• Anonym (Confused?)

Vet du vilket år det är??

Tänkte bara höra om det finns nån mer här som blivit akutinlagd på psyk och fått sitta och svara på frågor som: "Vet du vart du är någonstans?", "Vet du vilket år det är nu?" "Vilket datum och månad?" Förut trodde jag det var standardfrågor som de ställer till alla som kommer in (inget konstigt, de måste ju kolla att patienten är "med", liksom!). Men efter att ha frågat andra som blivit inlagda på psyket (sluten psykiatrisk vård, frivillig eller tvång) har jag fattat att det är bara till vissa de ställer såna frågor. Eller? Jag vet inte, därför frågar jag här om andras erfarenheter. Jag har fattat att när jag är i akut psykisk kris, då uppfattas jag som "virrig" och "borta". För att jag mår så pass #@### att jag inte kan fokusera eller fästa blicken! Men haha, jag har alltid kunnat svara rätt på årtal, månad, vart jag befinner mig, och vad gäller datumet har jag haft fel på någon dag nån gång men det är ju normalt. Ingen psykos eller vanföreställningar här inte! (Alltså, nu kanske det låter som att jag åker in & ut på psyk, men så är det inte. Jag har varit inlagd 3 ggr under sammanlagt 12 år) 
    Detta är absolut inget jag är kränkt över eller tar illa upp över! Nej haha, jag tycker det är så kul att jag skrattar åt det! 
    Tror att jag är såpass erfaren och stabil vid det här laget att jag slipper gå och be om att få bli inlagd på hispan, men man kan ju liksom aldrig VETA..! 
    OM jag nu hamnar i situationen igen och får frågan om jag vet vilket år det är så ska jag helcoolt svara: "Men hallå- självklart vet jag vad det är för år! Det är 1569 såklart, det vet jag väl! Eller vad är det för år i din tideräkning?;" När läkaren ifråga, helt oberedd på svaret, börjar skruva sig och får panikartade blick (äkta oro och omtanke eller rent skådespeleri? vet inte, och det kvittar) och säger: "Jaha... Och vart är du då? Vem tror du att jag är?" så svara: "Du är väl bödeln som ska avrätta mig antar jag?" *ASG!!* *OMG!!!* Tänk er dennes ansiktsuttryck..!!! Någon som provat att "jävlas med" dem på nåt sånt eller liknande sätt? Jag brister troligtvis ut i skratt över hur lättlurade och lättledda dessa (stjälp!-)instanser är, och säger naturligtvis att jag bara skojat och ger dem korrekt datum, plats och årtal! Sådana fejk-institutioner, som finns för syns skull och ser svaga människor som avskum, ska sättas på plats! :) ;)

Svar på tråden Vet du vilket år det är??