• Anonym (Empanadas)

Bebisspråk som aldrig tar slut 10 åring

Hej,

jag är sambo med en man som har en son på 10 år. Jag har en dotter i samma ålder sedan innan och nu en gemensam på 2 år.

Mannens son pratar bebisspråk med sin pappa, mamma, äldre bror och mor och farföräldrar. Jag har egentligen aldrig hört honom tala med normal röst när han pratar med sin närmaste familj sedan jag lärde känna honom för 4 år sedan. Jag har efter 4 år blivit helt allergisk mot bebisspråket. Han vill ofta ha något och jag tror han tänker att han är gullig när han pratar bebis. Det är sällan att någon säger till honom att sluta med bebisspråk och jag vet att hans mamma svarar med bebisspråk. Min sambo har börjat säga att han inte får det han vill ha om han pratar bebisspråk. Men bara ibland.

När han pratar med mig talar han vanligt. När han pratar med kompisar så pratar han ?ortenspråk? och spelar cool. som många killar i den åldern. 

Är det någon som har några tips om bebisspråket? Jag håller på att bli galen på bebisspråk känner jag.

• Svar på tråden Bebisspråk som aldrig tar slut 10 åring
  • Anonym (Donna)

Jag skulle störa mig betydligt mer på "ortenspråk" i ärlighetens namn. 
    Det som kanske hjälper är att ignorera honom, men då måste ju de han pratar bebisspråk vara med på det. 

Annars får du stå ut, eller lämna skutan. Finns inte så många andra alternativ.

• Anonym (Empanadas)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-28 11:50:11 följande:

Jag skulle störa mig betydligt mer på "ortenspråk" i ärlighetens namn. 
    Det som kanske hjälper är att ignorera honom, men då måste ju de han pratar bebisspråk vara med på det. 

Annars får du stå ut, eller lämna skutan. Finns inte så många andra alternativ.

Jo så kanske det blir men det är ganska nytt. Bebisspråket har hållit på så länge. Svårt när hans mamma tycker det är gulligt. 
Svar på tråden Bebisspråk som aldrig tar slut 10 åring