Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Tvingad till Incel

Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:25:57 följande:

Jag tänker att är man tvingad till att leva så här så är man en Incel. Det är ju typ beskrivningen.
    Vi har inte så ofta som ni, kanske 2ggr per år var det förut. Dock har jag lagt av att försöka nu.

Precis som du säger så är allt på hennes villkor. Sex är inte något man gör tillsammans. Det är något man gör när hon vill. Alltså är det hennes aktivitet, man är mest med för att hon inte ska vara ensam och för att en kuk behövs. Men inte att förringa med att det är något vi båda vill eller att det är på lika villkor. Det är 110% bara på hennes villkor. Som du säger så får man bara vara redo oavsett om man orkar eller vill. Man får bara en chans.

Helt ologiskt det din fru säger om att då ska hon också ha en älskarinna.

Förstår inte om man älskar varandra, varför är det bara männen som gör vad som helst för kvinnorna och inte tvärtom också ibland? 
    Jag hade lätt kunnat gå ner, eller tillfredsställa utan att själv få något för det. Men det är av någon sjuk anledning absolut inte något som går "both ways".

Känner som du mig sorgsen över det, mest för att jag älskar min fru.Men jag hittar färre och färre anledningar till att fortsätta leva.

Men jag har barnen, och de är mitt ljus. Skulle aldrig vilja att de var utan en förälder. Så jag lider hellre i tystnad.

Har ingen förståelse för hur man ens skulle kunna välja att behandla sin partner så här. Frivilligt dessutom, det förstår jag inte. Måste ligga onda känslor bakom som inte får komma ut på andra sätt än denna tortyr.

Men du är inte tvingad. Du har själv valt detta, men du kan lämna när du vill. Ta av dig offerkoftsnan och ta ansvar för ditt liv och mående. 
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:33:33 följande:
    Jag läste "An incel, short for ?involuntary celibate,?

Känns rätt träffande.

Sen att det finns Incels som utövar kvinnohat. Det får stå för dem. Likadant som att det finns muslimer som utövar sharia och terror, det betyder inte att alla är terrorister. Eller det väljer jag att tro i alla fall.

Jag tycker kvinnor är underbara, så nej,det finns absolut inget hat för kvinnor eller någon kvinna. Jag älskar min fru som jag skrev.

Men att jag blivit tvingad in i att leva som ofrivilligt celibat, det stämmer till 100%.
    Du är inte tvingad. Du kan lämna. Men du väljer att stanna.
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:36:36 följande:
    Nej jag har inte själv valt detta.

Jag valde att gifta mig med en underbar kvinna som jag fått barn med som sedan förändrats och inte vill ha sex. Det är inte jag som valt det.

Det är tydligt vart du står i och med ditt översittarsnack.

Jag menar att du har valt att stanna. Du kan ju lämna om du inte mår bra i er relation. 

Översittarsnack? Ta av dig offerkoftan, och ta tag i ditt liv. 

• Anonym (M)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-05-03 09:39:53 följande:

Att man stannar är ju för allt man byggt upp, man biter ihop för att barnen ska slippa bo i trånga små lägenheter med föräldrarna varannan vecka. Ett varannan vecka liv kommer ju inte göra saken enklare, allt blir krångligare med planeringen runt barnen.

Då har man gjort det valet, att stanna trots att man inte mår bra i relationen. Men man är inte tvingad att stanna. 
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:54:27 följande:

Tack för din kommentar.

Jag tänker så här, i dagens samhälle kan man vara vad som helst bara man själv tänker att man är det.

Detta säger jag utan att mena det negativt.
    Om man får för sig att man är kvinna fast man egentligen är en man, vill klä sig som en kvinna fast inte göra en könsoperation. Så är man en man som cosplayar som en kvinna. Men man vill ändå att samhället ska leva i samma fantasi om att man är en kvinna, och då klyvs gränsen för vad som faktiskt är sant.
    Denna nya sanning kan bli den som passar bäst. Exempel att folk då börjar kalla vårt exempel för "hon" och kvinna.
    Samma sak gäller Incel. Ofrivillig celibat, det som är första orden i beskrivningen de stämmer. Resten stämmer inte. Men allt är inte svart och vitt. Så att kalla sig incel men att säga att man inte har hat mot kvinnor passar då rätt bra. Eller?

Klart du kan kalla dig incel om du trivs med det. Du kanske gillar att tycka synd om dig själv. Du bestämmer själv hur du vill leva. 

• Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:57:27 följande:
    Ja översittarsnack. Du säger offerkofta när jag tar upp för mig viktiga frågor och funderingar. Istället för att sätta dig in i min sits. Så skriker du offerkofta. Det säger rätt mycket om hur lite förståelse du har för andra människor.

Jag väljer barnen. Om det betyder att jag måste leva i känslomässig misär, då får det bli så.

Ursprunget av min TS var att fråga hur andra män gör. Inte få folk att skrika offerkofta så snart man yttrar känslor. Men jag förstår att det är dit du först går.
    Då så, du har gjort ett val. Alltså har du frivilligt valt att leva utan sex. Bra, då är det klargjort. 
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:59:28 följande:
    Handlar inte om att tycka synd om mig. Förstår inte varför du drar den slutsatsen.

Utan jag vill sätta ord på att leva så här. Och med tanke på att det verkar vara många män som tvingas leva likadant (med fru och barn, men sexlöst) så passar incel in bra på beskrivningen.

Man lever som Incel men utan kvinnohatet :)
    Du kallar dig ofrivillig incel. Men du är en frivillig incel. Du har ju själv valt detta. Det är det som är offerkoftan, att du tycker att du inte valt detta utan du är tvingad till detta. Du är inte tvingad att vara incel, du väljer det själv eftersom du stannar i en sexlös relation. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Inte Incel) skrev 2024-05-03 10:21:12 följande:
    Varför vill du kalla dig för incel när du inte är det som det betyder?
    speciellt när det är förknippat med folk som ogillar det motsatta könet?

Förstår faktiskt inte varför du vill kalla dig själv för incel då folk då kommer tror att du står för något annat än du gör.
    Nu vet jag inte hur gamla dina barn är men om dom kan förstå innebörden  så
    är det väl inte så du vill framstå speciellt inte om du som sagt har en eller flera döttrar.

Du kommer att bli missförstådd om du kallar dig incel, folk kommer att tro
    att du står för något du inte gör, varför vill du utsätta dig för det?

Incel har en betydelse och några använder det fel men det betyder ändå det som det gör även om inte alla förstår innebörden.

Ordets betydelse ändras inte för att du tänker att du kan mjuka upp innebörden och inte mena all betydelse.
    Om alla ändrar betydelsen av ett ord kommer alla bli förvirrade när alla gör sina egna tolkningar. 
    Du kan givetvis tolka betydelsen som du tänker men andra kan ju inte veta att du ändrar det till hur du menar, det kanske är fler som själva ändrar betydelser av olika ord, då blir det missförstånd och förvirring när man inte menar samma sak.
    Sen kan ord ändras genom åren om en stor andel ändrar i betydelsen men så är det inte för Incel utan där har ordet den betydelse det har.
    Folk kommer inte förknippa dig med att vara incel så länge du lever i en familj för
    det ingår inte i betydelsen av Incel. 
    Sen om du kallar dig för det ändå är ju upp till dig men folk kommer inte att förstå din situation då utan tro något annat. Känner dom dig vet dom ju ändå att du inte är en incel.
    Så på något sätt blir det meningslöst.

Han kommer aldrig att benämna sig som incel IRL. 

Han vill bara gnälla av sig här på nätet, det är så synd om honom som måste stanna i en sexlös relation. Jag tror faktiskt han är mest arg och besviken på sig själv för att han inte vågar göra något åt sin situation.  

• Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-28 14:57:24 följande:

Jag ser att du väljer att tolka in saker som jag inte sagt. Lite osnyggt. Tycker du ska läsa en gång till.

Jag skriver bland annat "Jag älskar min fru otroligt mycket."

Sen antar jag att jag klev på en öm tå när jag frågade om kvinnor får fripass att säga vad de vill men vi inte får det som män?
    Eller liknelse kring att bli nekad något som kan upplevas som tortyr? Jag sa inte att någon utsätter mig för det, men det kan kännas så. Precis som någon som får höra negativa ord om en själv kan uppleva det som misshandel även om den andre personen ej rört hen så kan det ändå kallas misshandel.

Känns som att du läser det du vill läsa.

Varför kallar du dig för ofrivillig incel när du inte är det?
  • Anonym (M)

Jag ser att du väljer att tolka in saker som jag inte sagt. Lite osnyggt. Tycker du ska läsa en gång till.

Sen antar jag att jag klev på en öm tå när jag frågade om kvinnor får fripass att säga vad de vill men vi inte får det som män?
    Eller liknelse kring att bli nekad något som kan upplevas som tortyr? Jag sa inte att någon utsätter mig för det, men det kan kännas så. Precis som någon som får höra negativa ord om en själv kan uppleva det som misshandel även om den andre personen ej rört hen så kan det ändå kallas misshandel.

Varför skriver du då så här i inlägg 3:

Har ingen förståelse för hur man ens skulle kunna välja att behandla sin partner så här. Frivilligt dessutom, det förstår jag inte. Måste ligga onda känslor bakom som inte får komma ut på andra sätt än denna tortyr.

Det är ju du som skriver detta, ändå sitter du nu och förnekar det
  • Anonym (M)

Känns som att du känner det du vill känna, dvs som en stor offerkofta. 

Du bestämmer själv men är väl inte man nog att ta kontroll över ditt eget liv. 

Svar på tråden Tvingad till Incel