• Anonym (Jaha)

Skatteåterbäring

Jag råkade göra en ändring i mina värdepapper, skickade dock in allt den 20 mars, har fått kvittens och preliminär summa att få utbetald. 

jag har inte fått slutskattebesked än, de säger att man får det mellan 3-7 juni. Men nu har jag fått höra att man kan få vänta ännu längre, aug Eller Dec. 

(min ändring Är inte stor, har inte heller gått med vinst) 

är inte meningen att få en utbetalning mellan 3-7 juni om man gjort en ändring? 

• Svar på tråden Skatteåterbäring
  • Anonym (M)
    Anonym (Jaha) skrev 2024-06-01 13:22:06 följande:

Puff

Ring skatteverket. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (M) skrev 2024-06-01 13:26:01 följande:
    Ring skatteverket. 

De kunde inte svara på något, har man fyllt i och fått kvittens kan man antingen få i juni eller augusti beroende på. 

men har inget hus eller liknande liksom som deklarerats. var mer att jag gjorde en liten ändring, men trodde jag skulle få allt i maj

• Anonym (Oo)
    Anonym (Jaha) skrev 2024-06-01 13:28:09 följande:

De kunde inte svara på något, har man fyllt i och fått kvittens kan man antingen få i juni eller augusti beroende på. 

men har inget hus eller liknande liksom som deklarerats. var mer att jag gjorde en liten ändring, men trodde jag skulle få allt i maj

De har ju svarat dig, att de inte vet när det blir. Du får pengarna när de granskat ärendet.
  • FiaLisannnN

Och hela din ekonomi står och faller på skatteåterbäringen? Kanske ska skaffa ett riktigt jobb och sluta handla på kredit så slipper du hänga upp ditt liv på att skatteåterbäringen ska komma.

• Anonym (Jaha)
    FiaLisannnN skrev 2024-06-01 13:47:20 följande:

Och hela din ekonomi står och faller på skatteåterbäringen? Kanske ska skaffa ett riktigt jobb och sluta handla på kredit så slipper du hänga upp ditt liv på att skatteåterbäringen ska komma.

Nej men det är alltid så krångligt, ska vara datum hit och dit. 

Tycker bara rätt ska vara rätt. 

står inte och faller på en skatteåterbäring! Är inte direkt hemlös 

• Anonym (M)
    Anonym (Jaha) skrev 2024-06-01 14:15:00 följande:

Vad menar du med att rätt ska vara rätt? Tror du att de lurar dig? 

• FiaLisannnN
    Anonym (Jaha) skrev 2024-06-01 14:15:00 följande:

Och exakt vad är fel menar du? Att du inte fått pengarna än?
  • Cartjan1
    FiaLisannnN skrev 2024-06-01 13:47:20 följande:

Finns ingen orsak till att vara otrevlig för att någon ställer en fråga. Har väl inte undgått någon att många har det ekonomiskt tuffare just nu och då kan väl absolut en skatteåterbäring kännas som en välkommen bonus inför ledigheter osv. Det gör det för oss, inte för att vår ekonomi är skräp men för just av ovan nämnda skäl. Så jag ser också fram emot att få våra pengar nu i juni även om jag inte går under utan dem.
  • Anonym (Jaha)
    Cartjan1 skrev 2024-06-01 19:37:57 följande:
    Finns ingen orsak till att vara otrevlig för att någon ställer en fråga. Har väl inte undgått någon att många har det ekonomiskt tuffare just nu och då kan väl absolut en skatteåterbäring kännas som en välkommen bonus inför ledigheter osv. Det gör det för oss, inte för att vår ekonomi är skräp men för just av ovan nämnda skäl. Så jag ser också fram emot att få våra pengar nu i juni även om jag inte går under utan dem.
    Precis! Speciellt om man får tillbaka en större summa eller som du skriver, ska iväg på roligheter :)
  • Anonym (Jaha)
    Cartjan1 skrev 2024-06-01 19:37:57 följande:

Vad tror du? Får jag under denna vecka? Tänker bara generellt? 

jag deklarerade som sagt i mars och eftersom jag gjort en ändring skulle man få det nu mellan 4-7 juni? Men nu säger även folk att nej, Skatteverket måste granska och jag kan få utbetalning i augusti eller december. 

trodde själva grejen var att man skulle få ut detta i juni nu för att man gjort en så kallad ändring. 

min ändring ligger i mina värdepapper, gick inte med vinst alls! Så är inte direkt så att de ska räkna ut en stor summa på ett hus eller liknande 

• Cartjan1
    Anonym (Jaha) skrev 2024-06-02 17:49:59 följande:

Vad tror du? Får jag under denna vecka? Tänker bara generellt? 

jag deklarerade som sagt i mars och eftersom jag gjort en ändring skulle man få det nu mellan 4-7 juni? Men nu säger även folk att nej, Skatteverket måste granska och jag kan få utbetalning i augusti eller december. 

trodde själva grejen var att man skulle få ut detta i juni nu för att man gjort en så kallad ändring. 

min ändring ligger i mina värdepapper, gick inte med vinst alls! Så är inte direkt så att de ska räkna ut en stor summa på ett hus eller liknande 

Jag tror att det finns en chans för dig att få tillbaka denna vecka men är osäker. Har själv gjort en ändring gällande avdrag (gör detta varje år) och jag får alltid ut mitt i juni. Så att ha gjort en ändring i sig bör inte vara ett hinder. Däremot så vet jag inte hur det blir när det kommer just till värdepapper om det måste gås igenom på ett annat sätt. Då kanske det inte har hunnits med tills nu. Ber om ursäkt för detta icke svar men vet helt enkelt inte vilka ändringar som kräver mer jobb från skatteverket och vilka som inte gör det.
  • Cartjan1
    Cartjan1 skrev 2024-06-02 19:08:26 följande:
    Jag tror att det finns en chans för dig att få tillbaka denna vecka men är osäker. Har själv gjort en ändring gällande avdrag (gör detta varje år) och jag får alltid ut mitt i juni. Så att ha gjort en ändring i sig bör inte vara ett hinder. Däremot så vet jag inte hur det blir när det kommer just till värdepapper om det måste gås igenom på ett annat sätt. Då kanske det inte har hunnits med tills nu. Ber om ursäkt för detta icke svar men vet helt enkelt inte vilka ändringar som kräver mer jobb från skatteverket och vilka som inte gör det.
    När jag googlar så uppger flera banker att det är 4-7 juni som gäller om man antingen deklarerat i början på maj eller gjort ändringar. Så det verkar ju lovande iaf :)
  • Anonym (Jaha)
    Cartjan1 skrev 2024-06-02 19:08:26 följande:
    Oh Shit. Vet att jag typ var tvingad i steget att fylla i värdepapper. Hoppas verkligen inte jag måste vänta :(
  • Anonym (Idag)

Om du ska få pengar denna veckan bör du ha fått ditt slutskattebesked nu, har du det?

Svar på tråden Skatteåterbäring