Hur vet man vad som är vad?
Hej alla familjelivare!
Efter nästan 14 år på minipiller känner jag att jag har 0 koll på min kropp och cykel samt allmänt okunnig..
Slutade med mina piller 28/4 och hade oskyddat samlag 3/5. Fick dagen efter molande värk i mage och rygg som höll i sig hela dagen vilket jag vanligtvis inte brukar få. Kan detta ha med att jag slutat med piller att göra? Efterföljande 4 dagar upplevde jag en enorm sexlust.
Lördag den 11/5 vaknade jag upp med samma molande värk i rygg och mage samt ont i brösten. Den natten övergick dock den molande värken till en extrem smärta i buken som gjorde att jag inte kunde ställa mig upp rakt. Därefter hade jag smärta i buken framförallt på höger sida och korsryggen hela söndagen. Jag gick till vårdcentralen i måndags då jag var rädd för en eventuell inflammation i blindtarmen.
Vid undersökning misstänkte läkare. blindtarmsinflammation och jag fick ta urin och blodprov men där alla värden såg bra ut och hen kunde inte förstå vad som var fel. Läkaren gjorde Även gravtest som kom tillbaka negativt (varför vet jag inte för det är väl omöjligt att ha blivit gravid och ännu mer omöjligt att upptäcka det så tidigt?) Läkaren tror att jag kanske har/haft ägglossning eller en äggblåsa som spruckit. Två dagar senare är buksmärtan nästintill borta men den molande värken i korsryggen håller sig kvar. Idag har jag även fått en liten brun flytning. Kan det varit ägglossning jag har? Hur länge har man det? Får man så starka smärtor varje gång och är det vanligt med bruna flytningar?
Jag förstår inte hur jag ska kunna förstå vad som är vad. tacksam för tips om hur jag kan tänka eller eventuella appar som kan hjälpa :)