• Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-05 17:03:18 följande:
    Då skulle man kunna påstå att de som har sex tycker de förtjänar sex när de har sex och de behöver inte anstränga sig utifrån hur de är som personer just då. 
    Nej, det kan man inte påstå. Ingen som pratar om att förtjäna sex som sagt. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-05 17:06:01 följande:
    Om sex är ett privilegium varför är det väldigt sällan någon som säger det när det handlar om sex i övrigt?
    Då plötsligt ska sex vara ett behov och en mänsklig rättighet. 

Syftet från din sida är genom att påstå att sex är ett privilegium är att du vill att det ska låta som sex är något som de flesta inte har och inte något behov så ska det låta som ensamma mäns problem inte är så viktiga heller hur? 
    Ingen har sagt att det ska vara en mänskilg rättighet annat än fundamentalister och knäppa incelfjantar.

Ensamma vuxna män har själva skyldighet att göra något åt sin ensamhet. Det är inte på någon annans ansvar. Kallas att vara vuxen.
  • Anonym (MK)
    Anonym (...) skrev 2024-06-05 18:17:22 följande:
    Olika personer som har en sexpartner kan tro att de automatiskt förtjänar sex. 
    De kan bli ofriviligt utan sex ändå eller blir utan bra sex. 
    Nej. Inte ens i en relation är sex en skyldighet som man förtjänar per automatik. Det ska ske på frivillig basis och av lust. Iallafall i en hälsosam relation.
  • Anonym (Heddis)
    Pixxel skrev 2024-06-05 21:49:46 följande:

Det var ändå positivt med killen i slutet (?) som sa att man inte kan göra statistik över vem som kan få en tjej och som inte kan det. Han hade ju ändå en dröm om förbättring.

Det tråkiga är att det finns många män som lever deras liv. Jag har varit incel i en stor del av mitt liv (men hatar ej kvinnor) och finns många andra män i min situation. Det gör ont, ni tjejer förstår inte hur vi killar har det.

Vi kanske vill förstå mer..Iaf så skulle jag vilja det! Jag har tex alltid kunnat ha sex med vilken kille jag en känt för att ha sex med och när jag en känt för det.
    Jag vet numera att det beror på hur jag sett/ser ut. Det är inte heller så kul att bara bli tagen på allvar pga sitt utseende..Speciellt inte när man är högst medveten om att man ser bra ut och att det är den största anledningen till att killar ens blir intresserade..

DET hatar jag..Att killar bara vill ligga med mig  pga att jag är snygg..
    och sånt får man ju inte heller prata om. 

I vilket fall poängen med min post var inte att skryta över min fysik..Utan att poängtera att dessa män som legat med mig hade ju höga krav på mig innan dom ville ligga med mig och jag hade liknande höga förväntningar på dom.

Men eftersom jag själv kunde/kan leva upp till deras förväntningar om en perfekt kropp, osv varför ska jag behöva sänka mina förväntningar för att få ligga, när jag inte behöver sänka mina förväntningar ett dugg.

Sen varför skulle inte kvinnor kunna förstå hur det är för killar att inte få ligga/träffa en partner osv
    Det är ju en "bild" ni har målat upp om att alla kvinnor får sex..precis när dom vill och med vem dom vill. 

När så inte är fallet! Jag själv har alltid fått sex när jag velat med vilken kille jag än velat ligga med som sagt..MEN det är jag det men så är det absolut inte för alla kvinnor..

Många kvinnor( tex flera av mina arbetskamrater) är som kvinnliga incels..som aldrig legat eller får ligga. Varför träffar ni män som inte får ligga- inte kvinnor som aldrig får ligga istället för att sikta för högt bland kvinnor som redan legat? 
    Börja träffa tjejer som är exakt som du istället,sen kan du börja träffa kvinnor som träffat karlar tidigare-nån gång- och till sist så kan du träffa vem du vill.
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-05 18:39:23 följande:
    Få saker i kroppen återställda är inte samma sak som att tycka att sex är en rättighet eller att man förtjänar sex. Du borde ha kapacitet att förstå såna här saker.
    Det ska ju kallas rättighet till sex om man ska få hjälp med problem som ni inte har. 
    Då skulle jag kunna påstå att det handlar om att man vill ha rättighet till sex när ni får hjälp av samhället
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (...) skrev 2024-06-06 13:38:13 följande:
    Det ska ju kallas rättighet till sex om man ska få hjälp med problem som ni inte har. 
    Då skulle jag kunna påstå att det handlar om att man vill ha rättighet till sex när ni får hjälp av samhället
    Du missförstår och tar ordet "rättighet" alltför ordagrant. Bara för att någon får sitt underliv återställt så gott det går så betyder inte det att det finns sex på menyn. Bara att funktionen till bl a sex blir återställd. Råkar du ut för en skada i underlivet så innehar du samma "rättighet" till att få det återställt så gott det går. Ingen kommer att servera dig sex enbart för att ditt underliv är funktionellt.

Förstår du verkligen inte det här? Och förstår du verkligen inte varför dina inlägg är extremt stötande?

Dina inlägg är stötande för att de även innefattar en orimlig förväntan på andra att de (och samhället) på något sätt mot sin egen vilja ska finnas tillgängliga för dina sexuella drifter. Om man nu ska förenkla det så uppfattas det du säger som en uppmaning att andra mot sin vilja ska ha sex med dig.

Och kom inte med "jag har rätt till en åsikt" det blir inte mindre stötande för det. Det blir bara en rundgång i ditt huvud.
  • Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-06 14:01:45 följande:
    Du missförstår och tar ordet "rättighet" alltför ordagrant. Bara för att någon får sitt underliv återställt så gott det går så betyder inte det att det finns sex på menyn. Bara att funktionen till bl a sex blir återställd. Råkar du ut för en skada i underlivet så innehar du samma "rättighet" till att få det återställt så gott det går. Ingen kommer att servera dig sex enbart för att ditt underliv är funktionellt.

Förstår du verkligen inte det här? Och förstår du verkligen inte varför dina inlägg är extremt stötande?

Dina inlägg är stötande för att de även innefattar en orimlig förväntan på andra att de (och samhället) på något sätt mot sin egen vilja ska finnas tillgängliga för dina sexuella drifter. Om man nu ska förenkla det så uppfattas det du säger som en uppmaning att andra mot sin vilja ska ha sex med dig.

Och kom inte med "jag har rätt till en åsikt" det blir inte mindre stötande för det. Det blir bara en rundgång i ditt huvud.
    Ni får hjälp med era problem. 
    Jag skulle kunna kalla det att det handlar om vård istället 
  • Anonym (...)

Och vad räknas som normalt i så fall?
    Jag skulle kunna påstå att det är normalt med könssjukdom och det finns inget behov att åtgärda det för man har inte behov av det i vardagen 
  • Anonym (...)

Det kan vara det som krävs för att de ska kunna ha ett sexliv. 
    Syftet med vården är inte bara att återställa till det "normala" utan även hjälpa till så de kan ha ett sexliv. 
  • Anonym (...)

Jag har inte sagt något om mot någons vilja. 
    Du uppfattar som det. 
Svar på tråden Incels-bakom masken