Anonym (ts) skrev 2024-05-10 22:45:23 följande:
Inte haft sex på 1 år!
Hej jag vet inte hur jag ska skriva detta då jag vill försöka fatta mig kort.
Jag är gift sen 11 år tillbaka och min man är en fin man vi saknar ett sexliv. Vi har barn på ålder 9 och 5 så jag förstår att det är stressigt. Men jag kan inte sluta tänka på sex känner mig såååå ensam o detta. har försökt förklara för honom och prata med honom men känns som man bara lyssnar för stunden. Känns som han inte har lust? Han säger att han är för trött så mycket utav hans tid går på husbygge och jobb men va fan. sex tar 5-10min. Någon annan i ett liknande situation? snälla någon med bra tips?
Om du verkligen älskar honom överallt annat och inte kan tänka dig någon annan, är det bara att bita ihop, alternativt försöka kämpa med honom och se till att han blir kåt genom vad som nu tänder honom. Kommunicera... och kanske se till att han åtrår dig ännu mera.
Om det är helt kört, kanske det är dags för öppen sexuell relation. Prata med honom det kan vara ett alternativ så att ni kan bibehålla eran relation, men att du kan få utlopp för din sexualitet. Om han är ointresserad av sex, men älskar dig, bör han ha förståelse.
Ytterligare ett alternativ är såklart otrohet, men det är ett stort svek och bör nog vara sista utvägen.