Inlägg från: Anonym (Jakob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jakob)

Incels-bakom masken

Anonym (Ryck upp er incels) skrev 2024-05-28 16:22:52 följande:

Tänk om incels visste hur jobbigt det kan vara att vara tillsammans med en kvinna. Då skulle dom inte vara så bittra.

Jag hade gärna provat. Då hade jag vetat. Men betraktas man som osynlig av kvinnorna, så.....
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Skruvade individer.) skrev 2024-06-12 18:01:49 följande:
    Stämmer det verkligen och vad är det för stolpskott som beter sig mot någon annan på det viset?
    Jag har aldrig blivit öppet hånad, men hån kan ju visas på flera sätt. Som genom total ignorans.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-12 18:28:18 följande:
    Frågan är varför man bryr sig om någon ignorerar en. 

Det är ju en själv som skapar det hånet helt i onödan.
    Det vet jag inget om. När jag ignorerades lät jag tjejerna vara.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (...) skrev 2024-06-13 08:39:54 följande:
    Och du behöver då inte bryr dig om de heller 
    Jag gav upp för 5 år sedan, så jag bryr mig inte i den meningen. Visst svider det fortfarande att ingen ville ge mig chansen, men man kan ju inte tvinga någon att gilla en, säg?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-13 05:27:42 följande:
    Bra!
    Tack.
  • Anonym (Jakob)

Jag såg dokumentären igår. Jag är incel, men när inget hat mot kvinnor eller surfar runt i mörka incelsajter som hyllar mord på tjejer och inte tittar jag på klipp där människor lemlästas eller mördas. Jag är inte självmordsbenägen som så, även om jag har haft funderingar över om jag skulle ha modet att steget om jag hamnade i den sitsen.

Ben Zand ska ha all eloge för en mycket välgjord dokumentär. Glädjande att grabben D insåg att det var inte hopplöst för honom. Jag hoppas att han fortsätter att göra framsteg. Killen med gitarren vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, även om det var strongt av honom att delta omaskad. Flickan M var dock den jag kände mest samhörighet med. Vi är oattraktiva för det motsatta könet och håller oss över ytan med jobb eller projekt. Hoppas bara att hon inte gör allvar av hennes självmordplaner. 

• Anonym (Jakob)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 13:42:39 följande:
    Det är nog lätt att utveckla hat mot samhället eller mot kvinnor med tanke på hur många better sig mot ensamma män. 
    Det är en konsekvens av utanförskap och saknad av tillhörighet och självkänsla. Även ensamma kvinnor kan ha fog för att känna hat mot samhället och männen. Män är dock mer våldsbenägna än kvinnor. 
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 18:04:50 följande:
    Speciellt om dessa kvinnor exempelvis hånas pågrund av sin vikt 
    Ja. Har ingen statistik att luta mig mot, men känslan är att de kvinnor som hånas mest är de överviktiga.
Svar på tråden Incels-bakom masken