• Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (...) skrev 2024-06-13 08:39:54 följande:
    Och du behöver då inte bryr dig om de heller 
    Jag gav upp för 5 år sedan, så jag bryr mig inte i den meningen. Visst svider det fortfarande att ingen ville ge mig chansen, men man kan ju inte tvinga någon att gilla en, säg?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-13 05:27:42 följande:
    Bra!
    Tack.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-13 05:26:17 följande:
    Nej, samhällsproblemen om något är att de inte blir produktiva medborgare.

Allt får sättas i perspektiv. Man kan lägga x antal miljarder på det här men det är fortfarande smartare att lägga resurserna i vården eller skolan.

Fokus på relativa icke-problem är ett så vanligt misstag i samhälls styret. Allt för att någon sett någon dokumentär,  blåser upp händelserna och missar hela bilden.
    Varför tror du att det ska läggas "x antal miljarder" på "det här" och att reaktioner på "det här" ska automatiskt slå ut skola, vård och omsorg?

Jag förstår ju varför du skriver något sånt och drar i så absurda växlar. Det här är en annan form av retorik som vill att incels hat mot kvinnor ska normaliseras. Betraktas som ett icke-problem. Såna attityder är en del av problemet, det skulle inte kosta dig ett öre att reagera på kvinnoföraktande incel-inlägg.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-12 11:28:41 följande:
    Inte tillräckligt, din åsikt att samhället skulle göra det. 
    Med din logik så kan jag påstå att vården borde ge mindre hjälp för personer med könssjukdomar för syftet är inte att alla personer ska gå en partner.
    Nej, verkligen inte. Det där är enbart din egen felpippade knäppislogik som du försöker föra över på mig.

Att få hjälp med att bli av med sjukdomar är en rättighet. Samlag är det inte.

Jag har heller aldrig pratat om att samhället ska förse män med sex. Det jag menade är att samhället kan erbjuda hjälp till män kring hur de gör sig mer attraktiva så att de på detta vis förbättrar sina egna chanser att träffa kvinnor och bilda relationer.

Några garantier till sex finns såklart inte och det har jag heller aldrig påstått. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-12 11:30:43 följande:
    Och då kan jag påstå att det är normalt med kvinnor som får förlossningeösskador och kan inte ha sex efter det. 
    Det skulle vara taskigt att påstå det och det är din åsikt vad som samhället kan göra så man blir mer attraktiv etc. 
    Vad har förlossningsskador ens med offerkoftande incels att göra? 

Ja, det är normalt att kvinnor med förlossningsskador blir mindre sugna på sex helt naturligt. Hör inte heller att de kräver något i samma anda som töntiga incelfjantar i det avseendet. De har dock rätt att få hjälp med sina skador in den mån det är möjligt eftersom hjälp för kroppsliga skador är en rättighet.

Tröttsamma gnällcels har inte rätt att få sex eftersom sex fortfarande inte är en rättighet.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-12 11:37:02 följande:
    Då skulle man kunna påstå att samhället ger redan för mycket hjälp, syftet var ju enligt dig att alla personer ska kunna få en partner?
    Samhället erbjuder massor med hjälp till män som vill göra sig mer attraktiva för kvinnor i syfte att stärka sina chanser att träffa en sådan. Sen finns som sagt inga garantier vilket ingen heller påstått. 

Ingen som jobbar med relationscoachning kan realistiskt heller ge några löften om att precis alla ska kunna få en partner. de flesta förstår rent undermedvetet att detta inte är en möjlighet. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-12 11:52:58 följande:
    Om syftet är inte att alla personer ska ha ett sexliv varför påstår du att samhället erbjuder hjälp så man kan ha ett sexliv?
    Det skulle inte vara tillräckligt mycket med hjälp som samhället skulle göra 
    Samhället kan hjälpa de män som vill bli hjälpta  i den mån att de förbättrar sina chanser på relationsmarknaden.

Detta innebär inte att alla män som tar emot hjälpen är garanterade sex och en partner. detta är liksom ganska självklart för de flesta så sluta resonera så puckat och verklighetsfrånvänt.
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:06:05 följande:
    Nej, verkligen inte. Det där är enbart din egen felpippade knäppislogik som du försöker föra över på mig.

Att få hjälp med att bli av med sjukdomar är en rättighet. Samlag är det inte.

Jag har heller aldrig pratat om att samhället ska förse män med sex. Det jag menade är att samhället kan erbjuda hjälp till män kring hur de gör sig mer attraktiva så att de på detta vis förbättrar sina egna chanser att träffa kvinnor och bilda relationer.

Några garantier till sex finns såklart inte och det har jag heller aldrig påstått. 
    Och det skulle vara möjligt att påstå det. 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:16:07 följande:
    Samhället erbjuder massor med hjälp till män som vill göra sig mer attraktiva för kvinnor i syfte att stärka sina chanser att träffa en sådan. Sen finns som sagt inga garantier vilket ingen heller påstått. 

Ingen som jobbar med relationscoachning kan realistiskt heller ge några löften om att precis alla ska kunna få en partner. de flesta förstår rent undermedvetet att detta inte är en möjlighet. 
    Din tolkning om det är för mycket eller för lite. 
    Man skulle hypotetiskt kunna påstå att samhället hjälper till för mycket redan 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-15 01:11:08 följande:
    Vad har förlossningsskador ens med offerkoftande incels att göra? 

Ja, det är normalt att kvinnor med förlossningsskador blir mindre sugna på sex helt naturligt. Hör inte heller att de kräver något i samma anda som töntiga incelfjantar i det avseendet. De har dock rätt att få hjälp med sina skador in den mån det är möjligt eftersom hjälp för kroppsliga skador är en rättighet.

Tröttsamma gnällcels har inte rätt att få sex eftersom sex fortfarande inte är en rättighet.
    Alla personer skulle ju inte ha sex säger du. 
Svar på tråden Incels-bakom masken