• Anonym (J0)

Bästa bröstpumpen?

Hej,

Här funkar inte amingen och jag behöver beställa en bröstpump. För tillfället har jag lånat en dubbelpump och är lite fundersam hur jag ska tänka vid anskaffningen av en egen pump. Tänker att den får kosta max runt 1000 kronor. 

Jag har kollat på lola&lykke elektrisk pump, neno due eller alternativt någon som man bara sätter i bhn.

Har någon erfarenhet av någon av dessa? Postivt/negtivt? Eller kan rekommendera nån annan pump?

Hoppas ju att amningen skulle börja funka så småningom bara lillen växer till sig, men om jag ska fortsätta som nu känns ju dubbelpump som rätt val. En ensidig elekteisk pump känns dock mer smidig att ha med sig på språng och en som man lägger i bhn låter ju fantastiskt, men håller den verkligen tätt?

Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Bästa bröstpumpen?
  • Anonym (EsterLi)

Hej,

Jag fick inte amningen att fungera. Har pumpat några veckor nu. Jag har testat två elektriska dubbel pumpar. Först hade jag "Neno Bella dubbel" och nu har jag "Medela dubbel swing maxi flex".

Medela tycker jag är bättre dock dyrare än Nenos. 

Fördelar Neno
    + gillar designen, känns feminin och lyxig
    + Priset
    + Kan se hur länge en har pumpat på en display
    + Får med överdelen, själva sugdelen till nappflaskor 

Minus Neno
    - bara en storlek på bröst tratten, jag upplevde den som något stor
    - något krånglig att sätta ihop
    - många delar
    - något klumpig
    - svårt att se på flaskorna hur mycket man har pumpat ut, är genomskinligt mått
    - svårt att veta hur mycket batteri det är kvar kan se ut som mycket och sedan tar det slut mitt i när en pumpar (men kan sätta i laddsladen då och pumpa mera)

Fördelar Medela
    + Relativt få delar, lätt och snabbt att sätta ihop
    + Har flera storlekar på bröst trattarna
    + Lätt att rengöra delarna, 
    + Kan användas med vanliga batterier och med elkabel
    + Lätt att se hur mycket man har pumpat ut.
    + Käns smidig, på brösten

Minus Medela
    - ingen display med tid hur länge man har pumpat
    - något svårt att skruva i flaskorna, de hamnar lätt snett
    - tråkig design, utseendemässigt
    - behöver köpa till delar för att matta bebisen eller köpa annan nappflaska

• Anonym (J0)

Tack för utförligt svar 😊

Svar på tråden Bästa bröstpumpen?