• miljömamma

Konfirmation - grilla - mat

Hej! Sonen ska konfirmeras och vi ska bjuda på mat. Dock tycker min man att han gjort sitt vad gäller planering nu och att jag ska bestämma vad som ska grillas. Hamburgare går bort för han gillar inte det. Behöver konkreta tips på vad man kan grilla och tillbehör på en konfirmation. 

• Svar på tråden Konfirmation - grilla - mat
  • Anonym (Lisa)

Korv, kyckling, fläskkött, grönsaker. 

• Anonym (Sims)

Vem är det som inte gillar hamburgare? Även om sonen eller maken inte gillar det så gör väl gästerna det och det kan ju vara bra att köra på lite olika. Tex kör hamburgare och flera olika sorters korvar tex, både vanliga varmkorvar och sådana som är starkare. Majskolvar är också gott, och så kan ni göra grönsaksspett.
    Potatissallad eller potatisgratäng till och uppskurna grönsaker så att gästerna kan sätta ihop sin egen burgare. Till korven senap, ketchup, rostad lök, bostongurka eller gurkmajonäs. Går ju även göra en grönsallad.

• Anonym (S)

Vad önskar sonen?
    Eftersom det är han som ska konfirmeras så är han väl med och planerar...annars är det hög tid nu...

Marinerad fläskytterfile i helbit. Saftigt men enkelt.
    Lökar, svampar och paprika på spett.
    Om det är många som inte äter griskött kanske jag skulle byta ut till kycklingfilér.
    Hemmagjord fransk potatissallad och en grönsallad med melon och fetaost i som tillbehör.

Svar på tråden Konfirmation - grilla - mat