Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Incels-bakom masken

Anonym (MK) skrev 2024-06-22 03:50:51 följande:
    Nej, de tar inte sex för givet. Folk säger så där om unga avlidna personer som ett sätt att visa sympati. Det är liksom ganska självklart att en mycket ung person som dött kommer att missa allt sånt som de flesta människor får uppleva i livet. 

Att normen är sex betyder fortfarande inte att man kan ta sex för givet eller ännu värre - se det som en rättighet.
    Och du är medveten om att det är otrevligt om någon person ska bli utan sex och förtjänar det inte. 

Det är inte något du säger till vem som helst och när som helst. 
    Du vet att det kan anses vara dåligt när någon blir utan sex och du själv kan tycka det troligen. 

Det här exakt det jag snackade om att andra personer vill att man ska respektera andra på ett sätt som andra personer ska inte göra tillbaka 
  • Anonym (...)
    Anonym (Blinda som leder dumma) skrev 2024-06-22 13:46:38 följande:
    När blev en man instängd i en källare och våldtagen av en kvinna i flera dygn i Sverige senast?
    Och i det här fallet så tycker du inte att det är okej om vissa personer blir drabbade av det här men det ska vara något positivit när andra drabbas av det här. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 14:05:06 följande:
    Och du är medveten om att det är otrevligt om någon säger att en  person  ska bli utan sex och förtjänar det inte. 

Det är inte något du säger till vem som helst och när som helst. 
    Du vet att det kan anses vara dåligt när någon blir utan sex och du själv kan tycka det troligen. 

Det här exakt det jag snackade om att andra personer vill att man ska respektera andra på ett sätt som andra personer ska inte göra tillbaka 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-22 03:42:54 följande:
    Nej, sex är aldrig en garanti, annat än i länder där utvecklingen stannat kvar i medeltiden då kvinnor inte hade rätt att bestämma över sina egna kroppar och en sådan tid ska vi inte tillbaka till här i moderna västländer där vi är betydligt klokare än så.

Det är aldrig något givet nej, inte ens i en relation. Ingen modern människa som pratar om rättigheter till sex där heller.

Ja, kvinnor i relationer vill såklart njuta av sex i samma utsträckning som sina män. Där handlar det om sex i relationer och sådana gynnas mer av att båda parter får det lika bra i sängkammaren.
    Handlar ändock inte om att kräva några legala rättigheter eller ta något för givet.

Nej, samhället behöver inte förändras på den fronten alls. De flesta vet redan vad det innebär att inte ha rätt till sex. De flesta normala människor då vill säga.
    Och eftersom de flesta personer har ett sexliv och hur samhället påverkas av sex, så har jag rätt till min personliga åsikt om det. 
    Du sa själv att man skulle ha det fast det var avsiktligt att du var otrevlig. 

I mitt fall handlar det inte om mina personliga åsikter har något med att jag vill vara otrevlig mot någon.
  • Anonym (...)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-22 17:11:18 följande:
    Eeh, vad snackar du om? Jag skyller inte på någon. Jag pratar om att vi behöver få bort offermentaliteten i samhället. Det skulle hjälpa samhällets medborgare i allmänhet.

Så fort en man börjar att ta ansvar blir han inte ensam länge.  Det är lätt att få kvinnor, om man är en ansvarstagande man.
    Lätt att få kvinnor om man har normala förutsättningar. 
    Det räcker inte bara med att ta ansvar 
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-22 17:00:12 följande:
    Hur skulle misogyna incels med offermentalitet kunna få en brud pga familjestärkande politik? Det skulle vara ännu viktigare för en kvinna att välja bort en sån om hon tvingas dras med en sån livet ut.

Skyll inte incels gnäll på att de härmar kvinnor, sicket blaj. Alla står för sin egen offerkofta. Är du en incel med tanke på att du en incelpropaganda?
    Du tyckte det handlade förut om att man förväntar sig sex av andra, nu förväntar du dig män som du uppskattar 
  • Anonym (...)
    Anonym (Den) skrev 2024-06-22 15:34:44 följande:
    Det är väldigt otrevligt av dig att inte svara på frågan om vad samhället ska vidta för åtgärder för att hjälpa ensamma män.

Så,, vad ska samhället rent konkret göra?
    Ursäkta men vet inte riktigt vad jag ska svara på det här. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-22 17:18:52 följande:
    99 procent av alla män har normala förutsättningar.

Bland de som hävdar att de inte har det, ljuger i alla fall 90 procent.

Men enklare att klaga än att lösa problemet.
    Och det är därför det handlar nu om en liten minoritet. 
    De flesta kan ha sex och det är därför det tas för givet att man har ett sexliv. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-22 17:18:52 följande:
    99 procent av alla män har normala förutsättningar.

Bland de som hävdar att de inte har det, ljuger i alla fall 90 procent.

Men enklare att klaga än att lösa problemet.
    Det är fler än 1 procent som inte har normala förutsättningar. 
    Vissa personer exempelvis kanske bara har sex några gånger i deras liv. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-22 17:29:07 följande:
    Det håller jag inte med om.

Vi har alternativa liv beroende på hur vi väljer att leva. Nästan alla som får dåliga liv orsakar det själva med hur de lever.
    Tror som du vill men bevisligen har olika personer olika förutsättningar redan från början. 
Svar på tråden Incels-bakom masken