• Anonym (Träning)

Hur orka träna?

Jag vill komma igång med träningen men är så oerhört trött och har noll energi. Jag jobbar 6-15 varje dag och går upp 05 så hinner inte träna innan jobbet, annars hade jag gjort det. Jag är inte direkt stillasittande då jag går mycket på jobbet och har även hund så det blir långa promenader varje dag, går i snitt 25 000 steg om dagen. Men önskar att bli starkare och komma igång med styrketräning.

Hur ska man hitta motivation och ork? 

• Svar på tråden Hur orka träna?
  • Tow2Mater

Promenera en kvart kortare och gör armhävningar, situps och plankan när du kommer hem från promenaden.

• Anonym (Voff)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 11:39:00 följande:

Promenera en kvart kortare och gör armhävningar, situps och plankan när du kommer hem från promenaden.

En hund behöver minst en långpromenad om dan, så det var ett dåligt förslag.
  • Tow2Mater
    Anonym (Voff) skrev 2024-06-12 12:49:42 följande:
    En hund behöver minst en långpromenad om dan, så det var ett dåligt förslag.
    Varför skulle det inte vara en lång promenad fast den minskas med t ex 15 minuter så TS ska orka börja träna?
  • Anonym (Träning)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 11:39:00 följande:

Energisk unghund så kan inte ta bort en kvart av hundens motion. 
  • Anonym (Voff)
    Anonym (Träning) skrev 2024-06-12 13:11:47 följande:
    Energisk unghund så kan inte ta bort en kvart av hundens motion. 
    Föredömligt att du tänker på hundens behov först.

Mitt råd är att inte ha så höga krav på dig själv och ta styrketräningen på helgerna eller andra lediga dagar.
  • Lynx123

Skaffa hem lite hantlar och skapa en rutin på ca 10-15min 5 ggr i veckan. Du kommer få resultat!

• Tow2Mater
    Anonym (Voff) skrev 2024-06-12 13:14:58 följande:
    Föredömligt att du tänker på hundens behov först.

Mitt råd är att inte ha så höga krav på dig själv och ta styrketräningen på helgerna eller andra lediga dagar.
    Hon ger den säkert inte tillräckligt? 15 minuter mer måste den väl få, eller?
  • Anonym (H)

Skaffa redskap hem och kör program på youtube. En  träningsmatta, hantlar i olika vikter och kanske gummiband. Med bra disciplin kommer du långt med det här. Testa gärna yoga också.

• jontebula

Träna på helgen när du är ledig ? Fattar inte varför alla gör träning till något måste som värsta jobbet eller nåt.... man ska träna och må bra inte ha ångest som många verkar ha

Svar på tråden Hur orka träna?