Tow2Mater skrev 2024-07-08 23:37:09 följande:
Att det känns som ni har olika mål med livet betyder ju inte att så är fallet. Har ni pratat om era mål? är de mycket olika? eller är det hur ni vill vägen dit ska se ut som skiljer?
Projektledningen; måste alla projekten verkligen genomdrivas? Kanske en del kan avslutas helt. Kompromissa om vilka som måste göras, och då i vilken takt.
Jag håller med om att jag behöver ta reda på om min känsla är rätt innan jag ger upp.,
Vad gäller projektledning. Så nej jag kan inte låta det falla igen. Det handlar om städningen i vårt hem. Jag lovar att jag verkligen inte behöver ha det kliniskt rent. Men innan jag tog tag i det var det hinderbana i hela hemmet. Saker precis överallt. För att jag släppte mitt "kontrollbehov" som många skulle vilja säga.
Vi har dessutom en 4 åring hemma som endast kunde vara i soffan eller sängen för att det var de enda öppna ytorna i hemmet. Städar inte jag toaletten blir det inte gjort. Så har det varit långt innan barnet. Trots att jag kommunicerat att vi måste hjälpas åt.
Det andra jag inte släpper är projektledningen med vårt barn. Kläder, mat, ser till så att barnet är på förskola, kommer hem därifrån. Får någon playdejt någon gång i månaden.
Resten som vänner, resor, dejter osv. Det har jag släppt för ett bra tag sen, så jag tycker ändå inte jag har för höga krav.