Inlägg från: Anonym (Benzo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Benzo)

Benzo???

Har alltid vägrat benzo men står fan inte ut med den här jävla ångesten längre. Ni som använt benzo mot ångest plz berätta, fördelar o nackdelar? Funkar det mot ångesten eller är den enda ångestdämpningen i att man blir trött av det osv Vill veta allt. Tack.

• Svar på tråden Benzo???
  • Anonym (Benzo)
    Anonym (En till!) skrev 2024-07-14 02:30:31 följande:
    Först av allt: Vad är det för stolpskott som tryckt på tummen ner på TS?! En människa som mår dåligt och ber om hjälp och råd! Måste vara någon skadad typ som tryckt ogilla! 

Sen till frågan: jag har samma problem och funderingar själv, påtaglig ångest som påverkar hela min tillvaro. Jag har också varit emot benzo, jag tycker det är knark i princip som bara gör folk till narkomaner. Men när man haft så kraftig ångest som jag har haft nu i flera veckor, då sänker man kraven och ribban för vad man annars håller hårt på principiellt och moraliskt. Man blir helt slutkörd av att leva med ständig ångest, så till slut går man med på vad som helst, bara man slipper denna ständiga jävla ångest. Rättare sagt: man lever inte! Att ha en kropp och en hjärna som är kidnappad av obotlig ångest (vanliga saker som träning, massage, promenader, meditation hjälper ej, verkar inte finnas något alls som hjälper!), det är inte att leva! Det är inte ett liv, det är ett tillstånd! Självklart så är man beredd att testa allt för att slippa ifrån den plågan! Jag vill också veta det du frågar om, så jag följer tråden här och med! Dessutom har jag en fundering: det är väl inte alltid jätteenkelt att få benzo och liknande utskrivet?! Är de inte lite restriktiva med narkotikaklassade läkemedel? Särskilt om man som jag har "papper" på sig redan?
    Tusen tack för ditt svar ❤️ Exakt så här är det! Och tack även för ditt stöd gentemot dem som satt tumme ned, helt ärligt hade jag inte alls väntat mig en sån reaktion... gör mig löjligt lessen och jag förstår verkligen inte heller varför??? Och samma sak gäller ju ditt inlägg, att nån satt tumme ned på det... jättekonstigt! De borde ta bort tumme-ned-funktionen så att folk tvingas faktiskt skriva vad det är de ogillar i stället. Så är det ju på många andra forum; man kan sätta tumme upp, men inte tumme ned.

Jag hoppas att nån faktiskt kan och vill svara, för både din och min skull... blir så lessen att du har det så här också 💔 Det är fan inte ett liv, precis som du säger.

Hur enkelt det är att få benzo utskrivet beror på - en del läkare är stenhårda medan andra är väldigt snabba med att erbjuda det... Min läkare som jag har nu är väl mer åt det stenhårda hållet, men hon har ett bra tag ansett att jag kvalar in i gruppen där det inte finns nåt val. Sen beror det ju som du säger även på vad man själv har med sig i bagaget; har man en historia av missbruk, till exempel, är de ju självklart mer restriktiva - med tanke på din (tidigare) inställning till benzo antar jag dock att det inte är det du menar med att "ha papper på sig"?
  • Anonym (Benzo)

Alltså, varför går det inte att citera???? 

"En till!": du ska verkligen ha ett jättetack för att du tar striden när folk som inte har en aning om vad riktig ångest är ska uttala sig om saker som inte ens har efterfrågats. Själv orkar jag inte slåss mer mot den här jävla attityden som alltid presenteras av folk som tror att de vet vad de talar om bara för att de minsann var skitlessna när de hade förlorat jobbet eller när deras hund dog.

Jag hoppas ff att det finns någon därute som faktiskt kan svara på mina frågor i stället för att komma med en massa annan skit som inte har med tråden att göra! Och jag är lessen om jag låter taskig, jag är bara så trött och förtvivlad och orkar verkligen inte med en massa ytterligare skit

• Anonym (Benzo)
    Stort, stort tack till alla er som faktiskt svarat på min fråga ❤️ Det går ju inte att citera så jag svarar allmänt; jag reder inte riktigt ut att svara på varje inlägg individuellt när det inte går att citera 😔 Och förlåt för att svar dröjt, jag har inte ro till att skriva så mkt åt gången så jag har skrivit på detta av o till under hela dan.

Flera har skrivit att benzo är bra vid behov men att man ska akta sig för långvarit regelbundet bruk. Det är precis detta som är mitt problem, jag får inte tillfällig ångest lite då och då, utan den är fan konstant (ihop m pendling mellan manier o depressioner o massa annat skit). Jag har genom åren behandlats med typ alla SSRI som finns, diverse olika SNRI-, TCA- och TeCA-peparat, olika antipsykotika (typiska såväl som atypiska), ett par antiepileptika o säkert annat som jag glömt. Det känns som att det bara finns benzo kvar... men ja, det är ju rädslan för beroende som sätter stopp. Ibland tänker jag so what - hellre beroende resten av livet än att må så här, men det finns ju ingen läkare (lr ytterst få iaf) som skulle fortsätta skriva ut till nån som är beroende, o då sitter man i skiten igen. 

Några har skrivit om rekylen. Jag tror inte att det är möjligt att den kan bli så mycket värre än så här, så i sig skulle den nog inte göra saken värre, men däremot att stå emot att "fylla på" när benzon går ur kroppen (oavsett om det är den vanliga ångesten som kommer tillbaka lr om det är rekyl), det är ju ett reellt problem, och precis anledningen till att jag vägrat hittills.

Jag vet fan inte vad jag ska ta mig till... Jag orkar inte.

Ett par individuella svar blir det ändå:

En till! Tack igen, denna gången för dina fina ord om mig ❤️Jag känner samma frustration som du över världens alla idioter och fegisar (även om jag inte skulle gå lika långt som du gör i ffa ditt svar till "Hälsa").

Hälsa: hur kan du öht få för dig att du skulle kunna vara en inspiration med dina inlägg? Har du öht koll på vad du skriver? Jag håller helt med övriga i tråden om att du har en vidrig attityd. Jag hoppas (inte minst för din egen skull) att du en dag kommer till insikt...  Ett liv fyllt av ångest önskar jag dig dock inte (även om jag förstår "En till!s" ilska), för det förtjänar inte ens mina värsta fiender.
Svar på tråden Benzo???