Inlägg från: Anonym (Respektera det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Respektera det)

Hur få henne att prata?

Om din fru inte vill snuskprata måste du respektera det. Du bör absolut inte sträva efter att få henne att "övervinna sina hinder" och snuskprata bara för att du "vill utforska de sidorna". Det är faktiskt inte okej. Du behöver inte förstå VARFÖR hon inte vill. Du behöver bara respektera det.

Anonym (Valdemar65) skrev 2024-07-09 07:19:17 följande:

Nu på stugsemester, och jag tog upp med henne att jag vill att vi pratar mer. Så vi började med att prata om varför hon inte vill prata. Det hänger delvis ihop med att hennes ex tjatade mycket om att de skulle ligga, och hon gick med på det mot sin vilja ibland. Jag påminde henne om vårt avtal, att hon tar ansvar för vårt gemensamma sexliv, mot att jag inte tjatar. Jag tjatar inte, gör små försök men går undan när jag märker att hon inte vill. 

Hon var ganska avslappnad när vi pratade om det, vilket tände mig till tusen. Jag älskar när hon går mig till mötes (och hatar att bli avvisad).

Nästa gång vi hade sex utmanade jag henne med att prata lite snusk i sängen, men hon stoppade mig genast. Och det respekterar jag förstås.

Sen kommer jag att försöka olika saker igen efter någon tid. Man kanske inte gillar stekt strömming direkt, men kan vänja sig och börja efterfråga det.

Och vad gäller spontansex: Jag behöver små blå piller, som ska intas en timme före sex. Därför måste sexet planeras. Tyvärr, vore najs med spontansex i bilen eller naturen.

Hur skulle du själv känna om någon pressade dig att göra saker du inte vill göra sexuellt? Något som får dig att känna dig riktigt obekväm?

Du låter väldigt oempatisk. Men det är klart, så länge du får vad du vill i sexväg så är det väl helt okej med dig. Sexet först, liksom.
    Tukt skrev 2024-07-09 11:18:32 följande:
    Men herrejösses. Om man inte vill städa så vill man inte. Lägg ned i så fall.
    Är dock en liiiiiiiten skillnad mellan sex och städning. Eller?
    Tukt skrev 2024-07-09 11:45:39 följande:
    Nja, mellan sex och kommunikation skulle jag säga. Att kommunicera är helt avgörande i en relation. Nu tycks ju TS hantera det på ett sätt att det inte fungerar. Där av hans inlägg.
    Men i någon mån så måste man likt städning ha en vettig kommunikation för att få en relation att fungera. Det handlar om en ren investering.
    Nu tycker jag nog faktiskt att snuskprat, som TS vill ha, verkligen är en del av sex.
    Tukt skrev 2024-07-09 13:07:32 följande:
    Det TS efterfrågar är både kommunikation och snuskprat
    Det TS främst verkar vilja är ju att kåta upp sig. Och du bortsåg helt från snuskpratet när du jämförde det med städning.
    Tukt skrev 2024-07-09 18:48:44 följande:
    Såklart måste man inte prata. Man måste ingenting. Men då kanske man heller inte har någonting i slutänden heller.
    Och att det funkar för dig och din partner kanske inte gäller det samma för alla.Det beror nog lite på vilken typ av sex man har.
    Och samma gäller ju i allra högsta grad Valdemar. Om han fortsätter att pressa på som han gör, så är det nog ganska sannolikt att han plötsligt står där helt utan sex. Och fru.
    Anonym (S) skrev 2024-07-09 22:11:48 följande:
    Att ha gränser för vad man är bekväm med och att ta sin partner för given är ju knappast samma sak....
    Finns inget som säger att TS fru inte vill jobba på förhållandet bara för att hon inte vill sex-prata...

Hon har berättat att hon inte vill och att hon i ett tidigare förhållande tvingats till sexuella saker som hon inte ville...Hur bemöter TS det? Jo genom att försöka få henne att göra saker hon inte vill....

Och nä, man kan inte förändra andra...men man kan tyvärr manipulera andra till att göra saker som de egentligen inte vill i tron att de måste för annars kommer relationen ta slut...
    Obehagligt om du frågar mig...
    Så bra skrivet. Tack för det! Blir så chockad över hur männen i tråden ser på det. Själv tycker jag att det låter som ett totalt vidrigt beteende som jag trodde var borta numera, men så sitter män och försvarar det här. Blir fan beklämd.
Svar på tråden Hur få henne att prata?