• Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (...)
    Core skrev 2024-05-28 22:17:40 följande:
    Män frågar kvinnor vad som förväntas av dom på anonyma forum. De får en lista att vara upprörda över. Det här faktumet innebär inte att män inte har krav på kvinnor, det innebär bara att kvinnor inte frågar.

Sen, visst, män har en större tendens att sänka sin egen kravlista för att få stoppa in kuken nånstans, men det kan vi inte belasta alla världens kvinnor för, eller hur?
    Typ lite liknade som någon person vill att du ska hjälpa dom att flytta men samma person vill inte hjälpa dig med din flykt för då är det ingen mänsklig rättighet att hjälpa andra och man måste förtjäna andras hjälp 
  • Anonym (...)
    Män frågar kvinnor vad som förväntas av dom på anonyma forum. De får en lista att vara upprörda över. Det här faktumet innebär inte att män inte har krav på kvinnor, det innebär bara att kvinnor inte frågar.

Sen, visst, män har en större tendens att sänka sin egen kravlista för att få stoppa in kuken nånstans, men det kan vi inte belasta alla världens kvinnor för, eller hur?
    En del av kritiken mot incel är något som många kvinnor uppenbarligen själva håller på med fast till deras fördel. 
  • Anonym (...)

Man ska ge saker gratis. 
    Det påminner vad olika incelmän kan säga. 

Känns som många kvinnor kan påminna om femcels. 
  • Anonym (...)

Man ska ha förståelse för något som samma person säger är inget behov när man själv får problem med det. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Heddis) skrev 2024-05-17 01:36:00 följande:
    Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

Hel del personer som har sex kan tycka ett år är jobbigt att leva utan sex. 
    Då blir det naturligt ännu jobbigare för personer som har sex aldrig eller väldigt sällan. 
  • Anonym (...)
    Core skrev 2024-05-28 21:12:40 följande:
    Fattar egentligen inte vilka diskussioner du pratar om. Ja män kanske får cancer som tar bort deras möjlighet till sex och vi tycker synd om dom. Skillnaden är i incel diskussionen att NÅGON ANNAN ska axla ansvaret över att nån blekfet gnällspik är utan sex. Vem? Vem ska motvilligt ge sex till de männen?

I frågan om sjukdom eller skada lägger man inte det ansvaret på någon annan, det är som det är men man lider med dom.
    Det finns hel del saker jag inte håller med om med incel men det finns helt klart generella saker som jag känner igen. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-05-28 21:58:02 följande:
    Människor som förväntar sig sex från andra människor har förbrukat möjligheten till respekt från andra. 
    Då handlar det om att personer som har sex förväntar sig att de förtjänar bra sex av andra personer. 
    Att de som har sex förväntar sig att olika personer ska vara attraktiva. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-05-28 21:58:02 följande:
    Människor som förväntar sig sex från andra människor har förbrukat möjligheten till respekt från andra. 
    I så fall ska man inte snacka om att felet beror på någon eller att olika personer är oattraktiva etc. 
    Det är väldigt sällan någon snackar om att ingen person är skyldig andra något.
    Det kallas inte att man förväntar sig sex när olika personer ställer krav på incel.  
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-04 14:07:02 följande:
    I så fall ska man inte snacka om att felet beror på någon eller att olika personer är oattraktiva etc. 
    Det är väldigt sällan någon snackar om att ingen person är skyldig andra något.
    Det kallas inte att man förväntar sig sex när olika personer ställer krav på incel.  

Tror du det är ett kravställande att någon inte vill ha sex med en annan för att denne inte attraherar den andra? Alla är fria att vara så oattraktiva de vill. Är ens målbild däremot att ha sex med en annan så borde det ligga i dennes intresse att göra sig attraktiv.

nej, människor som förväntar sig sex från andra har förbrukat sin rätt till respekt från andra. 

• Anonym (Heddis)
    Anonym (...) skrev 2024-06-04 14:04:14 följande:
    Då handlar det om att personer som har sex förväntar sig att de förtjänar bra sex av andra personer. 
    Att de som har sex förväntar sig att olika personer ska vara attraktiva. 
    Ja varför skulle jag inte förvänta mig bra sex eller tycka att jag förtjänar bra sex med män som vill ha sex med mig? Jag förväntar mig inte att dom SKA ligga med mig utan att jag gör något för det.. Däremot förväntar mig inte att alla män klarar mina krav.
    Sen förväntar jag mig inte alls att alla män ska vara snygga.
    Men dom män som vill ligga med mig. ska självklart vara attraktiva - i MINA ögon..
    Jag skulle aldrig ligga med en man jag inte fann attraktiv..det säger sig självt!

Men jag har även en förväntan på mig själv samtidigt att vara så bra och attraktiv jag kan..Så jag har inga förväntningar eller krav på män som jag själv inte kan leva upp till. Förutom att dom ska vara fysiskt starkare än mig då..

Kanske det som är felet med incels..Dom tycker att kvinnor ska vara perfekta, men själva är dom inte ett dugg perfekta..Vilket är en anledning till att dom är incels..Dom ställer höga krav på kvinnor, men kan själva se ut hur som helst och bete sig hur som helst.
Svar på tråden Incels-bakom masken