Anonym (Tant Gredelin) skrev 2024-05-08 21:56:05 följande:
Det var helt rätt beslut att avsluta den graviditeten, har inte ångrat det även om jag ibland förstås funderat på hur livet hade kunna bli och vem det hade blivit. Men en stor sten lyftes från mina axlar när det var över, sedan skulle jag ju verkligen inte velat göra om det.
Vi har kört oskyddat länge men inomhus med att min mens varit oregelbunden fram tills för bara några månader sedan har det inte blivit nåt seriöst egentligen. Kände dock nu efter årsskiftet att åldern stiger ju så ska vi ha fler barn måste vi lägga på ett kol och vara lite mer engagerade 😆 Nu är cykeln rätt så regelbunden också och då blir det ju lättare! Har cirka 28-30 dagars cykel.
Jag har nyligen haft mens och väntar på ägglossning så du ligger lite före 😄 Spännande väntan för dig! Har du några känningar än?
Jag fick höra när vi var under utredning för många år sedan att kvinnor med PCO oftast har väldigt bra äggkvalite och oftast har lätt för att bli gravid bara kroppen vill släppa äggen. Hoppas det stämmer 😄🙏🏻
Hade varit så mysigt att få göra detta en sista gång, jag har alltid tänkt att vi skulle ha 3 barn och jag var inte inställd på att min senaste graviditet och bebis var min sista. Känner mig inte klar helt enkelt. Maken däremot kan likagärna nöja sig med de barn vi har men tycker att det vore kul med en sladdis också, men det är mest för min skull han är med på detta 😄
Ibland tänker jag att vi är knäppa som vill börja om nu när de andra barnen är så stora och självgående 😆
Vad positivt och kul att du fick höra det där med äggkvaliten från din läkare 😃
Jag minns inget sånt, men kan mycket väl ha pratat om det.
Vart gick du?
Jag utreddes och fick hjälp genom Carl von Linnékliniken i Uppsala. Var så nöjd där.
Skönt att du nämner just det där med äggen, för nu när vi försöker så har jag sökt runt mycket och jag läser olika besked i forum.
En fel säger att först när man gör IVF så har vi god kvalité på våra ägg.
En del säger att de fått sagt av sin läkare, att när vi ägglossar själva, så kan de många äggblåsorna störa varandra så att ett inte riktigt moget ägg, puttas iväg.
Så jag vet inte.
Har väl lite i bakhuvudet också att innan första barnet kom, så hade jag en egen ägglossning och blev gravid. Det blev ett MA som konstaterades i vecka 9+ (den hade dött i vecka 6).
Då blir min tanke lite så att det kanske var dålig kvalité på det ägget?
Men läser också att det är vanligt med pco:s, att ägglossning och mens kommer igång när man blir äldre.
Så jag väljer nog att tro och tänka så, att när allt verkar så himla normalt nu så får jag lov att tro att det är just det, normalt.
Jag hade ju ingen normal cykel den gången jag fick missfall. Den var kaos.
Nu är man dock äldre, så risk för missfall får man nog ändå ha med sig i bakhuvudet, utan att stressa upp sig dock. Behöver absolut inte bli så ju.
Håller tummarna för oss båda att vi lyckas snabbt och inga missfall eller andra avvikelser 😊😊