Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Incels-bakom masken

nihka skrev 2024-06-26 19:44:54 följande:
    Du ska fullkomligt skita i andras sexliv. Du har sbsolut inget som helst att göra med andra personers knullande. Sköt dig själv och lämna andra människors privatliv privat. Lägg dig inte i!
    Det är ologiskt om det ska handla om ingen mänsklig rättighet till sex om jag är missnöjd och jag har inget med andras sexliv att göra när gör sex till något allmänt i samhället. 
  • Anonym (...)
    Du ska fullkomligt skita i andras sexliv. Du har sbsolut inget som helst att göra med andra personers knullande. Sköt dig själv och lämna andra människors privatliv privat. Lägg dig inte i!
    Så du menar att det är likadant för andra saker, att många gör något till något allmänt och samhället påverkas av det och sedan får inte personer som blir utan det ha en egen åsikt om det?
    Att skolan undervisar om det och samhället erbjuder extra vård och sedan ska det handla om något privat i själva verket? 

Från din synvinkel så är det andras sexliv som gäller när det handlar om mig. 

Ni snackar ju om grupper i samhället exempelvis vid kvinnliga orgasmglappet. Då handlar det inte främst om att olika kvinnliga individer som klagar på när de blir utan sex orgasm utan det kan snacka om kvinnor i allmänhet och kvinnor som har sex som blir utan.  
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-06-27 13:12:31 följande:
    Så du menar att det är likadant för andra saker, att många gör något till något allmänt och samhället påverkas av det och sedan får inte personer som blir utan det ha en egen åsikt om det?
    Att skolan undervisar om det och samhället erbjuder extra vård och sedan ska det handla om något privat i själva verket? 

Från din synvinkel så är det andras sexliv som gäller när det handlar om mig. 

Ni snackar ju om grupper i samhället exempelvis vid kvinnliga orgasmglappet. Då handlar det inte främst om att olika kvinnliga individer som klagar på när de blir utan sex orgasm utan det kan snackas om kvinnor i allmänhet och kvinnor som har sex som blir utan.  
  • Anonym (...)
    Om jag inte har något med det här att göra, varför kan olika personer snacka om att jag är oattraktiv exempelvis i denna tråd? Ni kan även i allmänhet diskutera om människor i allmänhet som inte har ett sexliv om de är snygga eller inte. 
    Ni säger inte bara att någon är snygg eller ful om man har redan ett sexliv. 
    Jag är en del av erat sexliv för annars skulle ni inte sagt det här. 

Om någon person säger att du är dålig på exempelvis basket, skulle du då påstå att det är inget som berör dig?
    Om det inte har något med dig att göra hypotetiskt då borde man väl inte diskutera om dig personligen?

Det är inte bara som ni diskuterar om exempelvis olika fotbollsspelare i en specifik match. Ni inkluderar folk i allmänhet. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-06-27 13:19:34 följande:
    Om jag inte har något med det här att göra, varför kan olika personer snacka om att jag är oattraktiv exempelvis i denna tråd? Ni kan även i allmänhet diskutera om människor i allmänhet som inte har ett sexliv om de är snygga eller inte. 
    Ni säger inte bara att någon är snygg eller ful om man har redan ett sexliv. 
    Jag är en del av erat sexliv för annars skulle ni inte sagt det här. 

Om någon person säger hypotetiskt att du är dålig på exempelvis basket även fast du aldrig spelar basket, skulle du då påstå att det är inget som berör dig?
    Om det inte har något med dig att göra hypotetiskt då borde man väl inte diskutera om dig personligen?

Det är inte bara som ni diskuterar om exempelvis olika fotbollsspelare i en specifik match. Ni inkluderar folk i allmänhet. 
    Tillägg
  • Anonym (...)
    Så du menar att du tar reda på om någon har ett sexliv eller om de deltar i spelet att få sex innan du säger att någon är oattraktiv eller inte?

Jag har aldrig sett någon som ställt frågan inte de säger något sexuellt om någon person på forum eller i media. 

Om det bara är något privat, varför görs olika sexuella problem till något samhällsproblem? inte att det ska handla om priviligierade människor då. 
  • Anonym (...)
    Ni diskuterar inte enbart som när exempelvis en kvinna klagar just på sin make/pojkvän. 
    Det handlar inte som sagt att ni bara diskuterar om personer som har gett sitt samtycke till det "här spelet". Alltså det är inte som olika personer som ställer upp i något allmänt val i Sverige och olika personer diskuterar om kandidaterna
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-06-27 13:26:39 följande:
    Så du menar att du tar reda på om någon har ett sexliv eller om de deltar i spelet att få sex innan du säger att någon är oattraktiv eller inte?

Jag har aldrig sett någon som ställt frågan inte de säger något sexuellt om någon person på forum eller i media. 

Om det bara är något privat, varför görs olika sexuella problem till något samhällsproblem? inte att det ska handla om privilegierade människor då. 
    Ändring
  • Anonym (...)
    Faile skrev 2024-06-27 00:38:59 följande:
    Mäns orgasmer vid sex då? 
    Det är tydligt att debatten är vinklad till kvinnors fördel nuförtiden i Sverige.

Det förväntas att mannen ska ta initiativ  för kvinnas sexuella njutning fast kvinnor själva skulle tjäna på att ta själv initiativ för sin orgasm. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-06-27 13:26:39 följande:

Jag har aldrig sett någon som ställt frågan innan de säger något sexuellt om någon person på forum eller i media. 

Om det bara är något privat, varför görs olika sexuella problem till något samhällsproblem? inte att det ska handla om priviligierade människor då. 
    ändring
Svar på tråden Incels-bakom masken