• Anonym (Gjort de mesta)

Va gör man när man vill ha kul?

Hej, vabgör man när man vill ha kul när man inte vet va kul är ?

• Svar på tråden Va gör man när man vill ha kul?
  • Anonym (V)

Testa olika saker för att se vad du tycker är kul

• Lynx123

Man utforskar. Provar på olika hobbys, läser böcker, går på events och museer, reser, testar olika träningsformer, dans...det finns hur mycket som helst.

Ja ja förstår att man ska prova på saker för å hitta de roliga, men man har ju liksom testa mycke redan å de finns inte något som ja hittat, sen e ja inte mycke för stora folk massor!

• Anonym (V)
    Anonym (Gjort de mesta) skrev 2024-07-14 15:36:53 följande:

Ja ja förstår att man ska prova på saker för å hitta de roliga, men man har ju liksom testa mycke redan å de finns inte något som ja hittat, sen e ja inte mycke för stora folk massor!

Gillar ej heller när det är mkt folk. Tycker om att lyssna på ljudböcker och att se serie/film. Om jag hittar något bra att lyssna eller se så kan jag bli väldigt engagerad av detta

Ja ja hör att de e många som kollar på serier å böcker har aldrig haft ro till att sätta mig å prova de, svårt för att bara sitta å ta de lugnt, men de kanske en ska testa om de kan va kul .

Hum ja för saker gör ja hela tiden , men de e ju inget som liksom är kul , de e ju mer nödvändigt ont, jobbar å pratar med folk i allmänhet,  liksom atta verkar ju ha lite problem å de jagar mycke saker i livet , stannar de aldrig upp å tänker varför. Varför gör ja detta tills dagen d! 

• Studentpappa

Det är väl en jäkla skillnad på att jobba och prata med folk och ha en hobby? Mina hobbies har inte ett dugg att göra med mitt arbete som tur är. 

Jag gillar att cykla mtb, gör det oftast själv i skogen. Perfekt avslappning för att koppla bort arbete och annat. Sen får man träningen på köpet. 

Ride it like you stole it
    Studentpappa skrev 2024-10-27 19:47:18 följande:

Det är väl en jäkla skillnad på att jobba och prata med folk och ha en hobby? Mina hobbies har inte ett dugg att göra med mitt arbete som tur är. 

Jag gillar att cykla mtb, gör det oftast själv i skogen. Perfekt avslappning för att koppla bort arbete och annat. Sen får man träningen på köpet. 

Ja hobby en har inget med jobbet å göra alls för min del ,
    Kör en del mtb å motorcykel å tränar, men känner mer att de tar tid än att de e kul , man funderar på var ska ja med detta e svårt å förklara riktigt:)
  • Studentpappa
    Anonym (Gjort de mesta) skrev 2024-10-27 19:57:15 följande:
    Ja hobby en har inget med jobbet å göra alls för min del ,
    Kör en del mtb å motorcykel å tränar, men känner mer att de tar tid än att de e kul , man funderar på var ska ja med detta e svårt å förklara riktigt:)
    Okej, ja jag sysslar inte med någon hobby jag inte tycker är rolig. Då känns det som något man gör bara för att andra gör det. Jag längtar ju ut till cykeln när jag sitter och jobbar. Kör skoter och åker alpint också och det är lika där, sitter och dagdrömmer om skoteråkning i finväder eller skidåkning i sol och massa snö. 
    Ride it like you stole it
    Studentpappa skrev 2024-10-27 20:08:49 följande:
    Okej, ja jag sysslar inte med någon hobby jag inte tycker är rolig. Då känns det som något man gör bara för att andra gör det. Jag längtar ju ut till cykeln när jag sitter och jobbar. Kör skoter och åker alpint också och det är lika där, sitter och dagdrömmer om skoteråkning i finväder eller skidåkning i sol och massa snö. 
    Ja så va ju de när en va yngre liksom hungrig på livet å Körde på :), nu blir ju de saker för de e de en alltid gjort !
  • beli
    Anonym (Gjort de mesta) skrev 2024-10-27 20:20:18 följande:
    Ja så va ju de när en va yngre liksom hungrig på livet å Körde på :), nu blir ju de saker för de e de en alltid gjort !
    Men då kanske du behöver lära dig att ta det lugnt och börja lyssna på dig själv?

För två månader sen gick jag in i väggen och har sen dess haft mycket tid att ta det lugnt och lyssna på mig själv. Jag har (tillfälligt) slutat med kören jag brukar sjunga i samt andra grejer jag brukar göra (kultur etc) och istället har det blivit meditation, många böcker, bakning, vandring i naturen, klassisk musik, tv-serier och mycket funderande. Och härligt umgänge med min son nu när jag inte är stressad.

Koppla av, meditera lite, lyssna på musik och känn in vad det är du vill egentligen?

Ja de e ju de ja försöker ta reda på vad man ska göra med tiden å va som e kul, ja gillar ju inte lugnt å dåtid blir stressad av de , har jagat adrenalin å gränsen en del då känner man värdet å att livet kan försvinna på den sec, de har ja gillat, men nu en man äldre å känner att en e för gammal för de nu !

• Tow2Mater
    Anonym (Gjort de mesta) skrev 2024-10-27 21:18:13 följande:

Ja de e ju de ja försöker ta reda på vad man ska göra med tiden å va som e kul, ja gillar ju inte lugnt å dåtid blir stressad av de , har jagat adrenalin å gränsen en del då känner man värdet å att livet kan försvinna på den sec, de har ja gillat, men nu en man äldre å känner att en e för gammal för de nu !

Kan det handla om existensiella funderingar om meningen med allt?

Känner igen mig dock, har man gjort det man vill gora blir det mest bara mer av samma sedan, lite dullt. Mest som tidsfordriv, inte for att det känns kul.

J precis de ja menar man har kört på i livet å testat å vet liksom. Vad de e man gillar å inte å nu har man passerat de med, man känner sig klar liksom !

Svar på tråden Va gör man när man vill ha kul?