• Anonym (Nope)

Bota depression på egen hand?

Man kan förklara det såhär enkelt. SSRI botar ingen. Det gör terapi och ett gediget arbete under lång tid. Däremot räddar SSRI liv. Det räddar dig från den där gyttjan du hamnat i.  Från att drunkna. En push i rätt riktigt. En push man själv inte klarar av när man mår så dåligt. 

Insättningsystom är absolut jobbigt men det går över och många får inte en så svåra.

Så nej jag tror inte du kan bota det själv. Du behöver SSIR under en begränsad tid. 

• Anonym (Nope)
    Anonym (liknande) skrev 2024-05-21 14:17:52 följande:

Jag kunde ha skrivit ts.Jag gick många år innan jag sökte hjälp i april.Fick remiss till psykolog på vårdcentralen.Hade inte berättat för någon om mina problem,bara barnen.Var dum att berätta för psykologen och  nu står det i min journal.Ångrar att jag gick dit och mår ännu sämre nu. Det jag vill säga är att det är inte alltid blir bättre att söka hjälp ,man ska också ha tur att få rätt hjälp.

Vad är problemet med att det står i din journal?
    Självklart står det där precis som alla andra besvär man söker för. 
  • Anonym (Nope)
    Anonym (liknande) skrev 2024-05-21 15:31:02 följande:

Jag tycker att psykologen bara sett mitt problem från en synvinkel och inte låtit mig prata om varför jag hamnat i detta.Inte tagit hänsyn till till andra saker som format mig.Dessutom skrev  han väldigt detaljerat istället för att skriva stödord.

Byt psykolog om du ej är nöjd men sprid inte skräck över något som faktiskt inte är ett problem. Självklart skriver läkare övergripligt och mer än stödord för att andra läkare/vårdinstaser ska kunna få sig en uppfattning i framtiden. 

Journalen är INTE till för privatpersoners skull.
Svar på tråden Bota depression på egen hand?