Otrogen - känslan efteråt
Otrohet är absolut inte enkelt. Min man slutade att ha sex med mig, jag försökte ett otal gånger både initiera sex men också prata om det. Då blev han en mussla och ville inte prata med mig. Jag ville ha bekräftelse och närhet och fick ingenting av detta. Fick ett infall och registrerade mig på en otrohetssight, jag ville på något sätt veta om jag kunde attrahera andra och bli sedd. Äktenskapet var i en fas då vi nästan bara pratade med varandra om barnen var med, men hade aldrig djupa samtal med varandra. Fasaden utåt var bra.
Jag lärde känna flera män och vid en tjänsteresa hade jag sex, fantastiskt att vara begärd. Vi hade även en trevlig middag. Jag träffade män i min egen ålder och samvetet var enbart mitt. En av de män jag klickade väldigt bra med är fortfarande en god vän. Vi hade sex en eller två gånger men det pär reskriberat. Komiskt nog har han flyttat i närheten där vi bor och vi är fortfarande vänner och umgås parvis. Jo vi tycker det är rätt lustigt att det blev så. Den tredje och siste mannen jag var otrogen med har varit en fantastiskt älskare, är tacksam över att få ha haft honom som älskare, men slulle inte vilja ha honom som livskamrat,
Min relation till min egen man har stärkts, vi pratar mer med varandra, även om sex fortfarande är obefintligt.
Summan av otroheten är att jag Inte ångrar den, sex är viktigt för mig, att känna att jag kan ge och ta emot åtrå har gjort att jag vuxit som människa. Behovet av bekräftelse har varit stort och nu är jag nöjd. Har bestämt mig för att otroheten är avslutad och att jag fortsätter med min man. Numera kramas vi, men är aldrig intima och det får tyvärr räcka, att fortsätta vara otrogen känns fel idag.
Jag behöver inga moralpredikor, det finns så mycket mer i min berättelse, men det nämner jag inte av respekt. Döm inte andra utan lev ert eget liv.