Känner mig så ensam
Jag har vänner och familj och mitt fina barn så egentligen är jag inte ensam men jag är i en situation som jag måste hantera ensam.
Pappan till mitt barn blev våldsam mot mig när barnet var litet och jag lämnade honom direkt. Det var inget jag tänkte utsätta barnet eller mig själv för.
Pappan kunde inte acceptera det utan har ägnat många år åt att hämnas på mig på alla upptänkliga sätt. Det han gör är en form av stalking och han har dömts för olika brott och fått besöksförbud. Fast så fort det går ut börjar han om igen.
Han har gått vidare och lever med en ny kvinna och jag undrar om hon vet hur mycket tid han lägger på att förstöra mitt liv.
Det är svårt att ge exempel utan att outa mig men det finns även mängder av lagliga sätt att förstöra för en annan människa.
Jag har knappt någon ork till något annat än mitt barn som förstås är det viktigaste i livet.
Jag fick ge upp min karriär, tappade kontakten med många vänner, mitt hem är oftast ett enda kaos och små saker kan kännas övermäktiga.
Jag kämpar på, städar upp, börjar om och försöker envist ha ett konstruktivt förhållningssätt till livet.
Jag har dejtat men jag orkar inte ge så mycket som jag vill i en relation. Jag vill inte att mina problem går ut över någon annan och har svårt för att be om hjälp.
Jag längtar så mycket efter att ha någon att dela livet med men min situation är densamma och jag tror att exet kommer att jävlas med mig tills han dör.
Nästan varje morgon vaknar jag och tänker att det här är mitt liv och på allt jag måste göra som ingen kommer att dela med mig.
Jag kämpar för att inte bli deprimerad. Jag har varit det tidigare och vill inte hamna där igen.
Det finns ingen lösning på min situation så jag vill mest skriva av mig lite och kanske få lite pepp.
Just nu är det kaos i lägenheten igen och jag funderar på om jag ska lägga dagen på att städa eller göra något roligt med barnet.