Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 22:56:59 följande:
Det råder inga tvivel om att du är en incelpropagandist. Inte heller att du INTE anser att världen handlar om gråskalor. För i så fall skulle du aldrig hitta på att jag försöker tysta andras rätt till åsikter. Ditt egna -svart-vita tänk.
Skulle du däremot anse att världen handlar om gråskalor (som du faktiskt hävdar dig göra) så skulle du aldrig skrivit till mig, eller försöka dig med ad hominem öht. Då skulle du låta mina åsikter bero. -men i stället så hittar du på saker.
Du har lätt att stoppa in mig i ett fack du hittat på. Det står dig fritt att göra detta men jag håller inte med. Nu ska jag förklara varför.
Jag anser att man får generalisera grupper för att förenkla diskussioner. Kvinnor, män, gamla, heterosexuella, chefer, kommunanställda, datanördar, småsyskon osv. Även om man gör det i en diskussion så vet man såklart att det finns många undantag,
Om man tex diskuterar träd och säger att träd oftast är gröna och bruna så känner inte jag att jag i den diskussioner behöver lägga till att det finns gula träd, rosa träd och vita träd osv.