Kan man träna upp sin sexlust?
Jag (kvinna 54 år) har aldrig haft en normal sexdrift. Jag har inga som helst hämningar eller låsningar kring sex; jag är bara inte speciellt intresserad. I den mån jag har sexuella behov tycker jag att det är betydligt enklare att tillfredställ dem på egen hand än att ha sex med nån annan - det är liksom bara bökigt och joxigt och leder för min egen del i princip aldrig till nån njutning öht, tvärtom. Men nu har jag så här i mogen ålder träffat en man som jag fallit pladask för, och jag vill verkligen att det ska kunna bli nåt mellan oss, samtidigt inser jag ju att ingen normal människa vill vara tillsammans med någon utan att ha sex... så nu undrar jag helt enkelt: kan man träna upp sin sexdrift på nåt sätt? Finns det nån form av behandling som kan hjälpa sexlusten på traven?
Om jag varit i din sits så hade jag sett till att liksom testa att locka fram lust med den här mannen, att nå orgasm är inte själva huvudmålet utan resan dit. Om jag gör det själv så kan jag komma på 1 minut kanske, men den där mkt längre tiden med min partner är något helt annat, extremt mycket bättre för mig. Två olika saker, med mig själv så är det pang bom med ett enda syfte, med partnern så är det extremt sensuellt och sexuellt hela vägen.