Inlägg från: Anonym (Svetten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svetten)

Incels-bakom masken

Anonym (OmIncels) skrev 2024-06-10 08:01:04 följande:

Ok. 
    Anledningen till att de vi nu kallar vid benämning incel inte har lyckats med sex kan såklart variera. Varje person inom incel är ju en individ också. 

De flesta som inte lyckas med något som man efterlängtar blir frustrerade på ett sätt eller annat. Det betyder inte att man har rätt till det men man har rätt att bli frustrerad, arg, ledsen, ifrågasättande varför det är på ett visst sätt osv.

Det jag ser är att man gärna vill förvägra den här gruppen människor sin röst att vara frustrerade. Man tolkar den gärna som att det betyder att andra ska ställa upp på sex. Helst skulle man vilja att gruppen var tyst och inte sa något då skulle man få vara hur ledsen som helst. Men när gruppen hörs och tar plats då blir det obekvämt. Då måste jag ge någon form av sympati eller empati men det vill jag inte. Därför ska dem bara vara tysta. 

Jag ser det som naturligt att det visas frustration och det klagas precis som vilken minoritetsgrupp i samhället som helst visar frustration och klagar.

"Gruppen" klagar inte på det sättet att "jag saknar sex" "gruppen" är förbannade på kvinnor för att kvinnor förvägrar dom sex. Ser du skillnaden här? incels anser att de på något sätt är berättigade till sex, det betyder också att de anser att andra faktiskt ska se till att ge dom sex. Resonemanget är absurt, incels förstår inte det pga deras inneboende narcissistiska läggning. Kvinnor blir reducerade till objekt som ska fördelas i vissa fall, eller att tänket att betrakta kvinnor som en slags resurs som inte blir använd till sin fulla potential, resursen (kvinnor) undanhålls incels. Därför förtjänar inte incels någon sympati, kvinnorna som blir utsatta gör det däremot.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (OmIncels) skrev 2024-06-10 08:44:11 följande:

Då gruppen består av många individer så kan ju en av anledningarna vara den du beskriver men vi kan inte veta om den stämmer för alla. Enligt dokumentären så ser man olika anledningar och åsikter. 

Om vi tittar på den grupp du beskriver så finns det säkert inom incel några som också är förbannde på kvinnor och tror de förvägrar sex. 

Då får vi fundera, vart kommer den känslan ifrån. De har ju bevisligen inte så mycket erfarenhet på det sexualla planet eller från dejting. Vilket gör att källan till korrekt information (erfarenhet) är i princip noll. Om du som människa känner dig orättvist behandlad men inte har tillgång till information. Då fungerar människor så att ofta så skapas en förklaringsmodell istället. Det är för att det är mer tryggt att ha en förklaringsmodell än att leva i ovisshet. 

Hur hanterar man det. Om vi tittar t.ex. på flat earth personer som tror jorden är platt. Om man attackerar dem o säger ni är dumma i huvudet så tas det oftast som bevis på att deras förklaringsmodell är korrekt. Det man behöver göra är att närma sig seriöst och visa på en annan verklighet. Så incel skulle behöva blanda sig mer med tjejer och få möjlighet till det genom seriösa samtal se en annan verklighet. Vilket också dokumentären gör med en person. 

Att diagnosticera narcissism har vi alldeles för lite information till att göra och att göra det på en grupp är också något som inte går. Så det lämnar jag därhän.

Det är inte samma sak som en flat-earther. Närma sig kvinnor och börja betrakta dom som människor i stället för resurser ligger helt och hållet på incels. Problemet här är att incels inte gör det, eller tycker att de gör något fel överhuvudtaget, deras eget problem betraktar de själva som ett samhällsproblem där andra står för lösningen. Dvs narcissistiskt. Det enda omgivningen kan göra är att absolut inte visa sympatier (vem gör det egentligen heller?) för då förstärks offermentaliteten, inceln känner att sin hjälplöshet ligger i händerna på någon annan, alla behöver dessutom påpeka absurditeten i incels uttalanden eller förväntan.

Och det här borde ske för att visa sympatier för den egentliga utsatta gruppen: kvinnorna.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-10 19:28:49 följande:
    Om man tycker något är ett samhällsproblem så brukar lösningen vara även att andra personer står för lösningen 
    Ja, så resonerar en incel. De vill att samhället eller kvinnor ska tillhandahållas dom. Själva så anser dom att det är en rättighet som förvägrats dom, de betraktar sig själva som offren i ekvationen. De motarbetar den hjälpen som finns för att de vägrar se deras medverkan i deras bekymmer. Det är bisarrt. Jag antar att du är en incel. 
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-10 20:56:11 följande:
    Om det handlar om rättighet till sex så handlar det varje gång någon klagar på hur sex fungerar i samhället 
    Nej. Och du illustrerar på pricken det jag menar. 
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-11 10:03:57 följande:
    Ska inte hjälpen som du säger samhället ger, handla om rättighet till sex?
    Du sa ju att det skulle handla om det när samhället ger hjälp 
    nej. Varför skulle det handla om en rättighet dvs att samhället ska tillhandahålla sex? Sex är något man normalt vill göra, inte bli tvingad till att göra. Vilket det också blir, ett tvång om alla sexlösa ska få sex av andra. Det är så stötande och absurt.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (OmIncels) skrev 2024-06-12 08:08:40 följande:

Vet inte vilken utbildning inom psykopatologi du har men det låter inte som att du har koll på att man inte kan diagnosticera grupper och att grupper inte är enhetliga entiteter utan den orsakande mekanismen till symptomen varierar från individ till individ. 

Jag gissar att du talar utifrån magkänsla och dina upprörda känslor inom ämnet och inte från ett vetenskapligt stöd på hur man ska hjälpa en sådan grupp på bästa sätt ur psykologisk synvinkel.

Full respekt för att du känner dig upprörd och det är lätt hänt och mänskligt att bli det inför sådana här ämnen. För att hjälpa dig vidare i tankesättet utan att behöva läsa en vetenskaplig artikel så kika på den här sidan längre ned under rubriken "How should I respond" när det kommer till offermentalitet som i sig inte är en diagnos men mer ett symptom. Sidan har för övrigt bra information om symptomet om intresse finns.

Hoppas du kan slappna av och inte bli för känslomässigt engagerad. Lycka till! :)

Victim Mentality: 16 Signs and Tips to Deal with It (healthline.com)

Blev du stött? Varför det?
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-12 18:18:28 följande:
    1000-tals incels. Snarare 1-2 stycken som skriver många inlägg.

Har aldrig stött på en incel IRL. Det är  ett icke problem.
    Dom rör sig inte ute bland folk, inte för intet att de inte hittar en ( tjej). Är du en kille så har du av förklarliga skäl inte stött på en sån heller. Tycker det är illa nog att de bedriver ett korståg mot kvinnor på nätet. Det kanske får med andra män i kombination med att kvinnor undviker män för att de blir rädda.

Så det här är inte ett icke-problem, påverkar det inte dig just nu så koder att göra det i framtiden. Därför behöver män engagera sig tillräckligt och säga ifrån.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-12 18:35:15 följande:
    Det gör redan män. De här incel-männen har så låg status bland män du kan tänka dig. De ses som riktiga förlorare.

Låt de sitta där i sin källare och klaga. Det är inte direkt produktivt men det skadar ingen annan än dem själva nämnvärt.
    Det är minst lika illa att bidra till normaliseringen av kvinnoföraktet genom att nedspela incels kvinnoföraktande retorik. Det här kommer att generera konsekvenser för män i stort då kvinnor håller sig mer och mer undan och polariseringen mellan könen blir större.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-12 21:18:28 följande:
    Vadå nedspela incelsföraktande retorik?

Kvinnor väljer män som bidrar till deras liv. Antingen så bidrar mannen eller så gör han det inte. Det som kan påverka kvinnors vilja till relationer hänger således på kvaliteten på de män som de är intresserade av och som är intresserade av dem.

Kvinnor väljer inte bort män för kvinnoförnedrande retorik. Finns ingenting som tyder på det. Om något så har historien visat på motsatsen.
    Exempelvis genom att försvara kvinnoföraktande/ hatande inlägg genom att kalla dessa för "kritik mot kvinnor" Det är att bidra till en normalisering av incels hat, eller driva en incelretorik vidare.

nej, kvinnor väljer inte män som förnedrar dom. Sen så har kvinnor en större risk att hamna i misshandelsförhållanden, men det är en helt annan psykologi.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-13 05:26:17 följande:
    Nej, samhällsproblemen om något är att de inte blir produktiva medborgare.

Allt får sättas i perspektiv. Man kan lägga x antal miljarder på det här men det är fortfarande smartare att lägga resurserna i vården eller skolan.

Fokus på relativa icke-problem är ett så vanligt misstag i samhälls styret. Allt för att någon sett någon dokumentär,  blåser upp händelserna och missar hela bilden.
    Varför tror du att det ska läggas "x antal miljarder" på "det här" och att reaktioner på "det här" ska automatiskt slå ut skola, vård och omsorg?

Jag förstår ju varför du skriver något sånt och drar i så absurda växlar. Det här är en annan form av retorik som vill att incels hat mot kvinnor ska normaliseras. Betraktas som ett icke-problem. Såna attityder är en del av problemet, det skulle inte kosta dig ett öre att reagera på kvinnoföraktande incel-inlägg.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-22 16:22:14 följande:
    Gäller att motverka ensamhet i allmänhet vilket framförallt görs med familjestärkande politik.

Även viktigt att få stop på mjäkandet inför de kvinnor med offermentalitet. Incelsen ser det och förstärker/tar efter beteendet. Gäller att få båda dessa grupper att tidigt i livet inse att livet blir vad man gör det till. 

Självklart sticker det i ögonen på incels när klagande kvinnogrupper får lätta pengar till höger och vänster. Stryp de resurserna och påtala egenansvaret oavsett kön.
    Hur skulle misogyna incels med offermentalitet kunna få en brud pga familjestärkande politik? Det skulle vara ännu viktigare för en kvinna att välja bort en sån om hon tvingas dras med en sån livet ut.

Skyll inte incels gnäll på att de härmar kvinnor, sicket blaj. Alla står för sin egen offerkofta. Är du en incel med tanke på att du en incelpropaganda?
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-22 17:11:18 följande:
    Eeh, vad snackar du om? Jag skyller inte på någon. Jag pratar om att vi behöver få bort offermentaliteten i samhället. Det skulle hjälpa samhällets medborgare i allmänhet.

Så fort en man börjar att ta ansvar blir han inte ensam länge.  Det är lätt att få kvinnor, om man är en ansvarstagande man.
    Det är ju det du gör genom att skriva:

Även viktigt att få stop på mjäkandet inför de kvinnor med offermentalitet. Incelsen ser det och förstärker/tar efter beteendet. Gäller att få båda dessa grupper att tidigt i livet inse att livet blir vad man gör det till. 

Självklart sticker det i ögonen på incels när klagande kvinnogrupper får lätta pengar till höger och vänster. Stryp de resurserna och påtala egenansvaret oavsett kön.

Vet inte vad det är för pengar och offer du pratar om. Antar att du påstår att kvinnojourer där kvinnor blir misshandlade är låtsasoffer då. ganska stötande och har inte ett dyft med incels att göra.

Sen så svarar du inte på vad du inbillar dig att familjestärkande politik skulle göra åt incels. 
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Heddis) skrev 2024-06-27 20:51:44 följande:
    Nu blandar du ihop äpplen och päron igen!
    Jag har då aldrig gjort mitt och min mans sexliv allmänt..Så jag förstår inte vad du menar med att vi gör sex till något allmänt i samhället.

Det personen menar är väl att du borde skita i hur andra par har sex..
    Du (eller jag) har väl ingenting att göra med hur andra par har sex med varandra privat.
    Självklart kan man diskutera det, men det är ju stor skillnad på att diskutera eller fråga om något på nätet gällande ens sexliv..Än att tycka att det är en rättighet att få ligga med vem man vill..

Kvinnor som tex skriver olika frågor eller klagomål på FL gällande sex eller  orgasm i ett förhållande brukar väl aldrig någonsin (vad jag sett iaf) skriva att det är min RÄTTIGHET att ha sex eller att få orgasm..
    Har dom gjort det så måste jag ha missat det..

Du pratar ff om PAR..av någon konstig anledning!?
    I varenda inlägg som du har skrivit i princip så drar du upp par eller främst kvinnor som redan har ett förhållande..Varför det?
    Vi kvinnor (som jag själv) som redan är gifta eller likn kan ju inte rädda incels ändå...Även om vi skulle vilja hjälpa, egentligen....
    Vad menar du att att jag som ett ex som är gift redan skulle kunna göra för incels?
    Rent praktiskt..Vad skulle jag (och andra upptagna kvinnor)  kunna göra för att göra saker bättre för incels..
    Ska vi erbjuda hemundervisning gällande sex för oskulder..
    Ska vi skilja oss så vi kan ta hand om oskulder istället.
    Ska vi betala mer skatt som går till incels så att dom har råd att gå till prostituerade?
    Eller vad? 

Varför koncentrerar du dig inte på ensamma kvinnor istället för att vara irriterad på kvinnor som redan har valt sin man?
    Det skulle nog bli betydligt enklare att hitta en kvinna då faktiskt..
    Vad anser du att singelkvinnor skulle göra åt incels? Vara skyldiga dom sex? Varför skulle de överhuvudtaget vilja göra det? 
  • Anonym (Svetten)
    Man53 skrev 2024-06-27 21:35:17 följande:
    Det finns femcels också, men de kallas för feminister och beskrivs som frihetskämpar.

Sättet samhället särbehandlar kvinnor på är både sjukt och osmakligt.
    Du låter som en bitter man, du påstår alltså att den kvinnliga motsvarigheten (antar att du menar bitter, misandrisk, aldrig fått knulla och avskyr män) att hon välkomnas pga "feminism" eller att det på något sätt ska vara synonymt med "feminister" haha!!! Vem gillar gnällspikar! sicket skitsnack!! Det börjar bli så satans vanligt att uppfinna problem för att sen argumentera mot dessa. Det här handlar inte om ett könskrig, även om du vill starta det. 

Vanliga män och incels är helt separata saker, det är inte så jävla synd om oss män öht.
  • Anonym (Svetten)
    Man53 skrev 2024-06-27 21:46:17 följande:
    Alla feminister tycker man låter bitter när man säger emot dem.

Femcels/feminister är väldigt få till antalet, men de som finns är så fula att ingen man vill ha dem. Eftersom de inte når upp till skönhetsidealen vill de ändra på idealen, det är precis vad feminister gör. När de själva inte är vackra ska ingen annan få vara vacker heller.

Sedan är det dock så att kvinnor har otroligt mycket högre krav än män. Även fula och överviktiga kvinnor kan få män, men ofta väljer de bort för att de inte tycker männen duger. Det är endast de brutalt fula kvinnorna som blir femcels, medan en majoritet av alla män kommer vara incels inom ett decennie.
    Påstår du fortfarande bittert att fula misandriska femcels som inte får knulla får ett så varmt välkomnande? Och att det är du synd om män för att det är så orättvist? Du hittar på ett problem som du sen argumenterar mot, ingen gillar gnällspikar med låtsasofferkoftor och en helt benhård offermentalitet (som du ger exempel på), oavsett formen.

Fan vad bitter du är.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 17:42:16 följande:
    Han har inte helt fel. Det finns gott om både bittra tanter och gubbar.
    Det finns mängder av bittra människor, ingen gillar gnällspikar i någon form (exv "man53"). Det som stör mig är att han inbillar sig att den kvinnliga motsvarigheten till incels blir välkomnade i samhället. Dvs det är så fruktansvärt synd om män och att män då per automatik blir illa behandlade.

Såna som han borde skärpa sig och inte hitta på saker i syfte att bedriva ett könskrig.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 20:17:42 följande:
    Jag tänker att det råder åsiktsfrihet. Man uttrycker sina åsikter på ett forum, det gör även gnälliga tanter och andra gnälliga gubbar.

Om dom sen rycker upp sig i verkliga livet eller inte är deras ensak.

Vad menar du? Anser du att jag inte ska ha en åsikt över andras vridna åsikter? Det som stör mig specifikt är att han hittar på argument som han sedan fajtas mot. Det är ett absurt resonemang. Han gör det för att det ska framstå som att män generellt är synd om i samhället, motarbetade eller något annat osakligt gnälligt. 

duvet, klassisk incelpropaganda , man kräks.

• Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 20:44:32 följande:
    Folk kommer alltid tycka olika. Det låter som att du tar det personligt. Varför får man inte tycka och diskutera saker man tycker? Även du får tycka precis som du vill.
    Det står någon fritt fram att sprida incelpropaganda. Det står dig också helt fritt fram att försöka låtsas som att du argumenterar mot mig som person eller att du försöker låtsas som att min åsikt om andras åsikter innebär att yttrandefriheten är hotat.

Helt fritt.

Du får däremot räkna med att andra genomskådar din retorik som manar till att normalisera ett viss kvinnoförakt i samhället. Man kan ju önska en bättre diskussion.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 22:25:20 följande:
    Du har din syn, jag har min. Jag upplever inte att yttrandefriheten är hotad, bara att folk tycker olika på ett anonymt diskussionsforum.

Det är inte heller kvinnoförakt jag förmedlar, utan en diskussion kring hur samhället ser ut. Från olika personers perspektiv. Även ditt. 
    Varför skriver du då "Varför får man inte tycka och diskutera saker man tycker?" på ett sätt som antyder att jag har satt p för andras åsikter? 

-För att du naturligtvis är en incelpropagandist. Ni är så förutsägbara. Det är offermentaliteten som avslöjar er. I ovanstående citat från dig så demonstrerar du det. Inte bara det, utan du skriver det i ett sammanhang där incels på något sätt ska vara utsatta för osakligheter. 
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 22:44:05 följande:
    Jag tror att det handlar mer om olika gråskalor. Du verkar utgå från att det är svartvitt.
    Det råder inga tvivel om att du är en incelpropagandist. Inte heller att du INTE anser att världen handlar om gråskalor. För i så fall skulle du aldrig hitta på att jag försöker tysta andras rätt till åsikter. Ditt egna -svart-vita tänk.

Skulle du däremot anse att världen handlar om gråskalor (som du faktiskt hävdar dig göra) så skulle du aldrig skrivit till mig, eller försöka dig med ad hominem öht. Då skulle du låta mina åsikter bero. -men i stället så hittar du på saker.
Svar på tråden Incels-bakom masken