• Anonym (Katrin)

Chefen har blivit ihop med 20 år yngre kvinna på jobbet..

Vad tycker ni om detta?

Hon är väldigt snygg (typisk insta-tjej) och är den på jobbet som inte är utbildad. Dvs lägst rang.

Det knorras.. speciellt bland de högutbildade kvinnorna i hans ålder på arbetsplatsen.

obs hon rapporterar inte till honom och han är inte hennes chef utan högre upp.

Båda är snälla personer.. jag VILL tro att det är känslor. Men de är så omaka. Lever helt olika liv. Hon har inte barn. 

Är det rätt eller fel?

Jag som är yngre tycker nog ändå att känslor inte har en ålder och att vi ska försöka att inte dömma, men flera på jobbet är upprörda. Menar att det är oproffsigt.

(jobbar inom redovisningsbranchen på en medelstor byrå).

Tar gärna emot input hur man bör se på detta.

• Svar på tråden Chefen har blivit ihop med 20 år yngre kvinna på jobbet..
  • Anonym (Inte din sak)

Vad har du med deras förhållande att göra? Förstår att skvallerkäringarna känner sig ratade, men är det din sak att godkänna mängden känslor?

• Spucks
    Anonym (Katrin) skrev 2024-05-18 18:02:16 följande:

Menar att det är oproffsigt.

Det är väl snarare oproffsigt att lägga sig i i vem ens kollegor är ihop med. Låter som avundsjuka.
  • Anonym (H)

Tycker chefen kunde hålla sig borta från kollegan av skälet att hon är yngre och han hennes högt uppsatta chef. Han har ett övertag iom det. (Både gällande ålder och anställning) ganska oprofessionellt av chefen. 

• Anonym (Beror på.)

Många företag tillåter inte kärleksförhållande på jobbet om en av personerna hamnar i beroendeställning till den med högre rang, dvs både att det kan bli en förtroende kris, att chefen behandlar personal olika osv så ja det kan ibland anses
    oproffsigt och en får byta tjänst.

Svårt att säga hur deras relation kan påverka deras jobb men ja det kan vara olämpligt rent arbetsmässigt och kan påverka deras respektive tjänst.
    Men då handlar det just om vilken tjänst man har, inte ålder.
    Så kollegor kan ha rätt i att det inte är bra om det påverkar arbetet.

• Anonym (K)

Om det är oprofessionellt eller inte beror på hur de uppför sig under arbetstid. Och efter det tagit slut. 

• Anonym (Vera)

Båda är vuxna och han är inte hennes chef. Vad är problemet?

Och vaddå lägst rang? Om hon har en anställning på jobbet är det ju för att den positionen också behövs. Enda personalen man rangordnar är chef och medarbetare. Man rangordnar inte medarbetare!

• Anonym (Katrin)
    Anonym (Inte din sak) skrev 2024-05-18 18:05:13 följande:

Vad har du med deras förhållande att göra? Förstår att skvallerkäringarna känner sig ratade, men är det din sak att godkänna mängden känslor?

Jag ber om folks åsikter för att jag blir indragen i detta prat och har svårt att själv bilda en uppfattning kring detta. Jag har aldrig varit med om detta tidigare.

Personligen är jag mer orolig för att hon kan få mer förmåner, bättre lön etc pga av relationen än vi andra. Men hoppas ju att så inte är fallet.

Har svårt att se att man blir kära när det är så många år som skiljer och så olika personligheter. Men vad vet jag.
  • Anonym (Flipp)
    Anonym (Vera) skrev 2024-05-18 18:13:35 följande:

20 år yngre kvinna på jobbet..
  • Anonym (Flipp)
    Anonym (Inte din sak) skrev 2024-05-18 18:05:13 följande:

Vad har du med deras förhållande att göra? Förstår att skvallerkäringarna känner sig ratade

Det angår dom.
  • Anonym (Katrin)
    Anonym (Vera) skrev 2024-05-18 18:13:35 följande:

Och vaddå lägst rang? Om hon har en anställning på jobbet är det ju för att den positionen också behövs. Enda personalen man rangordnar är chef och medarbetare. Man rangordnar inte medarbetare!

Förlåt. Klumpigt skrivet. Hon har mindre kvalificerade uppgifter än oss andra och lägre lön. Men absolut värdefull! och en glad och hjälpsam person att ha runt sig, vilket jag uppskattar.
Svar på tråden Chefen har blivit ihop med 20 år yngre kvinna på jobbet..