• decemberapril

Clearblue digital ÄL positivt men RFSU negativt

Syskonförsök på gång. I början på veckan fick jag fast glad gubbe på Clearblue advanced digitala ägglossningstest (de lila), inga symptom mer än äggvite flytningar. Har använt dem ett tag men det har ännu inte blivit någon graviditet, några gånger har jag även fått ÄL bekräftat med ultraljud så jag har litat på testen. Av nyfikenhet testade jag också men RFSU vanliga stickor som visade negativt. Blev såklart förvirrad. Igår testade jag igen med båda sorter och då var Clearblues digitala negativt (tom ring) och RFSU hade börjat bli starkare. Skulle tro att RFSU visar positivt imorgon. Nu känner jag lite molvärk i äggstockarna. Men alltså...hur kan testen visa positivt med så många dagars skillnad?? Vilket ska man lita på?Obestämd
  • Svar på tråden Clearblue digital ÄL positivt men RFSU negativt
  • Anonym (Jojo)

har upplevt att cb blir positivt mycket tidigare än andra test. Blev tipsad om easy at home och logga dem i premom. Fick aldrig ordentligt utslag på rfsu, men easy at home är tydliga 😊

• Anonym (Nathalie)

Jag testade dom clearblue testerna samtidigt som jag använde vanliga tester också. Jag blev inte klok alltså, de visade ofta positivt men aldrig stickorna. Då testade jag ändå olika märken på stickorna. Jag fick positivt på båda testerna EN månad... Började typ september 2023 fram till mars 2024.
    Efter de så tyckte jag bara att de drog i väg pengamässigt. Så jag testade deras vanliga clearblue digitala ältest (rosa) i april med endast positivt på de digitala men sen i maj fick jag superstarkt på båda två. Blev även gravid då! Jag tog äl testerna på eftermiddagen/kvällen, aldrig på morgonen. 
    Lycka till Glad

• decemberapril
    Anonym (Nathalie) skrev 2024-06-15 00:41:15 följande:

Jag testade dom clearblue testerna samtidigt som jag använde vanliga tester också. Jag blev inte klok alltså, de visade ofta positivt men aldrig stickorna. Då testade jag ändå olika märken på stickorna. Jag fick positivt på båda testerna EN månad... Började typ september 2023 fram till mars 2024.
    Efter de så tyckte jag bara att de drog i väg pengamässigt. Så jag testade deras vanliga clearblue digitala ältest (rosa) i april med endast positivt på de digitala men sen i maj fick jag superstarkt på båda två. Blev även gravid då! Jag tog äl testerna på eftermiddagen/kvällen, aldrig på morgonen. 
    Lycka till Glad

Okej vad märkligt! Clearblues digitala test (de lila) blev positivt i tisdags och RFSUs vanliga sticka blev positivt idag lördag, ändå ganska många dagars skillnad. Skulle nog säga att jag har mer ÄL symptom igår och idag än i tisdags. Men jag vet inte vilka test jag ska lita på alltså. Kanske är det inte en stark ägglossning då. Men jag har kört de digitala länge nu, om det nu är dem som har fel kanske det är anledningen till att jag inte blivit gravid ännu (med syskon). Då har jag trott att ÄL är tidigare än den är. Fast innan har jag haft ÄL symptom typ ont i äggstockarna samtidigt som de digitala visat positivt. Blir knäpp alltså Förvånad
  • Anonym (Nathalie)
    decemberapril skrev 2024-06-15 21:44:41 följande:
    Okej vad märkligt! Clearblues digitala test (de lila) blev positivt i tisdags och RFSUs vanliga sticka blev positivt idag lördag, ändå ganska många dagars skillnad. Skulle nog säga att jag har mer ÄL symptom igår och idag än i tisdags. Men jag vet inte vilka test jag ska lita på alltså. Kanske är det inte en stark ägglossning då. Men jag har kört de digitala länge nu, om det nu är dem som har fel kanske det är anledningen till att jag inte blivit gravid ännu (med syskon). Då har jag trott att ÄL är tidigare än den är. Fast innan har jag haft ÄL symptom typ ont i äggstockarna samtidigt som de digitala visat positivt. Blir knäpp alltså Förvånad
    Ja det är ju svårt att veta... Många dagar mellan, hade du haft äl då i onsdags så borde de inte vara positivt lördag liksom känner jag. Så kände jag varje månad, blev inte klok, blev helt psyk tillslut typ.. Men jag tror iallafall att den clearblue visade tidigare än vad jag hade och blev därför inte gravid för att jag inte tajmade liksom. Skumt om de är en cykel på 7-8 cyklar att man får positivt på båda samtidigt.. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Clearblue digital ÄL positivt men RFSU negativt