• Anonym (Vill veta om mitt barn)

Samarbetsproblem

När har man rätt att veta saker som händer för barnet på den andres vecka? Föräldrabalken är rätt tydlig med samarbete föräldrar emellan och saker som är betydande för barnet SKA talas om. Vad är då betydande? 

Mitt ex kör på och har fritidsaktiviteter för barnet på dennes vecka. JÄTTEBRA tycker jag men varför inte tala om detta för mig så jag kan fortsätta aktiviteten även på min vecka? (Finns även aktiviteter på min vecka som exet vet om)
    Exet har även skaffat sig en ny partner. JÄTTEBRA igen men varför inte TALA OM detta då det verkligen är en stor sak för barnet? 

Jag hatar att exet inte berättar saker. Varför inte liksom....

• Svar på tråden Samarbetsproblem
  • Anonym (Vill veta om mitt barn)

Typiskt kvinnor 

• Anonym (Nja)

Känns spontant som att det borde vara nåt man berättar eftersom det är betydande för barnet. Annars kan man faktiskt tolka det som att det skulle gälla om det händer en olycka t ex, allvarligare saker.

Kan du länka där det står exakt "betydande"? Kan finnas förtydliganden i texten eller sammanhang som gör det tydligare.

• Anonym (Nja)

Alltså, jag menar att det skulle vara kören man berättar om. Relationen har ditt ex ingen skyldighet att berätta om för dig. Barnet vet, det är det viktiga.

• Anonym (Tjej)

Jag tycker oxå man berättar saker. Man vill ju veta vad ens barn gör osv även om barnet är hos pappa 
    Jag brukar uppdatera med att skicka bilder o lite sånt på vad vi gör. Inget jag nånsin fått av honom men jag skulle uppskatta de

• Anonym (Bby)

Om barnet vill så kan det berätta själv om det är nåt speciellt som barnet vill berätta. Det som annars är viktigt att som förälder själv berätta är om det har hänt nåt som berör båda föräldrar angående barnet. 

När det gäller ny partner så har exet inte med det och göra och inget som man måste berätta om heller. 

Svar på tråden Samarbetsproblem