Sambo och jag är i konflikt om barnet
Jag och min sambo är väldigt olika när det kommer till vårt gemensamma barn på 2 år.
Både jag och sambon har ADHD, vårt barn har inte gjort någon utredning men barnet kräver sysselsättning. Min sambo anser att han avlastar mig när han en helg tar bara går ut med vårt barn från morgonen och tar en löprunda i flera timmar och har barnet sittandes i en vagn. Efter detta så sätter han ungen i bilen och åker iväg och återigen låter barnet vara passiv.
Klockan 18 på kvällen är mitt barn helt sjövild när min sambo lämnar barnet till mig. Barnet har inte fått röra sig alls på hela dagarna. Barnet klättrar och är helt galen då och kan inte sova förrän klockan 24 på kvällen eller senare.
När jag är med barnet ser jag till att barnet rör mig sig mycket. Vi sparkar fotboll, springer upp och ner i olika klätterställningar och jag aktiverar vårt barn så att det blir mycket fysisk aktivitet.
Detta är något som funkar på dagarna och som jag sprider ut så att barnet även får 2 sovstunder.
Enligt min sambo är han en otroligt bra pappa som umgås med sitt barn?. Att barnet sitter i en vagn hela dagarna och är helt dysfunktionell på kvällen när jag ska vara med barnet det stör inte min sambo?
Hur ska jag få honom att förstå att det här är riktigt dåligt? Att detta inte hjälper mig alls eller att det inte är att umgås med sitt barn.