• Anonym (Ellinor)

Hur känns det att bli gravid igen efter missfall?

Hej! Jag fick missfall i vecka 6 vilket varit jättejobbigt att ta sig igenom. Nu har jag lite lite hopp att jag KANSKE är gravid igen. Inte fått mens ännu så är lite osäker men hade ägglossning förra veckan (tog test) då vi hade sex. Det är väl nu kanske 5-6 dagar sen ägglossning och fick igår jätteont i brösten, alltså helt hysteriskt ont haha. Min undrar är hur har ni känt när ni blivit gravida direkt efter ett missfall? Har ni känt extra mycket eller extra tidigt? Eller har ni inte reflekterat över det alls? 

Vet att det bara är att vänta och se om jag är gravid men lite mysigt att prata med andra som varit i samma sist :) 

• Svar på tråden Hur känns det att bli gravid igen efter missfall?
  • Anonym (Z)

Har inte varit någon skillnad på symptomen beroende på om det varit efter missfall eller inte.

• Anonym (Hh)

Det är ingen större skillnad, inte större än mellan andra graviditeter. För oss tog det sig långt ifrån på en gång efter missfall. Hade massor med symtom på graviditet mellan ägglossning och mens, fram till den månaden det faktiskt tog sig då hade jag inga symtom på graviditet. 
    De hormoner och hormonomställningarna som sker efter ägglossning är oftast orsaken till symtom tidigt, både när man blir gravid och när man inte blir. Hoppas att ni får er revansch snart 🤞🥰

Svar på tråden Hur känns det att bli gravid igen efter missfall?