• Anonym (EsterLi)

Någon mer som pumpar bröstmjölk?

Hej
    Finns det fler där ute som pumpar bröstmjölk och ger på flaska till sin bebis?

Vore kul att ha kontakt med någon mer, blir ju någon timme per dag man bara sitter och pumpar. Blir lite uttråkad och "fastlåst" i soffan.

Tänker mig som en sällskaps tråd.

Vad gör du undertiden du pumpar?

• Svar på tråden Någon mer som pumpar bröstmjölk?
  • Anonym (N)

Öh? Kan man inte titta på TV eller något? Vad ska ni diskutera i en pumpgrupp liksom?

• Anonym (...)
    Anonym (N) skrev 2024-07-06 11:10:14 följande:

Öh? Kan man inte titta på TV eller något? Vad ska ni diskutera i en pumpgrupp liksom?

Jag dör :D men jag undrar det samma, "nu har jag pumpat ut 2dl, hur går det för dig?" 
  • Anonym (N)
    Anonym (...) skrev 2024-07-06 11:37:16 följande:
    Jag dör :D men jag undrar det samma, "nu har jag pumpat ut 2dl, hur går det för dig?" 
    *fnissar!

Det var inte elakt menat heller utan mer förundrat! 
  • Anonym (EsterLi)
    Anonym (N) skrev 2024-07-06 11:10:14 följande:

Tråden/gruppen blir vad man gör det till. Kan vara allt möjligt som kan pratas om, är ju inte det roligaste att pumpa varje dag liksom. Så kan vara att tex att peppa varandra att orka med pumpningen och föräldralivet/vardagslivet samtidigt.

• Anonym (...)
    Anonym (EsterLi) skrev 2024-07-06 13:50:57 följande:
    Tråden/gruppen blir vad man gör det till. Kan vara allt möjligt som kan pratas om, är ju inte det roligaste att pumpa varje dag liksom. Så kan vara att tex att peppa varandra att orka med pumpningen och föräldralivet/vardagslivet samtidigt.

Ok, förstår väl tanken nu, och jag menade absolut inte heller att vara elak eller så, har inte pumpat själv mer än det överflödiga så pappa också kunde mata ibland så trodde inte att det var någon större grej men förstår nu samtidigt när jag skriver att det är ju en annan nivå när man enbart flaskmatar 
  • Anonym (EsterLi)
    Anonym (...) skrev 2024-07-06 14:16:03 följande:
    Ok, förstår väl tanken nu, och jag menade absolut inte heller att vara elak eller så, har inte pumpat själv mer än det överflödiga så pappa också kunde mata ibland så trodde inte att det var någon större grej men förstår nu samtidigt när jag skriver att det är ju en annan nivå när man enbart flaskmatar 
     Jag fick inte amningen att fungera så enda möjligheten för mig att ge min bebis bröstmjölk är genom att pumpa ut och ge på flaska. Är det närmast amning jag kan komma.
    Så ja det är på en annan nivå, det upptar mycket tid och energi, varje dag att pumpa ut så mycket som bebisen äter på en dag. Sedan är det ju allt runtomkring också att rengöra flaskor och pumpen efter varje användning.
  • Anonym (...)
    Anonym (EsterLi) skrev 2024-07-06 17:16:10 följande:
     Jag fick inte amningen att fungera så enda möjligheten för mig att ge min bebis bröstmjölk är genom att pumpa ut och ge på flaska. Är det närmast amning jag kan komma.
    Så ja det är på en annan nivå, det upptar mycket tid och energi, varje dag att pumpa ut så mycket som bebisen äter på en dag. Sedan är det ju allt runtomkring också att rengöra flaskor och pumpen efter varje användning.
    Ja gud ja, kan inte ens föreställa mig, jag tycker att det är riktigt bra att du pumpar, men kör inte slut på dig själv! <3 

Jag menar fortsätt som du vill och orkar såklart men få inte dåligt samvete om du behöver gå över till ersättning om det blir för tufft för dig
Svar på tråden Någon mer som pumpar bröstmjölk?