Inlägg från: Anonym (Svetten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svetten)

Incels-bakom masken

Jag tror att bland annat sd:s trollfabriker skapar incels. Kan inte se att det kommer att bli bättre heller.

• Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-05-28 21:21:32 följande:
    Hel del handlar även att man även uppenbarligen vill att dessa män ska behandla kvinnor på ett sätt som de inte vill göra tillbaka.
    Att de ska respektera kvinnorna men kvinnorna ska inte respektera på samma sätt tillbaka 
    Människor som förväntar sig sex från andra människor har förbrukat möjligheten till respekt från andra. 
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-04 14:07:02 följande:
    I så fall ska man inte snacka om att felet beror på någon eller att olika personer är oattraktiva etc. 
    Det är väldigt sällan någon snackar om att ingen person är skyldig andra något.
    Det kallas inte att man förväntar sig sex när olika personer ställer krav på incel.  

Tror du det är ett kravställande att någon inte vill ha sex med en annan för att denne inte attraherar den andra? Alla är fria att vara så oattraktiva de vill. Är ens målbild däremot att ha sex med en annan så borde det ligga i dennes intresse att göra sig attraktiv.

nej, människor som förväntar sig sex från andra har förbrukat sin rätt till respekt från andra. 

• Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-05 18:18:54 följande:
    Bevisligen säger många kvinnor att sex är ett grundläggande behov.

Då handlar det om att man automatiskt tycker man förtjänar sex genom att vården ska åtgärdas olika problem. Alla problem skulle vården inte heller fixa
    Få saker i kroppen återställda är inte samma sak som att tycka att sex är en rättighet eller att man förtjänar sex. Du borde ha kapacitet att förstå såna här saker.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-06 13:38:13 följande:
    Det ska ju kallas rättighet till sex om man ska få hjälp med problem som ni inte har. 
    Då skulle jag kunna påstå att det handlar om att man vill ha rättighet till sex när ni får hjälp av samhället
    Du missförstår och tar ordet "rättighet" alltför ordagrant. Bara för att någon får sitt underliv återställt så gott det går så betyder inte det att det finns sex på menyn. Bara att funktionen till bl a sex blir återställd. Råkar du ut för en skada i underlivet så innehar du samma "rättighet" till att få det återställt så gott det går. Ingen kommer att servera dig sex enbart för att ditt underliv är funktionellt.

Förstår du verkligen inte det här? Och förstår du verkligen inte varför dina inlägg är extremt stötande?

Dina inlägg är stötande för att de även innefattar en orimlig förväntan på andra att de (och samhället) på något sätt mot sin egen vilja ska finnas tillgängliga för dina sexuella drifter. Om man nu ska förenkla det så uppfattas det du säger som en uppmaning att andra mot sin vilja ska ha sex med dig.

Och kom inte med "jag har rätt till en åsikt" det blir inte mindre stötande för det. Det blir bara en rundgång i ditt huvud.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-06 14:41:54 följande:
    I så fall så kan jag påstå att de som får hjälp av samhället vill att samhället ska hjälpa dom att få sex tillgänglig sina sina sexuella drifter 
    Förstår du att det du menar också innebär att människor isf måste ha sex mot sin vilja. Förstår du verkligen inte hur orimligt det är? Och stötande.
  • Anonym (Svetten)
    Tow2Mater skrev 2024-06-06 20:06:34 följande:
    Men det måste det ju inte innebära. Med t ex bra kompensation kommer det alltid att finnas frivilliga som vill.
    Är du på riktigt? Du tycker alltså att staten ska gå in och betala andra rikligt för att de ska ha sex med incels?

Lägg av bara.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Svetten)
    Tow2Mater skrev 2024-06-06 20:45:28 följande:

Ditt inlägg är anmält.

Jag tydliggjorde för dig att det inte behöver betyda det du påstår.

Varför anmälde du mitt inlägg? Den som skriver något stötande (och olagligt) är ju du. Du kanske inte ska föreslå saker du själv inte står för. Då är det bättre att hålla käften. Alternativt så är det något du tycker men inte vågar stå för, vem skulle annars skriva något liknande och föreslå välbetalda prostituerade till incels.
  • Anonym (Svetten)
    Tow2Mater skrev 2024-06-06 20:58:50 följande:

Samhället betalar en massa skit med skattepengar. Att ytterligare en sak skulle kunna förses behövande genom skatten är bara ett politiskt förslag bort.

Javisst, när såna som du föreslår välavlönade prostituerade till incels naturligtvis. I stället för den självklara reaktionen: anpassa såna idéer till skräphögen och reagera på absurditeten.
Svar på tråden Incels-bakom masken