• Anonym (Rasism är ont)

Svenska Demokraterna anhängare

När jag lämnade mina barn till skolan och skulle åka från parkeringen såg jag svenska demokraterna anhängare. De hade ju ett svenska demokraterna skylt bakom bilen. Jag tillhör en grupp som svenska demokraterna hatar mest. Om de får makt de komma splittra min familje (min man är svensk) och göra vår liv jättejobbig.  jag vill inte se svenska demokraterna anhängare på skol parkeringen. Det är fullt av de göra så.Jag ska tillägga att jag bor på en liten byn och jag tror inte att det finns många invandrare här. 

min fråga är; ska Inte skolan vara ett neutral ställe?

• Svar på tråden Svenska Demokraterna anhängare
  • Anonym (Hm)

Menar du sverige demokraterna? 

Dom hatar för övrigt inte invandrare. Är det inte så att som vill ha hårdare straff o utvisning för dom kriminella invandrarna?

• Anonym (D)

Nej, det är inte förbjudet att ha en skylt på en bil på en skolparkering med SD-märke. Om du är gift med en svensk och inte är kriminell, hur menar du att SD ska splittra din familj? 

• Anonym (Rasism är ont)
    Anonym (Hm) skrev 2024-06-03 09:03:20 följande:

Menar du sverige demokraterna? 

Dom hatar för övrigt inte invandrare. Är det inte så att som vill ha hårdare straff o utvisning för dom kriminella invandrarna?

Ursäkta, jag menar sverige demokraterna och jag vet inte hur jag kan andra titeln.
    De vill ju begränsa religionsfrihet och kvinnors rätt att bära hijab.
  • Anonym (Rasism är ont)
    Anonym (D) skrev 2024-06-03 09:07:35 följande:

Nej, det är inte förbjudet att ha en skylt på en bil på en skolparkering med SD-märke. Om du är gift med en svensk och inte är kriminell, hur menar du att SD ska splittra din familj? 

De vill ju begränsa religionsfrihet och kvinnors rätt att bära hijab. Jag vill inte stanna ett land som begränsar religionsfrihet.  Jag säkert att min man vill leva och begrava i Sverige Jag tycker att människorna ska bestämma för sig själva vad man tror eller inte. Jag är inte kriminell och känner ingen som är men problemet är  sverige demokraterna behandlar inte människor som en individer. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Rasism är ont) skrev 2024-06-03 09:40:16 följande:
    De vill ju begränsa religionsfrihet och kvinnors rätt att bära hijab. Jag vill inte stanna ett land som begränsar religionsfrihet.  Jag säkert att min man vill leva och begrava i Sverige Jag tycker att människorna ska bestämma för sig själva vad man tror eller inte. Jag är inte kriminell och känner ingen som är men problemet är  sverige demokraterna behandlar inte människor som en individer. 

Så landet där du kommer ifrån, begränsar dom oxå religionsfrihet? 

Blir jag stenad till döds om jag går omkring i bikini där? 

• Mentat
    Anonym (Rasism är ont) skrev 2024-06-03 08:56:50 följande:

När jag lämnade mina barn till skolan och skulle åka från parkeringen såg jag svenska demokraterna anhängare. De hade ju ett svenska demokraterna skylt bakom bilen. Jag tillhör en grupp som svenska demokraterna hatar mest. Om de får makt de komma splittra min familje (min man är svensk) och göra vår liv jättejobbig.  jag vill inte se svenska demokraterna anhängare på skol parkeringen. Det är fullt av de göra så.Jag ska tillägga att jag bor på en liten byn och jag tror inte att det finns många invandrare här. 

Som en del av samhällsundervisningen kan man bjuda in politiska partier till skolor som har elever som snart kommer att uppnå rösträttsåldern. Givetvis kan man då inte dra gränsen vid vilka partier någon gillar eller ogillar utan det måste finnas ett objektivt kriterium. Ett sådant är t.ex. de partier som sitter i riksdagen.

Jag hoppas att du inte menar att en bil som råkar stå på parkeringen skulle vara förbjuden att ha klistermärken? Jag förutsätter att det var en förälder på besök, lärare bör inte propagera för vissa politiska åsikter även om jag själv har varit med om sådana som gjort just det.
  • Anonym (Rasism är ont)
    Anonym (Hm) skrev 2024-06-03 12:01:24 följande:

Så landet där du kommer ifrån, begränsar dom oxå religionsfrihet? 

Blir jag stenad till döds om jag går omkring i bikini där? 

Jag vet inte vilket land du sysslar med. Om ett land är ett demokratiska land man får inte diskriminera människor baserade på religion, klädsel eller etnicite.
  • Anonym (Rasism är ont)
    Mentat skrev 2024-06-03 13:51:00 följande:
    Som en del av samhällsundervisningen kan man bjuda in politiska partier till skolor som har elever som snart kommer att uppnå rösträttsåldern. Givetvis kan man då inte dra gränsen vid vilka partier någon gillar eller ogillar utan det måste finnas ett objektivt kriterium. Ett sådant är t.ex. de partier som sitter i riksdagen.

Jag hoppas att du inte menar att en bil som råkar stå på parkeringen skulle vara förbjuden att ha klistermärken? Jag förutsätter att det var en förälder på besök, lärare bör inte propagera för vissa politiska åsikter även om jag själv har varit med om sådana som gjort just det.
    Jag förstår vad du menar och nej jag vill inte att detta ska förbjudas. Jag tror att kvinnan som körde bilen jobbar i skolan. Jag har inte positiv åsikter om sverige demokraterna och när jag ser deras anhängare, skyltar tänker jag bara när de komma attackera mig. 
  • Anonym (AC)
    Anonym (Rasism är ont) skrev 2024-06-03 08:56:50 följande:

Förstår inte? Varför skulle någon vilja splittra din familj?
  • Anonym (Rasism är ont)
    Anonym (AC) skrev 2024-06-03 14:39:06 följande:
    Förstår inte? Varför skulle någon vilja splittra din familj?
    Om jag kommer ihåg rätt sa de att de kommer förbjuda äktenskap mellan etniska svenskar och icke svenska. De sa att de ska begränsa religionsfrihet för visa människor. Om de kommer få mer makt, bestämma att andra lagar jag tror inte att jag vill kvar här. Min man vill leva och dö i Sverige. 
  • Mentat
    Anonym (Rasism är ont) skrev 2024-06-03 14:50:59 följande:
    Om jag kommer ihåg rätt sa de att de kommer förbjuda äktenskap mellan etniska svenskar och icke svenska. De sa att de ska begränsa religionsfrihet för visa människor. Om de kommer få mer makt, bestämma att andra lagar jag tror inte att jag vill kvar här. Min man vill leva och dö i Sverige. 
    Förbjuda äktenskap har jag definitivt INTE sett något om. Det låter för mig som om du har blivit uppskrämd av sådana som är motståndare till (sd).

Ett tips till dig är att läsa (sd):s partiprogram och därmed skaffa dig kunskap, till skillnad från att utgå från rykten och liknande. Det är nyttigt att ta reda på vad olika partier tycker vare sig man själv gillar eller avskyr dem. Läs här: partiprogram.se
  • Dr Nail
    Du kommer ihåg mycket, mycket fel, tyvärr.
  • Anonym (D)
    Du behöver läsa på och inte köpa all desinformation som sprids.
    Dessutom, rättigheten att organisera sig politiskt och uttrycka politiska åsikter är lika skyddad som din religionsfrihet. Du har inte större rätt att uttrycka din religon än en SD-anhängare med en dekal på en bil på en parkering. Frihet gäller inte bara dig och att andra ska hålla truten för att du inte gillar deras åsikter.
Svar på tråden Svenska Demokraterna anhängare