Gravid och börjat kissa ner mig utan att ens känna mig kissnödig först
Jag är gravid i vecka 7 med mitt andra barn. Spännande på alla sätt att vara gravid igen men en grej är mycket värre än första gången. Jag har nu flera gånger kissat på mig litegrann helt plötsligt. Hänt tex när jag är på väg hem och går uppför trappan till dörren, plötsligt bara kommer det trots att jag försöker knipa ihop allt jag kan så blir det blött i trosorna... eller om jag nyser eller skrattar. Det skummaste är att jag oftast inte ens känner mig kissnödig innan! Och det kommer ibland mer än några droppar, såpass att byxorna blir blöta också.
Jag fattar ju såklart att det inte är ovanligt med inkontinens som gravid men vet inte alls hur jag ska tackla detta. Har försökt med knipövningar men det hjälper inte. Så rädd att det ska hända när jag inte är hemma eller att det ska bli värre och värre längre in i graviditeten.
Har ännu inte skrivit in mig på MVC och det känns så sjukt pinsamt att ta upp det här med barnmorskan det första man gör. Kan det gå över senare under graviditeten eller kommer det bara fortsätta bli värre? Nån som varit med om samma och vad gjorde ni åt det?