• Anonym (Barn i skogen)

Jag letar efter tips och hoppas hitta dem här

Vad är det bästa för min 7-åriga son att ha på sig när han går ut i skogen i dessa blandade temperaturer?

Tack för dina svar
  • Svar på tråden Jag letar efter tips och hoppas hitta dem här
  • Anonym (Sanna)

Vilka temperaturer? Var bor ni? 

Ett allmänt råd är lager på lager samt  ha med sig ryggsäck för att förvara kläder i. 

• Anonym (Tick)

Gärna långbyxor, med tanke på mygg och fästingar. Långärmat är nog också bra, med tanke på krypen.
    Vindjacka som han kan ta av om det blir för varmt, och kanske inte blåser så mycket inne i skogen. 

• Anonym (Barn i skogen)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-06-06 10:03:52 följande:

Vilka temperaturer? Var bor ni? 

Ett allmänt råd är lager på lager samt  ha med sig ryggsäck för att förvara kläder i. 

Jag bor i närheten av Göteborg. Det är 11 grader varmt just nu.
  • Anonym (Skal)

Vanliga tunna långbyxor, och överdrags-/skalbyxor.
    T-shirt, tunn fleece och skaljacka.

• Anonym (pappa)

mjukisbyxor & regnbyxor. gummistövlar 
    T-shirt skaljacka 

• Aliona

Mörka jeans eller andra lite grövre byxor som klara vind och vatten bättre än mjukisbyxor. Mörka strumpor som dras upp utanpå byxorna för att undvika att fästingar kommer in meller strumpor och byxor. Mörka färger för att fästingar dras mycket mindre till dem än till ljusa kläder. T-shirt och hoodie med dragkedja, så att man kan öppna om man blir lite varm. Skaljacka om det behövs, annars inte. Tröjan/jackan i starka klara färger så att barnet syns lätt om ni kommer ifrån varandra, alternativt reflexväst i stark färg. 

• Anonym (förälder)

Långbyxor+ regnbyxor som dras utan på gummistövlarna 
    T-shirt, vindjacka & reflexväst

Svar på tråden Jag letar efter tips och hoppas hitta dem här