Anonym (Kvalitet) skrev 2024-05-29 21:17:18 följande:
Jag tycker du överskattar vilket rykte etablerade större firmor har. Det är ständigt en chansning att köpa tjänster och det tar tid att etablera sig och få uppbokat.
Jag tycker snarare TS ska slipa på vad hon erbjuder och också inse att det går lite upp och ner gällande när folk vill få det städat och varför. Många bokar ju av städningen på sommaren för att man inte är hemma, eller för att man har mer tid.
Jag tänker att det troligtvis kommer komma in fler småprojekt under sommaren om ts håller en tillräckligt god nivå.
Det funkar väl som med alla företag? Tänker man hemstäd så tänker man på det företag man hört om, antingen genom att man sett deras bilar eller hört vänner och bekanta prata om dem.
Vill man ha hemstäd så kollar man väl också i första hand runt i de kretsar man rör sig, kanske känner någon som anlitar företag X och pratar bra om det, och då väljer man också företag X.
Det var så jag menade. Det är nog få som plötsligt ser en annons på marketplace och plötsligt vill ha städ 1 gång i veckan.
Jag skrev också att det tar tid att skapa sig en kundkrets och bästa sättet är ofta att bli rekommenderad av andra som anlitat en i början. När man sedan är ett namn som folk minns så kommer kunderna mer av sig själva. Så är det ju för alla företag .