• Anonym (Isa)

Vabba eller vad gör man?

Hur gör jag med barnen då jag jobbar väldigt många Timmar /dag och pappan inte kan ha barnen för socialtjänsten. 

Barnen är för stora för dagis o fritids men för små för att vara ensamma 16 timmar / dag. 

Kan jag ta vab en period?

• Svar på tråden Vabba eller vad gör man?
  • Anonym (M)

Om de är förstora för fritids är de också förstora för vab. Så nej, van kan du inte ta. 

Hitta en granne eller annan som kan vara barnvakt. 

• Anonym (Isa)
    Anonym (M) skrev 2024-06-17 00:09:11 följande:

Om de är förstora för fritids är de också förstora för vab. Så nej, van kan du inte ta. 

Hitta en granne eller annan som kan vara barnvakt. 

Nä man får vabba tills de fyller 12 så?
    Om jag nu skulle ha någon granne eller vän att fråga så hade jag naturligtvis gjort det redan.
  • Anonym (Kim)

Nej, om barnen är för stora för fritids så är de för stora för VAB också. Det hade för övrigt inte gått ändå, de är ju inte sjuka

• Anonym (Isa)

Så man får inte vabba för barnens psykiska ohälsa? När barnen är under 12

• Anonym (Kim)

Är de unde 12 så är de ju inte för stora för fritids?

• Anonym (Isa)
    Anonym (Kim) skrev 2024-06-17 00:13:57 följande:

Är de unde 12 så är de ju inte för stora för fritids?

Bara småbarn på fritids ju. Oavsett så lämnar jag hemmet långt innan fritids är öppet 
  • Anonym (M)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 00:10:11 följande:
    Nä man får vabba tills de fyller 12 så?
    Om jag nu skulle ha någon granne eller vän att fråga så hade jag naturligtvis gjort det redan.
    Och fritids får man ha tills de är 13. 

Både en 13 åring och äldre ska kunna vara hemma själv några timmar, såvida de inte har någon funktionsnedsättning. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 00:14:52 följande:
    Bara småbarn på fritids ju. Oavsett så lämnar jag hemmet långt innan fritids är öppet 
    Och kommer hem långt efter stängning 
    så fritids går bort
  • Anonym (Isa)
    Anonym (M) skrev 2024-06-17 00:15:01 följande:
    Och fritids får man ha tills de är 13. 

Både en 13 åring och äldre ska kunna vara hemma själv några timmar, såvida de inte har någon funktionsnedsättning. 
    Det handlar om 16 timmar!!
  • Anonym (Kim)

Du jobbar alltså 16 timmar om dagen alltid. Eller hur ofta? Är det bara under en kort period?

Det är ju inte ens lagligt.

Hur gamla är barnen? Du borde ha råd med en barnvakt om du jobbar 16 timmar om dagen mer än väldigt tillfälligt.

Hur hinner du ens vara förälder om du jobbar så?

Svar på tråden Vabba eller vad gör man?