Incels-bakom masken
Tänk om incels visste hur jobbigt det kan vara att vara tillsammans med en kvinna. Då skulle dom inte vara så bittra.
Tänk om incels visste hur jobbigt det kan vara att vara tillsammans med en kvinna. Då skulle dom inte vara så bittra.
Jag såg dokumentären igår. Jag är incel, men när inget hat mot kvinnor eller surfar runt i mörka incelsajter som hyllar mord på tjejer och inte tittar jag på klipp där människor lemlästas eller mördas. Jag är inte självmordsbenägen som så, även om jag har haft funderingar över om jag skulle ha modet att steget om jag hamnade i den sitsen.
Ben Zand ska ha all eloge för en mycket välgjord dokumentär. Glädjande att grabben D insåg att det var inte hopplöst för honom. Jag hoppas att han fortsätter att göra framsteg. Killen med gitarren vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, även om det var strongt av honom att delta omaskad. Flickan M var dock den jag kände mest samhörighet med. Vi är oattraktiva för det motsatta könet och håller oss över ytan med jobb eller projekt. Hoppas bara att hon inte gör allvar av hennes självmordplaner.