Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Incels-bakom masken

Core skrev 2024-05-28 21:12:40 följande:
    Fattar egentligen inte vilka diskussioner du pratar om. Ja män kanske får cancer som tar bort deras möjlighet till sex och vi tycker synd om dom. Skillnaden är i incel diskussionen att NÅGON ANNAN ska axla ansvaret över att nån blekfet gnällspik är utan sex. Vem? Vem ska motvilligt ge sex till de männen?

I frågan om sjukdom eller skada lägger man inte det ansvaret på någon annan, det är som det är men man lider med dom.
    Det finns hel del saker jag inte håller med om med incel men det finns helt klart generella saker som jag känner igen. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-05-28 21:58:02 följande:
    Människor som förväntar sig sex från andra människor har förbrukat möjligheten till respekt från andra. 
    Då handlar det om att personer som har sex förväntar sig att de förtjänar bra sex av andra personer. 
    Att de som har sex förväntar sig att olika personer ska vara attraktiva. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-05-28 21:58:02 följande:
    Människor som förväntar sig sex från andra människor har förbrukat möjligheten till respekt från andra. 
    I så fall ska man inte snacka om att felet beror på någon eller att olika personer är oattraktiva etc. 
    Det är väldigt sällan någon snackar om att ingen person är skyldig andra något.
    Det kallas inte att man förväntar sig sex när olika personer ställer krav på incel.  
  • Anonym (...)
    Anonym (Heddis) skrev 2024-06-04 22:32:13 följande:
    Ja varför skulle jag inte förvänta mig bra sex eller tycka att jag förtjänar bra sex med män som vill ha sex med mig? Jag förväntar mig inte att dom SKA ligga med mig utan att jag gör något för det.. Däremot förväntar mig inte att alla män klarar mina krav.
    Sen förväntar jag mig inte alls att alla män ska vara snygga.
    Men dom män som vill ligga med mig. ska självklart vara attraktiva - i MINA ögon..
    Jag skulle aldrig ligga med en man jag inte fann attraktiv..det säger sig självt!

Men jag har även en förväntan på mig själv samtidigt att vara så bra och attraktiv jag kan..Så jag har inga förväntningar eller krav på män som jag själv inte kan leva upp till. Förutom att dom ska vara fysiskt starkare än mig då..

Kanske det som är felet med incels..Dom tycker att kvinnor ska vara perfekta, men själva är dom inte ett dugg perfekta..Vilket är en anledning till att dom är incels..Dom ställer höga krav på kvinnor, men kan själva se ut hur som helst och bete sig hur som helst.
    Då tycker du också att du förtjänar något
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-04 22:40:56 följande:
    Plus att en del av dem tror att sex är något man automatiskt förtjänar.

Själv förstår jag redan att sex inte går att förtjäna på något sätt. Det är liksom ingen belöning man får för ett gott utfört arbete.

Sex är ett privilegium som kan utbytas mellan två personer som attraheras sexuellt av varann. Eller åtminstone så borde normen se ut så överallt i världen.
    Då skulle man kunna påstå att de som har sex tycker de förtjänar sex när de har sex och de behöver inte anstränga sig utifrån hur de är som personer just då. 
  • Anonym (...)

Själv förstår jag redan att sex inte går att förtjäna på något sätt. Det är liksom ingen belöning man får för ett gott utfört arbete.

Sex är ett privilegium som kan utbytas mellan två personer som attraheras sexuellt av varann. Eller åtminstone så borde normen se ut så överallt i världen.
    Om sex är ett privilegium varför är det väldigt sällan någon som säger det när det handlar om sex i övrigt?
    Då plötsligt ska sex vara ett behov och en mänsklig rättighet. 

Syftet från din sida är genom att påstå att sex är ett privilegium är att du vill att det ska låta som sex är något som de flesta inte har och inte något behov så ska det låta som ensamma mäns problem inte är så viktiga heller hur? 
  • Anonym (...)

Olika personer som har en sexpartner kan tro att de automatiskt förtjänar sex. 
    De kan bli ofriviligt utan sex ändå eller blir utan bra sex. 
  • Anonym (...)

Bevisligen säger många kvinnor att sex är ett grundläggande behov.

Då handlar det om att man automatiskt tycker man förtjänar sex genom att vården ska åtgärdas olika problem. Alla problem skulle vården inte heller fixa
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-05 18:39:23 följande:
    Få saker i kroppen återställda är inte samma sak som att tycka att sex är en rättighet eller att man förtjänar sex. Du borde ha kapacitet att förstå såna här saker.
    Det ska ju kallas rättighet till sex om man ska få hjälp med problem som ni inte har. 
    Då skulle jag kunna påstå att det handlar om att man vill ha rättighet till sex när ni får hjälp av samhället
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-06 14:01:45 följande:
    Du missförstår och tar ordet "rättighet" alltför ordagrant. Bara för att någon får sitt underliv återställt så gott det går så betyder inte det att det finns sex på menyn. Bara att funktionen till bl a sex blir återställd. Råkar du ut för en skada i underlivet så innehar du samma "rättighet" till att få det återställt så gott det går. Ingen kommer att servera dig sex enbart för att ditt underliv är funktionellt.

Förstår du verkligen inte det här? Och förstår du verkligen inte varför dina inlägg är extremt stötande?

Dina inlägg är stötande för att de även innefattar en orimlig förväntan på andra att de (och samhället) på något sätt mot sin egen vilja ska finnas tillgängliga för dina sexuella drifter. Om man nu ska förenkla det så uppfattas det du säger som en uppmaning att andra mot sin vilja ska ha sex med dig.

Och kom inte med "jag har rätt till en åsikt" det blir inte mindre stötande för det. Det blir bara en rundgång i ditt huvud.
    Ni får hjälp med era problem. 
    Jag skulle kunna kalla det att det handlar om vård istället 
Svar på tråden Incels-bakom masken