vad ska jag göra, köpa mig en spade istället?