Inlägg från: Anonym (MK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MK)

Incels-bakom masken

Anonym (...) skrev 2024-06-12 11:37:02 följande:
    Då skulle man kunna påstå att samhället ger redan för mycket hjälp, syftet var ju enligt dig att alla personer ska kunna få en partner?
    Samhället erbjuder massor med hjälp till män som vill göra sig mer attraktiva för kvinnor i syfte att stärka sina chanser att träffa en sådan. Sen finns som sagt inga garantier vilket ingen heller påstått. 

Ingen som jobbar med relationscoachning kan realistiskt heller ge några löften om att precis alla ska kunna få en partner. de flesta förstår rent undermedvetet att detta inte är en möjlighet. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-12 11:52:58 följande:
    Om syftet är inte att alla personer ska ha ett sexliv varför påstår du att samhället erbjuder hjälp så man kan ha ett sexliv?
    Det skulle inte vara tillräckligt mycket med hjälp som samhället skulle göra 
    Samhället kan hjälpa de män som vill bli hjälpta  i den mån att de förbättrar sina chanser på relationsmarknaden.

Detta innebär inte att alla män som tar emot hjälpen är garanterade sex och en partner. detta är liksom ganska självklart för de flesta så sluta resonera så puckat och verklighetsfrånvänt.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:38:38 följande:
    Och det skulle vara möjligt att påstå det. 
    Nej. Inte om man vill leva i ett sunt och människovänligt samhälle där var och en har rätt att bestämma över sin egen kropp. Där är sex aldrig någonsin en garanti för någon, annat än med sig själv då genom onani. 

• Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:39:33 följande:
    Din tolkning om det är för mycket eller för lite. 
    Man skulle hypotetiskt kunna påstå att samhället hjälper till för mycket redan 
    Jag har aldrig påstått vare sig det ena eller det andra. Det påståendet om att "samhället hjälper för mycket" får stå för dig. Du talar inte för min räkning.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:40:56 följande:
    Alla personer skulle ju inte ha sex säger du. 
    Nej, jag har aldrig sagt att alla personer inte "ska" ha sex.

Jag har endast påpekat det orealistiska i att tro att precis alla människor kommer att få sexuella relationer då det alltid funnits personer som hamnat utanför och inte lyckats på den fronten.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:42:33 följande:
    Alla lagar och regler kan ändras. 
    Man skulle hypotetiskt påstå att det ingår att ha könssjukdomar. 
    Inget ska förändras när det kommer till rätten att bestämma över sin egen kropp och vem man tillåter att vara intim med den. Det vore ett övergrepp mot människors kroppar, deras självbestämmanderätt och en kraftig integritetskränkning. 

Nej, det kan man inte påstå. Könssjukdomar är nåt helt annat och handlar om rättigheter till att få hjälp med att bli frisk.

Sex är ingen rättighet och ska heller aldrig bli då det skulle innebära övergrepp som sagt. Lägg ner dina knäppa jämförelser. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:43:24 följande:
    Du vill bestämma när det är för mycket hjälp som samhället ger. 
    Nej, det har jag aldrig sagt. Sluta lägga ord i munnen på mig. Lägg ner ditt tramsiga bullcrap. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:47:04 följande:
    När du tycker det är för mycket hjälp så skyller du på att sex skulle inte vara en rättighet. 
    Återigen - lägg ner skitsnacket. Jag har aldrig sagt något om vare sig för mycket eller för lite hjälp så håll snattran om du inte har nåt vettigare att komma med.

Och jag skyller inte på någonting. Sex är aldrig någonsin en rättighet, även om kvinnor skulle missgynnas. Rätten till sin egen kropp går före allt annat i det avseendet. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-21 18:58:24 följande:
    I så fall så borde fler personer vara utan sex. 
    Det blir som sex blir en garanti för allra flesta personer. 
    Många diskuterar som sex är något som berör samhället och befolkningen. 
    Även när olika personer klagar så klagar de som de tar för givet att de ska ha ett bra sexliv exempelvis vid kvinnliga orgasmglappet. Då handlar det inte om att de säger att sex är ingen garanti för något utan att det ska ingå att kvinnor får orgasm vid sex. 

Om sex inte är en garanti för någon så måste först samhället förändras 
    Nej, sex är aldrig en garanti, annat än i länder där utvecklingen stannat kvar i medeltiden då kvinnor inte hade rätt att bestämma över sina egna kroppar och en sådan tid ska vi inte tillbaka till här i moderna västländer där vi är betydligt klokare än så.

Det är aldrig något givet nej, inte ens i en relation. Ingen modern människa som pratar om rättigheter till sex där heller.

Ja, kvinnor i relationer vill såklart njuta av sex i samma utsträckning som sina män. Där handlar det om sex i relationer och sådana gynnas mer av att båda parter får det lika bra i sängkammaren.
    Handlar ändock inte om att kräva några legala rättigheter eller ta något för givet.

Nej, samhället behöver inte förändras på den fronten alls. De flesta vet redan vad det innebär att inte ha rätt till sex. De flesta normala människor då vill säga.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-21 19:00:53 följande:
    Det är bara vid dom här sammanhangen iprincip som någon snackar om att sex är ingen garanti för någon. 
    För de allra flesta personer blir sex som en garanti. 

Så varje gång du har sex så blir det en stor överraskning för dig? Du tog inte för givet att du ska ha sex igen? 
    Att se sex i en relation som något önskvärt och naturligt är inte detsamma som att kräva det i form av en rättighet eller garanti. Just eftersom inga sådana rättigheter finns i moderna samhällen.
Svar på tråden Incels-bakom masken