Inlägg från: Anonym (MK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MK)

Incels-bakom masken

Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:19:32 följande:
    Det kallas då att man ska respektera kvinnor om man har en åsikt om vem som ska ha sex och det uppskattas inte av kvinnorna 
    Det är inte respekt att tänka så vidrigt som du gör kring sex. Det är ju verkligen inte upp till dig att avgöra vem som borde ha sex eller inte. Detta bestämmer de attraktiva människorna, de som faktiskt får ligga.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:22:30 följande:
    Det är inte att respektera andra om man tycker vissa personer ska bli utan sex och ska få sex. 
    Incels med misogyna åsikter förtjänar ingen respekt från kvinnor nej. Inte pga er oskuld i sig utan för er vedervärdiga, respektlösa kvinnosyn som sagt. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:28:42 följande:
    Bara för man får ha personliga åsikter så betyder det inte att det är okej att vara otrevlig.
    Det skulle räknas som något taskigt om man påstår att olika kvinnor med vissa problem borde vara utan sex. 
    Jo, om dina egna åsikter är otrevliga. Då får du räkna med att folk blir otrevliga tillbaka.

Nej, inte om dessa kvinnor ruvade på samma usla syn på sex som du. Då förtjänar de all kritik de ka få.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:35:06 följande:
    I så fall så kan man inte ha åsikter om vem som borde ha sex eller inte. 
    Då menar man ju att vissa personer förtjänar sex eller inte 
    Ingen människa förtjänar sex som sagt då det inte är en rättighet. 

Däremot kan många anses förtjäna att vara utan om de är idioter utan minsta attraktionskraft. Detta avgör varje enskild person för egen del när vi tackar nej till dessa kufar som saknar ett sexuellt värde för oss. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:36:12 följande:
    Men du tycker det är inte okej om man har personliga åsikter om kvinnor som du ogillar. 
    Jag bryr mig inte, så länge jag slipper umgås med sjuka människor som du.

Du får ha vilka åsikter du vill men räkna inte med nån respekt från folk när dina egna sjuka tankar inte hyser det minsta respekt, varken för kvinnor eller deras sexualliv. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:48:38 följande:
    Det kallas inte grundläggande rättighet att bestämma över din kropp och fel att andra ska bestämma över sin kropp och sexualitet om man anser att man borde ha sex och ni håller inte med om det. 
    Det står inte i lagboken att ni har behörighet bara att få påstå vem som borde ha sex eller inte. 
    Jo, det är en laglig rätt att bestämma över sin egen kropp och vem man tillåter att komma nära denna i sexuellt sammanhang.

Som sagt - man har rätt till korkade åsikter (likt dina) och folk har lika stor rätt att kritisera korkade åsikter, likt dina.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 11:03:21 följande:
    Och om det inte skulle ingå att alla personer har sex så borde det i så fall betyda att det är inte orättvist om kvinnor får sämre valmöjligheter. 
    Att andra personer skulle få ha bra valmöjligheter för sex skulle inte vara något för alla. 
    Jag bryr mig inte om kvinnors utbud av män och hur många som är villiga att ligga med dem. Jag sköter mitt eget liv och lägger mig inte i andras på det patetiska sättet som du gör. 

Att det är orättvist att kvinnor har fler valmöjligheter är något som män orsakar genom att vara mindre kräsna än kvinnor. Inte kvinnors fel utan ert eget.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 11:08:48 följande:
    Om det kan handla om personliga åsikter och man tvingar inte andra med sin synpunkt , varför tycker du det inte handlar om det om någon påstår att kvinnor ska få ha sämre valmöjligheter?

Det är intressant att ni ändrar uppfattning när ni inte håller med om något 
    Jag har inte sagt att dina knäppa åsikter inskränker på kvinnors frihet. Bara det stannar vid åsikter och du inte försöker inskränka kvinnors rättighet till sina egna kroppar genom lagändringar. 

Nej, jag har inte ändrat uppfattning nånstans. Skitsnack igen.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 13:27:26 följande:
    Och eftersom du sa att man får säga vilka personer som ska bli utan sex eller inte, det innebär att kvinnor kan bli utan orgasm vid sex. 
    Kvinnor har inte babblat om någon laglig rätt till orgasm heller. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 13:31:37 följande:
    Såklart man ska visa sympati för unga personer som dör i förtid men det här borde räknas också som man tar sex för givet. Jag tog ett exempel på hur många resonerar annars. 

Det går att påstå att någon förlorar sex men samtidigt ska det enligt dig inte handla om rättighet till sex eller att man tar sex som en garanti för någon. 

I så fall så borde du kunna visa sympati för män som saknar sexpartner 
    De flesta människor vet mycket väl att det alltid finns folk som hamnar utanför och aldrig får uppleva sex. På så sätt tar man det inte för givet egentligen. Att de säger så om unga som dött handlar om sympati och inte om några garantier till sex.

Nej, det som påstås är att de unga som dör i förtid förlorar alla sina möjligheter till att få sex. Inte att sex skulle vara något givet.

Jag har sympati enbart för de incels som har en sund kvinnosyn och även gör allt de kan för att vara attraktiva för kvinnor. Såna som kämpar för att förändra sig själva och göra en kvinna lycklig. 

Gnälliga egoistiska offerkoftor som passivt står och stampar och börja gaffla om kvinnors sexuella rättigheter kan slänga sig i sjön lika gärna. Noll respekt eller sympati för såna åbäken. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:31:06 följande:
    Då ingår det ingen respekt över andras preferenser och val. 
    Inte om preferenserna inbegriper misogyna åsikter och fascistiska tankar om rättigheter till sex. Vi lever i ett modernt samhälle och inte Afghanistan.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 10:24:18 följande:
    Snarare att du använder det här som en förevändning 
    Nej, det gör jag inte. Bullshit.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 13:38:41 följande:
    Det anses vara något dåligt om man anser exempelvis att kvinnor som blir utan orgasm vid sex ska bli det eller personer som dör i ung ålder förtidigt förtjänar inte sex.

När du säger vem som ska vara utan sex så gör du det inte för att du säger något trevligt utan du själv är medveten om att det kan vara otrevligt om du säger olika personer ska vara utan sex.
    Du säger inte så till alla personer. 

Det här är ett exempel på vad jag menade på att man ska respektera andra människor på ett sätt som andra ska inte göra det tillbaka. 
    Ja, eftersom det är en ojämnställd och sexistisk åsikt att anse kvinnor i relationer bör vara utan orgasm medan män borde få dem. 

Nej, inte om den tidigt avlidna skulle vara en ond man. Tror knappast det skulle ses som respektlöst att påstå att den kvinnohatande galningen Elliot Rodger inte förtjänade sex och han dog ung. 

Jag behöver inte vara trevlig mot idioter som ex. Elliot Rodger-typerna med sitt radikala kvinnohat nej. De är inte själva respektfulla och då får de heller ingen respekt tillbaka. 

Som sagt - respekt är något du får när du själv visar andra respekt vilket incels som du inte gör någonstans. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 14:05:06 följande:
    Och du är medveten om att det är otrevligt om någon person ska bli utan sex och förtjänar det inte. 

Det är inte något du säger till vem som helst och när som helst. 
    Du vet att det kan anses vara dåligt när någon blir utan sex och du själv kan tycka det troligen. 

Det här exakt det jag snackade om att andra personer vill att man ska respektera andra på ett sätt som andra personer ska inte göra tillbaka 
    Nej, det är inte otrevligt om det rör sig om misogyna vidriga män som blir utan. De bör inte ens vara i närheten av en kvinna i min mening.

Nej, jag säger det bara till misogyna äckel som vill bestämma över kvinnors rättigheter.

Vill man ha respekt så ger man respekt och det har inte du gjort. Inte heller alla kvinnoföraktande incels som står där och kräks ur sig sin dynga. Då får ni heller ingen tillbaka. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-22 14:23:06 följande:
    Och eftersom de flesta personer har ett sexliv och hur samhället påverkas av sex, så har jag rätt till min personliga åsikt om det. 
    Du sa själv att man skulle ha det fast det var avsiktligt att du var otrevlig. 

I mitt fall handlar det inte om mina personliga åsikter har något med att jag vill vara otrevlig mot någon.
    Ja, du har rätt att resonera idiotiskt och ha knäppa åsikter om kvinnor, absolut. Och andra har lika stor rätt att undvika dig som pesten vilket de också gör helt rätt i.

Jo, det gör det eftersom dina åsikter kring sex och kvinnors rätt över självbestämmande  är extremt otrevliga. 
Svar på tråden Incels-bakom masken