• Anonym (OfrivilligIncel)

Tvingad till Incel

Jag undrar lite hur ni andra män som lever i ett sexlöst förhållande, hur ni står ut?

Jag är gift och har två barn. Har en underbar familj, som jag absolut inte vill splittra på.

Jag älskar min fru otroligt mycket. Men hon vill inte ha sex. Skyller väl på att det blev så efter barn två. Senast vi hade sex var väl för 8 månader sedan eller nått.

Så jag har ofrivilligt blivit en incel. Alltså en man som vill ha sex men som inte får något sex. Definitionen av en Incel.

Jag är inte så bitter längre över det. Utan jag jobbar på att avsexualisera min fru och finna henne oattraktiv. Det börjar gå bättre. Förhoppningsvis så är alla sexuella känslor borta i höst eller senast årsskiftet.

Jag har otroligt mörka tankar kring detta, och detta är det enda sättet jag kan hantera det på utan att behöva avsluta allt. Så därför är detta min lösning.

Så hur gör ni andra? Gör ni samma sak eller söker ni sex på annat håll (inte ett alternativ för mig att gå bakom hennes rygg).

Sen undrar jag en annan sak, det här med ordet Incel. Förstår att det är ett ord som är skapat av kvinnor för att se ner på män ytterligare. Tortera till inget sex sedan benämna det. 
    Min fråga är då, finns det något liknande ord för kvinnor som är lika nedvärderande? Eller har kvinnor fripass på att säga nedvärderande saker till män utan att vi får "slå tillbaka"? 
    Undrar mest efter som jag har blivit tvingad i mitt giftemål till att leva i ett sexlöst förhållande och alltså bli en incel. Så blir man rätt irriterad när folk använder detta fula ord.

• Svar på tråden Tvingad till Incel
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:36:36 följande:
    Nej jag har inte själv valt detta.

Jag valde att gifta mig med en underbar kvinna som jag fått barn med som sedan förändrats och inte vill ha sex. Det är inte jag som valt det.

Det är tydligt vart du står i och med ditt översittarsnack.

Jag menar att du har valt att stanna. Du kan ju lämna om du inte mår bra i er relation. 

Översittarsnack? Ta av dig offerkoftan, och ta tag i ditt liv. 

• Anonym (Förälder)

Att man stannar är ju för allt man byggt upp, man biter ihop för att barnen ska slippa bo i trånga små lägenheter med föräldrarna varannan vecka. Ett varannan vecka liv kommer ju inte göra saken enklare, allt blir krångligare med planeringen runt barnen.

• Anonym (M)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-05-03 09:39:53 följande:

Att man stannar är ju för allt man byggt upp, man biter ihop för att barnen ska slippa bo i trånga små lägenheter med föräldrarna varannan vecka. Ett varannan vecka liv kommer ju inte göra saken enklare, allt blir krångligare med planeringen runt barnen.

Då har man gjort det valet, att stanna trots att man inte mår bra i relationen. Men man är inte tvingad att stanna. 
  • Anonym (Inte Incel)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:33:33 följande:
    Jag läste "An incel, short for ?involuntary celibate,?

Känns rätt träffande.

Sen att det finns Incels som utövar kvinnohat. Det får stå för dem. Likadant som att det finns muslimer som utövar sharia och terror, det betyder inte att alla är terrorister. Eller det väljer jag att tro i alla fall.

Jag tycker kvinnor är underbara, så nej,det finns absolut inget hat för kvinnor eller någon kvinna. Jag älskar min fru som jag skrev.

Men att jag blivit tvingad in i att leva som ofrivilligt celibat, det stämmer till 100%.
    Fast du är inte en incel, folk använder ordet fel.
    Du lever i ofrivillig celibat men är inte Incel.
    Du lever i ett förhållande med barn och då är du inte en incel, det är personer som lever ensamma ofta isolerade och utan nära vänner.

Man blir inte en incel för att man inte har sex, de flesta singlar är inte incels även
    om dom inte har sex.

Man ger det motsatta könet skulden för att man inte får sex,
    om du vore incel skulle du inte tycka att kvinnor är underbara och älska din fru.
    Har du en dotter? tänk att incels män skulle även ge henne skulden för deras
    ensamma liv.

Naturligtvis är inte de flesta incels våldsamma men incelskulturen 
    kan vara farlig i vissa slutna grupper, där man uppmanar till våld mot kvinnor.

Men du har ju inte agg mot kvinnor utan är bara besviken på din fru för erat 
    uteblivna sexliv. 
    Tror inte att du tror att hon gör det för att hon är en ond person då skulle du skilja dig. 
    Anonym (Inte Incel) skrev 2024-05-03 09:44:38 följande:
    Fast du är inte en incel, folk använder ordet fel.
    Du lever i ofrivillig celibat men är inte Incel.
    Du lever i ett förhållande med barn och då är du inte en incel, det är personer som lever ensamma ofta isolerade och utan nära vänner.

Man blir inte en incel för att man inte har sex, de flesta singlar är inte incels även
    om dom inte har sex.

Man ger det motsatta könet skulden för att man inte får sex,
    om du vore incel skulle du inte tycka att kvinnor är underbara och älska din fru.
    Har du en dotter? tänk att incels män skulle även ge henne skulden för deras
    ensamma liv.

Naturligtvis är inte de flesta incels våldsamma men incelskulturen 
    kan vara farlig i vissa slutna grupper, där man uppmanar till våld mot kvinnor.

Men du har ju inte agg mot kvinnor utan är bara besviken på din fru för erat 
    uteblivna sexliv. 
    Tror inte att du tror att hon gör det för att hon är en ond person då skulle du skilja dig. 

Tack för din kommentar.

Jag tänker så här, i dagens samhälle kan man vara vad som helst bara man själv tänker att man är det.

Detta säger jag utan att mena det negativt.
    Om man får för sig att man är kvinna fast man egentligen är en man, vill klä sig som en kvinna fast inte göra en könsoperation. Så är man en man som cosplayar som en kvinna. Men man vill ändå att samhället ska leva i samma fantasi om att man är en kvinna, och då klyvs gränsen för vad som faktiskt är sant.
    Denna nya sanning kan bli den som passar bäst. Exempel att folk då börjar kalla vårt exempel för "hon" och kvinna.
    Samma sak gäller Incel. Ofrivillig celibat, det som är första orden i beskrivningen de stämmer. Resten stämmer inte. Men allt är inte svart och vitt. Så att kalla sig incel men att säga att man inte har hat mot kvinnor passar då rätt bra. Eller?

• Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:54:27 följande:

Tack för din kommentar.

Jag tänker så här, i dagens samhälle kan man vara vad som helst bara man själv tänker att man är det.

Detta säger jag utan att mena det negativt.
    Om man får för sig att man är kvinna fast man egentligen är en man, vill klä sig som en kvinna fast inte göra en könsoperation. Så är man en man som cosplayar som en kvinna. Men man vill ändå att samhället ska leva i samma fantasi om att man är en kvinna, och då klyvs gränsen för vad som faktiskt är sant.
    Denna nya sanning kan bli den som passar bäst. Exempel att folk då börjar kalla vårt exempel för "hon" och kvinna.
    Samma sak gäller Incel. Ofrivillig celibat, det som är första orden i beskrivningen de stämmer. Resten stämmer inte. Men allt är inte svart och vitt. Så att kalla sig incel men att säga att man inte har hat mot kvinnor passar då rätt bra. Eller?

Klart du kan kalla dig incel om du trivs med det. Du kanske gillar att tycka synd om dig själv. Du bestämmer själv hur du vill leva. 

Anonym (M) skrev 2024-05-03 09:39:51 följande:

Jag menar att du har valt att stanna. Du kan ju lämna om du inte mår bra i er relation. 

Översittarsnack? Ta av dig offerkoftan, och ta tag i ditt liv. 

Ja översittarsnack. Du säger offerkofta när jag tar upp för mig viktiga frågor och funderingar. Istället för att sätta dig in i min sits. Så skriker du offerkofta. Det säger rätt mycket om hur lite förståelse du har för andra människor.

Jag väljer barnen. Om det betyder att jag måste leva i känslomässig misär, då får det bli så.

Ursprunget av min TS var att fråga hur andra män gör. Inte få folk att skrika offerkofta så snart man yttrar känslor. Men jag förstår att det är dit du först går.
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 09:57:12 följande:

Klart du kan kalla dig incel om du trivs med det. Du kanske gillar att tycka synd om dig själv. Du bestämmer själv hur du vill leva. 

Handlar inte om att tycka synd om mig. Förstår inte varför du drar den slutsatsen.

Utan jag vill sätta ord på att leva så här. Och med tanke på att det verkar vara många män som tvingas leva likadant (med fru och barn, men sexlöst) så passar incel in bra på beskrivningen.

Man lever som Incel men utan kvinnohatet :)
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:57:27 följande:
    Ja översittarsnack. Du säger offerkofta när jag tar upp för mig viktiga frågor och funderingar. Istället för att sätta dig in i min sits. Så skriker du offerkofta. Det säger rätt mycket om hur lite förståelse du har för andra människor.

Jag väljer barnen. Om det betyder att jag måste leva i känslomässig misär, då får det bli så.

Ursprunget av min TS var att fråga hur andra män gör. Inte få folk att skrika offerkofta så snart man yttrar känslor. Men jag förstår att det är dit du först går.
    Då så, du har gjort ett val. Alltså har du frivilligt valt att leva utan sex. Bra, då är det klargjort. 
  • Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:59:28 följande:
    Handlar inte om att tycka synd om mig. Förstår inte varför du drar den slutsatsen.

Utan jag vill sätta ord på att leva så här. Och med tanke på att det verkar vara många män som tvingas leva likadant (med fru och barn, men sexlöst) så passar incel in bra på beskrivningen.

Man lever som Incel men utan kvinnohatet :)
    Du kallar dig ofrivillig incel. Men du är en frivillig incel. Du har ju själv valt detta. Det är det som är offerkoftan, att du tycker att du inte valt detta utan du är tvingad till detta. Du är inte tvingad att vara incel, du väljer det själv eftersom du stannar i en sexlös relation. 
Svar på tråden Tvingad till Incel