• Anonym (Ångest)

Hjälp, jag drack en hel del alkohol igår och idag plussade jag!

Är så orolig just nu. Igår drack jag 2 öl + 2 glas vin och idag plussade jag. Har sån jävla ångest! Har liksom gett upp hoppet om att bli gravid då vi försökt i 3 år utan att lyckas och känner dessutom inga symptom, så jag tänkte att det var fritt fram. Dricker typ aldrig i vanliga fall, detta var ett undantag då en nära vän till mig hade sin möhippa. 

Är det skadligt för barnet? Jag är precis vid beräknad mens. 

• Svar på tråden Hjälp, jag drack en hel del alkohol igår och idag plussade jag!
  • Anonym (Jag)

Tror inte alls det är nån fara. Det finns ju kvinnor som går hela graviditeten utan att få veta. Jag har också druckit lite innan jag visste när jag väntade mina barn. 

Jag tycker det blir lite fel om man säger att kvinnor måste vara helnykterister bara för att man försöker få barn eller har oskyddat sex.  Vi är ju liksom människor också. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Herregud, det är ju typ ingen alkohol alls. Du kan vara HELT lugn!

Grattis {#emotions_dlg.flower}GravidSkålSkrattande

• Anonym (M)
    Anonym (Ångest) skrev 2024-07-16 12:59:10 följande:
    Hjälp, jag drack en hel del alkohol igår och idag plussade jag!

Är så orolig just nu. Igår drack jag 2 öl + 2 glas vin och idag plussade jag. Har sån jävla ångest! Har liksom gett upp hoppet om att bli gravid då vi försökt i 3 år utan att lyckas och känner dessutom inga symptom, så jag tänkte att det var fritt fram. Dricker typ aldrig i vanliga fall, detta var ett undantag då en nära vän till mig hade sin möhippa. 

Är det skadligt för barnet? Jag är precis vid beräknad mens. 

Varför testade du? 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (M) skrev 2024-07-16 13:53:10 följande:
    Varför testade du? 
    Mensen uteblev. 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (M) skrev 2024-07-16 13:53:10 följande:
    Varför testade du? 
    Jag har det som regel att alltid testa på beräknad mensdag om den inte dyker upp då. Slutade tyvärr med tidigare tester än BIM förut eftersom jag blev så besviken av alla kemiska missfall med plus innan beräknat och sen att mensen kom ändå. 
  • Lugnoro

Grattis till graviditeten! Jag vet en som fick reda på sin graviditet runt vecka 18-20. Hon märkte det att barnet sparkade. Hon drack endel innan dess och barnet föddes friskt. Du är så tidigt i graviditeten och det var en gång, så tror inte det var någon fara. 

• Anonym (M)
    Anonym (Ångest) skrev 2024-07-16 14:18:05 följande:
    Mensen uteblev. 
    Och det visste du inte igår? 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (M) skrev 2024-07-16 16:13:07 följande:
    Och det visste du inte igår? 
    Nej, jag väntade den igår kväll eller senast idag. Tänkte att den skulle komma ihåg då jag hade lite svagt rosa flytning så jag satte i en menskopp, men den uteblev. Så jag rotade fram ett test idag och testade med eftersom jag tyckte att den borde ha dykt upp nu då min mens är oerhört regelbunden. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ångest) skrev 2024-07-16 16:21:52 följande:
    Nej, jag väntade den igår kväll eller senast idag. Tänkte att den skulle komma ihåg då jag hade lite svagt rosa flytning så jag satte i en menskopp, men den uteblev. Så jag rotade fram ett test idag och testade med eftersom jag tyckte att den borde ha dykt upp nu då min mens är oerhört regelbunden. 
    Varför testar du när du förväntar dig mens? Använder du skydd?
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (M) skrev 2024-07-16 19:04:33 följande:
    Varför testar du när du förväntar dig mens? Använder du skydd?

Har du inte läst min TS? 

varför skulle jag använda skydd? 

Svar på tråden Hjälp, jag drack en hel del alkohol igår och idag plussade jag!