Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Incels-bakom masken

Anonym (Tyko) skrev 2024-06-12 18:35:15 följande:
    Det gör redan män. De här incel-männen har så låg status bland män du kan tänka dig. De ses som riktiga förlorare.

Låt de sitta där i sin källare och klaga. Det är inte direkt produktivt men det skadar ingen annan än dem själva nämnvärt.
    Även kvinnor som kan anses misslyckade kan hånas men det är inte alls lika vanligt som förut exempelvis prostituerade kvinnor/eller kvinnor med många sexpartner 
  • Anonym (...)

Många kvinnor tydligen ser män också som något sexobjekt 

• Anonym (...)
    Anonym (Jakob) skrev 2024-06-13 01:18:04 följande:
    Det vet jag inget om. När jag ignorerades lät jag tjejerna vara.
    Och du behöver då inte bryr dig om de heller 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:06:05 följande:
    Nej, verkligen inte. Det där är enbart din egen felpippade knäppislogik som du försöker föra över på mig.

Att få hjälp med att bli av med sjukdomar är en rättighet. Samlag är det inte.

Jag har heller aldrig pratat om att samhället ska förse män med sex. Det jag menade är att samhället kan erbjuda hjälp till män kring hur de gör sig mer attraktiva så att de på detta vis förbättrar sina egna chanser att träffa kvinnor och bilda relationer.

Några garantier till sex finns såklart inte och det har jag heller aldrig påstått. 
    Och det skulle vara möjligt att påstå det. 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:16:07 följande:
    Samhället erbjuder massor med hjälp till män som vill göra sig mer attraktiva för kvinnor i syfte att stärka sina chanser att träffa en sådan. Sen finns som sagt inga garantier vilket ingen heller påstått. 

Ingen som jobbar med relationscoachning kan realistiskt heller ge några löften om att precis alla ska kunna få en partner. de flesta förstår rent undermedvetet att detta inte är en möjlighet. 
    Din tolkning om det är för mycket eller för lite. 
    Man skulle hypotetiskt kunna påstå att samhället hjälper till för mycket redan 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:11:08 följande:
    Vad har förlossningsskador ens med offerkoftande incels att göra? 

Ja, det är normalt att kvinnor med förlossningsskador blir mindre sugna på sex helt naturligt. Hör inte heller att de kräver något i samma anda som töntiga incelfjantar i det avseendet. De har dock rätt att få hjälp med sina skador in den mån det är möjligt eftersom hjälp för kroppsliga skador är en rättighet.

Tröttsamma gnällcels har inte rätt att få sex eftersom sex fortfarande inte är en rättighet.
    Alla personer skulle ju inte ha sex säger du. 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:06:05 följande:
    Nej, verkligen inte. Det där är enbart din egen felpippade knäppislogik som du försöker föra över på mig.

Att få hjälp med att bli av med sjukdomar är en rättighet. Samlag är det inte.

Jag har heller aldrig pratat om att samhället ska förse män med sex. Det jag menade är att samhället kan erbjuda hjälp till män kring hur de gör sig mer attraktiva så att de på detta vis förbättrar sina egna chanser att träffa kvinnor och bilda relationer.

Några garantier till sex finns såklart inte och det har jag heller aldrig påstått. 
    Alla lagar och regler kan ändras. 
    Man skulle hypotetiskt påstå att det ingår att ha könssjukdomar. 
  • Anonym (...)
    Samhället erbjuder massor med hjälp till män som vill göra sig mer attraktiva för kvinnor i syfte att stärka sina chanser att träffa en sådan. Sen finns som sagt inga garantier vilket ingen heller påstått. 

Ingen som jobbar med relationscoachning kan realistiskt heller ge några löften om att precis alla ska kunna få en partner. de flesta förstår rent undermedvetet att detta inte är en möjlighet. 
    Du vill bestämma när det är för mycket hjälp som samhället ger. 
  • Anonym (...)

När du tycker det är för mycket hjälp så skyller du på att sex skulle inte vara en rättighet. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Heddis) skrev 2024-06-15 23:31:35 följande:
    Vilka konstiga resonemang du har!?

Hur kan du jämföra sjukdomar och rätten till vård, -med att incels inte har rättighet till sex..Ingen människa har ju rättighet till sex med en annan människa. 
    Incel eller inte incel, gift eller inte gift, ingen har rättighet att bestämma över någon annans kropp..

Samhället kan/skulle kunna hjälpa ensamma/incels, osv på olika sätt, genom coaching, stöttning, osv,  men samhället kan ju inte lova att en incel får ligga om den personen träffar Greta 40, Lisa 35, osv..För Greta och Lisa kanske inte vill ligga ens.. 😄 Man kan leda en häst till vattnet, men man kan inte tvinga den att dricka..
    Eller menar du att samhället ska bistå incels med prostituerade?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det ingår att ha könssjukdomar.
    Menar du att om man har sex så "ingår könssjukdomar" eller då får man räkna med att det kan hända och skylla sig själv, eller? 

Det är ju helt skilda saker..Vilka fler sjukdomar ska man inte få hjälp med bara för att "man får skylla sig själv"  Det skulle ju kunna tillämpas på många sk "livsstils sjukdomar" om man ska hårdra och som ev skulle ha kunnat undvikas.
    Kan förklara senare vad jag menade 
Svar på tråden Incels-bakom masken