Ångrar husköp och mår fruktansvärt
Vi köpte ett hus för mer än ett år sedan och redan första helgen kände jag att det inte hade blivit bra. Trivs inte med storleken (alldeles för stort), läget (måste köra bil för att ta mig någonstans) eller huset huset i sig egentligen. Jag har verkligen försökt stt trivas bättre men oavsett hur mycket jag fixar eller försöker matt jobba med min inställning så ändras hur jag känner för huset. Vi är förstagångsköpare och var väldigt naiva när vi köpte det. Både vad gäller skicket och skötseln av huset. Jag vill sälja huset men mest troligt kommer det vara oerhört svårt. På vår gata för betydligtBilligare peng än vad vi köpt för ligger ute två hus. De är mycket finare än vårt, mer renoverade och omskötta och mycket billigare än vad vi köpt för. Vi har dessutom om renoverar för mer en
halv miljon men jag tror inte husets värde har höjts för jag tror vi köpte för dyrt helt enkelt. jag är beredd att ta en förlust för att få huset sålt och kunna må bra igen. Just nu känns det som att jag slösar år av mitt liv med att må riktigt jävla piss. Problemet är bara att jag tror inte att heller en sänkning skulle få huset sålt, givet de andra husen på vår gata inte är sålda. Jag har börjat känna mig deprimerad och i omgångar så känns det som om jag inte vill vara kvar i det här. Vet inte hur jag ska ta mig ur denna situation. Har pratat med psykolog men har inte hjälpt mig. Allt jag vill och tänker på att jag inte vill äga det här huset.
är det någon som varit med om liknande? Något råd att ge?