• Anonym (ts)

Inte haft sex på 1 år!

Hej jag vet inte hur jag ska skriva detta då jag vill försöka fatta mig kort.
    Jag är gift sen 11 år tillbaka och min man är en fin man vi saknar ett sexliv. Vi har barn på ålder 9 och 5 så jag förstår att det är stressigt. Men jag kan inte sluta tänka på sex känner mig såååå ensam o detta. har försökt förklara för honom och prata med honom men känns som man bara lyssnar för stunden. Känns som han inte har lust? Han säger att han är för trött så mycket utav hans tid går på husbygge och jobb men va fan. sex tar 5-10min. Någon annan i ett liknande situation? snälla någon med bra tips?

• Svar på tråden Inte haft sex på 1 år!
  • Melerad ögonfärg

Jag fick tipset att åka iväg tillsammans för att umgås bara på tu man hand. Men att inte ha sex på denna resa. Bara för att visa att man kan umgås och prata om ens relation utan sex. Eftersom det finns inget så osexigt som att ha sex på beställning eller under press. På så vis avväpnar ni en ev stress som tycks finnas hos din man, att inte kunna leverera.
    I mitt fall så funkade det inte, min sambo ville inte lägga pengar på en övernattning, men jag tog det till mig och tyckte det lät logiskt. 

• Anonym (Ormen)
    Anonym (ts) skrev 2024-05-10 22:45:23 följande:
    Inte haft sex på 1 år!

Jag är gift sen 11 år tillbaka och min man är en fin man vi saknar ett sexliv. Vi har barn på ålder 9 och 5 så jag förstår att det är stressigt. Men jag kan inte sluta tänka på sex känner mig såååå ensam o detta. har försökt förklara för honom och prata med honom men känns som man bara lyssnar för stunden. Känns som han inte har lust? Han säger att han är för trött så mycket utav hans tid går på husbygge och jobb men va fan. sex tar 5-10min. Någon annan i ett liknande situation? snälla någon med bra tips?

Nej, det låter som en mardröm. Hur var ert sexliv innan? Och hur skulle ni båda förhålla er till om du sökte sexuell njutning och bekräftelse på annat håll?
  • Anonym (Samma sits)

hej, har det likadant men jag är killen i förhållandet. 

min sambo är så trött jämte säger hon men NÄR det väl händer så ger jag henne fontänorgasmer och hela hon slakt och säger att det är såå jäkla skönt men ändå vill hon inte oftare.
    jag förstår inte heller jag blir oxå frustrerad. när man pratar om det med henne säger hon att jag får runka men förösker få henne till att göra det på mig ibland men de vill hon inte om vi inte skall ha sex.

så jag vet hur frustrerande det är, behöver ju
    inte ta lång tid men ibland kan vi hålla på i ca 20-40 min men även snabbisar på 5-10 min

• Smecker

Det där eviga "varför" är något bara han kan svara på, men kontentan av det hela är - hade han velat ha sex med dig så hade han haft det. Alltså vill han inte. Det är egentligen allt du behöver veta.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (ts) skrev 2024-05-10 22:45:23 följande:
    Inte haft sex på 1 år!

Om du verkligen älskar honom överallt annat och inte kan tänka dig någon annan, är det bara att bita ihop, alternativt försöka kämpa med honom och se till att han blir kåt genom vad som nu tänder honom. Kommunicera... och kanske se till att han åtrår dig ännu mera.

Om det är helt kört, kanske det är dags för öppen sexuell relation. Prata med honom det kan vara ett alternativ så att ni kan bibehålla eran relation, men att du kan få utlopp för din sexualitet. Om han är ointresserad av sex, men älskar dig, bör han ha förståelse.

Ytterligare ett alternativ är såklart otrohet, men det är ett stort svek och bör nog vara sista utvägen.
  • Anonym (Sonja)

Förstår hur du har det har varit lika här. Jag skickade efter en satisfyrer vet inte om det är rätt stavat men skit samma, Det bästa jag köpt vilka underbara orgasmer, nu går det ingen nöd på mig.

• Anonym (N)

Vad gör du för att få honom intresserad?

• Anonym (ts)

tack för eran tips. Det är så svårt detta med sexliv, man vill ju kämpa och inte bara ge upp för sex. Jag har nämt detta med öppen relation men han vägrar se det som ett alternativ. Har köpt en satisfyer (eller vad dom nu heter) men nej jag vill ha en maskulin kropp som rör vid mig🙈 jag kan påpeka att min man är jätte lat och är alltid trött, då blir det inte så lätt att ta intiativ till sex.  Någon skrev här kommunicera, och ja jag kanske ska försöka bli bättre på det att prata och kanske vara med tydlig med min man. Ni som har varit i liknande  situation, hur har det gått för er? 

• Anonym (ts)
    Anonym (Samma sits) skrev 2024-05-11 07:30:00 följande:

hej, har det likadant men jag är killen i förhållandet. 

min sambo är så trött jämte säger hon men NÄR det väl händer så ger jag henne fontänorgasmer och hela hon slakt och säger att det är såå jäkla skönt men ändå vill hon inte oftare.
    jag förstår inte heller jag blir oxå frustrerad. när man pratar om det med henne säger hon att jag får runka men förösker få henne till att göra det på mig ibland men de vill hon inte om vi inte skall ha sex.

så jag vet hur frustrerande det är, behöver ju
    inte ta lång tid men ibland kan vi hålla på i ca 20-40 min men även snabbisar på 5-10 min

samma sak med min man han är alltid trött och orkar ingentin. Sist vi hade sex va jätte bra men fattar inte varför det måste ta en evighet till nästa gång. Det är såååå frustrerande så man vet inte vad man ska göra. 
  • Dardi007

Finns perioder där alla är på samma sits ,män som kvinnor . Ge honom lite tid , det kommer ändra sig :)

• Melerad ögonfärg
    Dardi007 skrev 2024-05-28 23:49:19 följande:

Finns perioder där alla är på samma sits ,män som kvinnor . Ge honom lite tid , det kommer ändra sig :)

Problemet är att personerna har blivit bekväma i sin sits. Det kan vara av lättja eller olust. Så det är svårt att veta om personerna kommer ändra sig över tid. Och det går inte på en dag, det tar år innan något kanske händer. Frågan är om man är villig och vänta 1, 3, 5 eller 10år?
  • Epikuros

Det första steget tänker jag är att ni kan snacka om det på ett fullkomligt öppet sätt - utan spel, irritation och att den ena parten känner sig anklagad o likn.. Kan ni inte det så är det nog i den änden ni måste börja. Kan ni däremot redan snacka med varandra så kanske ni borde göra en deal om att t.ex. börja gå hos parterapeut samtidigt som ni avtalar om att INTE ha sex under en viss period. Då kan så att säga alla andra former av intimitet mellan er - kramar, pussar, samtal - vara fri från all stress och press. Målet är naturligtvis att nå fram till ett aktivt sexliv igen, men under tiden och innan ni har en bra plan för hur ni ska nå dit så kan det kännas befriande för den parten som känner sig pressad att veta att sex (i alla fall under en viss tid) är helt off the table. 
    F.ö. vill jag bara säga att jag fattar hur du känner TS. Har levt i en liknande situation i 10 år och det är väldigt nedbrytande. När man går in i en relation så är ju själva grejen att man slutar att ha sex med andra, det är liksom det oskrivna kontraktet. Man lovar varandra sexuell exklusivitet. Men när ett förhållande blir till sexuell exklusivitet utan sex känner man sig oerhört bortvald. Den partnern som inte längre vill ha sex kontrollerar sexualiteten hos den partner som vill.  

Svar på tråden Inte haft sex på 1 år!