Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Incels-bakom masken

Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 16:38:33 följande:
    Påstår du fortfarande bittert att fula misandriska femcels som inte får knulla får ett så varmt välkomnande? Och att det är du synd om män för att det är så orättvist? Du hittar på ett problem som du sen argumenterar mot, ingen gillar gnällspikar med låtsasofferkoftor och en helt benhård offermentalitet (som du ger exempel på), oavsett formen.

Fan vad bitter du är.
    Han har inte helt fel. Det finns gott om både bittra tanter och gubbar.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 18:40:33 följande:
    Det finns mängder av bittra människor, ingen gillar gnällspikar i någon form (exv "man53"). Det som stör mig är att han inbillar sig att den kvinnliga motsvarigheten till incels blir välkomnade i samhället. Dvs det är så fruktansvärt synd om män och att män då per automatik blir illa behandlade.

Såna som han borde skärpa sig och inte hitta på saker i syfte att bedriva ett könskrig.
    Jag tänker att det råder åsiktsfrihet. Man uttrycker sina åsikter på ett forum, det gör även gnälliga tanter och andra gnälliga gubbar.

Om dom sen rycker upp sig i verkliga livet eller inte är deras ensak.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 20:36:57 följande:

Vad menar du? Anser du att jag inte ska ha en åsikt över andras vridna åsikter? Det som stör mig specifikt är att han hittar på argument som han sedan fajtas mot. Det är ett absurt resonemang. Han gör det för att det ska framstå som att män generellt är synd om i samhället, motarbetade eller något annat osakligt gnälligt. 

duvet, klassisk incelpropaganda , man kräks.

Folk kommer alltid tycka olika. Det låter som att du tar det personligt. Varför får man inte tycka och diskutera saker man tycker? Även du får tycka precis som du vill.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 22:10:54 följande:
    Det står någon fritt fram att sprida incelpropaganda. Det står dig också helt fritt fram att försöka låtsas som att du argumenterar mot mig som person eller att du försöker låtsas som att min åsikt om andras åsikter innebär att yttrandefriheten är hotat.

Helt fritt.

Du får däremot räkna med att andra genomskådar din retorik som manar till att normalisera ett viss kvinnoförakt i samhället. Man kan ju önska en bättre diskussion.
    Du har din syn, jag har min. Jag upplever inte att yttrandefriheten är hotad, bara att folk tycker olika på ett anonymt diskussionsforum.

Det är inte heller kvinnoförakt jag förmedlar, utan en diskussion kring hur samhället ser ut. Från olika personers perspektiv. Även ditt. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 22:35:37 följande:
    Varför skriver du då "Varför får man inte tycka och diskutera saker man tycker?" på ett sätt som antyder att jag har satt p för andras åsikter? 

-För att du naturligtvis är en incelpropagandist. Ni är så förutsägbara. Det är offermentaliteten som avslöjar er. I ovanstående citat från dig så demonstrerar du det. Inte bara det, utan du skriver det i ett sammanhang där incels på något sätt ska vara utsatta för osakligheter. 
    Jag tror att det handlar mer om olika gråskalor. Du verkar utgå från att det är svartvitt.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 22:56:59 följande:
    Det råder inga tvivel om att du är en incelpropagandist. Inte heller att du INTE anser att världen handlar om gråskalor. För i så fall skulle du aldrig hitta på att jag försöker tysta andras rätt till åsikter. Ditt egna -svart-vita tänk.

Skulle du däremot anse att världen handlar om gråskalor (som du faktiskt hävdar dig göra) så skulle du aldrig skrivit till mig, eller försöka dig med ad hominem öht. Då skulle du låta mina åsikter bero. -men i stället så hittar du på saker.
    Du har lätt att stoppa in mig i ett fack du hittat på. Det står dig fritt att göra detta men jag håller inte med. Nu ska jag förklara varför.

Jag anser att man får generalisera grupper för att förenkla diskussioner. Kvinnor, män, gamla, heterosexuella, chefer, kommunanställda, datanördar, småsyskon osv. Även om man gör det i en diskussion så vet man såklart att det finns många undantag,

Om man tex diskuterar träd och säger att träd oftast är gröna och bruna så känner inte jag att jag i den diskussioner behöver lägga till att det finns gula träd, rosa träd och vita träd osv. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Olika) skrev 2024-07-05 22:24:40 följande:
    Fast är inte det hela meningen med en diskussion oavsett var den tar plats? Att försöka förändra en människas synsätt, argumentera för sin sida och förhoppningsvis få personen att se saker från sin egen synvinkel? I det verkliga livet.

Nä, det tycker jag inte att det behöver vara. Menar du att alla dina diskussioner handlar om att omvända personer till ditt perfekta tänk?

Svar på tråden Incels-bakom masken