• Anonym (Eskil)

Skulle du gå med på en sexlös relation?

Skulle du kunna leva i en relation helt utan sex för att den andre inte vill.

Kan handla om ett ointresse 
    Skada efter graviditet 
    Medicinsk orsak som smärta, inte kan bli kåt, inte kan få stånd och vill inte ha någon annan sexuell aktivitet utan stånd.

Skulle ni kunna gå med på att bara älska er partner helt utan sex då? 

• Svar på tråden Skulle du gå med på en sexlös relation?
  • Tecum

Inte om det beror på ointresse, då är det kört.
    En medicinsk skada eller sjukdomstillstånd är en annan sak. Då lämnar man inte. Dessutom kanske man kan ha någon form av sex ändå.

• Anonym (M)

Det finns betydligt viktigare saker i livet än att sätta in sitt könsorgan i ett annat så ja, jag hade gått med på det. Hellre vara utan sex än en girigt otrogen partner som glor på andra eller söker sig till porr. 

• Anonym (Ace)

Japp. Jag är själv ace. Ibland önskar jag att jag vore aroace för detr väldigt svårt att hitta någon. 

• Anonym (Nej.)

en komplikation som min man hade? Hade då aldrig lämnat. 

• Pixxel

Om jag älskade tjejen tror jag det. Jag har levt sexlös i nästan hela mitt liv så det är ingen skillnad mot idag.

• Anonym (Ace här med)
    Anonym (Ace) skrev 2024-04-22 20:06:02 följande:

Japp. Jag är själv ace. Ibland önskar jag att jag vore aroace för detr väldigt svårt att hitta någon. 

Jag gillar att mysa, gulla och de sakerna men är ointresserad av sex. Har mycket med kroppskomplex och annat att göra.
  • Anonym (Lila)

Inga problem. Är tjej och vågar inte dejta pga väldigt vanilj och vill sällan. Känns som alla vill ha värsta äventyren i sängen, själv vill jag hellre bara kramas och kyssas.

• Anonym (Ace)
    Anonym (Ace här med) skrev 2024-04-22 20:32:15 följande:
    Jag gillar att mysa, gulla och de sakerna men är ointresserad av sex. Har mycket med kroppskomplex och annat att göra.
    Vad tråkigt att du har komplex för din kropp. 
  • Anonym (Hej)

Inte en chans i världen.
    Skulle jag ens överväga något sånt vore det isåfall självklart att jag fick ha en älskarinna bredvid.

• Anonym (Ace här med)
    Anonym (Lila) skrev 2024-04-22 20:32:23 följande:

Inga problem. Är tjej och vågar inte dejta pga väldigt vanilj och vill sällan. Känns som alla vill ha värsta äventyren i sängen, själv vill jag hellre bara kramas och kyssas.

Samma här, har träffat många som bara visar intresse tills de inser att man inte vill gå till sängs. Kyssar och kramas räcker för mig med.
  • Anonym (Ace här med)
    Anonym (Ace) skrev 2024-04-22 20:35:17 följande:
    Vad tråkigt att du har komplex för din kropp. 
    Haft det i 20 plus år alltså sedan tonåren.
  • Anonym (?)

Sex är ett "klister" i förhållandet, ger samhörighet och närhet. Däremot kanske frekvensen sjunker med ålder. Jag och min särbo är 55 +, hon  i klimakteriet och tillsammans i snart 10 år. Kaninperiod i början, alltid och överallt. Nu minns jag inte ens när det hände senast. 
    Men närhet finns och ibland blir det sex, och bra sex dessutom.
    Vi har det bra men sex är det som är "vi" som ett par. Man kan ha sex med andra men det är ju bara sex.

• Fiona M

Om det berodde på fysiskt eller psykiskt hinder ja, men inte om det var av ointresse.

• Anonym (?)
    Fiona M skrev 2024-04-22 21:59:00 följande:

Om det berodde på fysiskt eller psykiskt hinder ja, men inte om det var av ointresse.

Vänta tills du kommer i klimakteriet och allt svider och skaver.  Eller så är jag bara lurad?
  • Anonym (Nej)

Nej 
    Jag hade inte kunnat ha de så länge iallafall.  Om de var en period pg sjukdom osv , ja.
    Jag och min kille har sex 1g/v. Vilket jag egentligen tycker för lite, men jag har ett hopp om att de blir bättre när han får hjälp ( sjukdom?? )
    Han kan inte få varken utlösning eller orgasm.
    Men kan få stånd , dock sällan enl mig.

• Mandel

Om man levt tillsammans i många år och byggt upp ett liv tillsammans och något händer är en sak och jag skulle få fundera länge och väl innan jag tog ett beslut. 

Skulle aldrig inleda en relation med någon som inte är lika driven som jag eller vars lust försvann och inget intresse av att hitta den igen. Då går jag.

Har varit särbo med en man som jag var galet attraherad av, men han tog de sista 2 åren typ aldrig initiativ och när jag närmade mig var det ju liksom inte så att han jublade...
    Han var supernöjd och jag mådde skit så jag lämnade.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (?) skrev 2024-04-22 22:28:14 följande:
    Vänta tills du kommer i klimakteriet och allt svider och skaver.  Eller så är jag bara lurad?
    Klimakteriet gjorde absolut ingen skillnad alls för min del. Mitt bästa sex har jag haft efter 40. Fortfarande snygg som få men mera på
Svar på tråden Skulle du gå med på en sexlös relation?