• Anonym (Dotter)

Dålig pappa

Hej, min pappa finns aldrig där för mig och prioriterar alltid mig sist. Jag har barn nu och på min 1 års dotter sticker han iväg på semester. Han avbokar jämt när vi bokat in en dag. Kommer aldrig på några födelsedagar och kommer han så kommer han inte när det är kalas utan kommer vid ett senare tillfälle. Ställer inte upp när jag får problem eller behöver hjälp med att passa mina barn. Nu på midsommar så bjuder han min familj och sen säger han att det skulle bli ett tillfälle där alla skulle dricka, kändes inte jätte bra att ta med barnen dit och han vet om att det inte är en bra idé. Sen varje gång vi träffas och han blir berusad så säger han förlåt och vilken dålig pappa han varit hela mitt liv men han gör aldrig något åt det utan han drar den snyft historien varje gång. Funderar på att säga upp kontakten men vill inte göra några förhastade beslut plus att jag tycker det är jobbigt. Men min kille är lite på mig för jag sätter tyvärr min pappa för min egna familj.... fattar inte varför jag gör så..

• Svar på tråden Dålig pappa
  • Anonym (Äh)

Backa bara. Man måste inte bli en drama queen och säga upp kontakten. Sluta be honom om hjälp t ex men fortsätt bjuda in till barnkalas. Åk inte på fester med alkohol. Sätt gränser.

• Anonym (Dotter)
    Anonym (Äh) skrev 2024-06-23 21:09:33 följande:

Backa bara. Man måste inte bli en drama queen och säga upp kontakten. Sluta be honom om hjälp t ex men fortsätt bjuda in till barnkalas. Åk inte på fester med alkohol. Sätt gränser.

Okej men det känns fel att vi bokar in dagar där vi ska ses och jag säger det till barnen att vi ska träffa morfar idag. Och så struntar han i oss. Och min kille att då behöver dom ingen morfar i sina liv.
  • Anonym (Finsk pinne)

En del föräldrar förtjänar att bli dumpade.

TS, du hade knappast behållit en vän som betedde sig så där, eller hur?

Så respektera dig själv och dina barn och låt dem slippa den här knäppa personen tills de blir stora nog att fatta varför han är som han är = han har spritproblem och troligen annat också i bakgrunden.
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (Finsk pinne) skrev 2024-06-23 21:20:35 följande:
    En del föräldrar förtjänar att bli dumpade.

TS, du hade knappast behållit en vän som betedde sig så där, eller hur?

Så respektera dig själv och dina barn och låt dem slippa den här knäppa personen tills de blir stora nog att fatta varför han är som han är = han har spritproblem och troligen annat också i bakgrunden.
    Nä jag håller med jag förstår inte på mig själv riktigt varför jag är okej med det. Svårt att bara säga upp kontakten vet inte riktigt hur det skulle gå till
Svar på tråden Dålig pappa