Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Kläder från temu

Jag har bara köpt en jacka från Temu. Jag har haft några gånger irritation och klåda av kläder, men här verkar inte vara några problem. Kvalitet som kvalitet i den prisklassen, ungefär som HM - kanske inget som håller livet ut men priset är inget att tjafsa om.

• Dr Nail
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-19 19:32:45 följande:
    OK
    fungerAR temu bättre än wish?
    ser att allt ärt fraktfritt på temu, men inte på wish
    Har ingen erfarenhet av Wish. Ja, den var fraktfri, tog 7-9 dagar vilket är ok.
  • Dr Nail

Även om det finns kemikalier i Temus varor så finns de även i din julskinka. Med andra ord; du behöver konsumera mer av dessa än vad som är mänskligt rimligt för att det ska påverka dig på något märkbart sätt. Så lätt går vi inte sönder. Folk läser media och blir helt paranoida i dessa dagar. Patetiskt.

• Dr Nail
    Anonym (Katharina) skrev 2024-12-05 03:17:50 följande:
    Du kan inte jämföra detta. Inom EU finns det gränsvärden som inte får överstigas i produkter och som noga kontrolleras, men i Kina där alla Temus produkter kommer ifrån och där inga tester görs följer dessa produkter därför inte EU:s riktlinjer för gränsvärden. Se dokumentären om Temu på Svtplay, den är talande.
    Den är talande för att konkurrenterna är rädda. Det kommer in en ny aktör och bokstavligen tar över världen på ett år - det klart det kommer beställas liknande dokumentärer. Det går över, det gör det alltid. Jag vet bara att det gjordes en granskning i Sydkorea där de tydligen upptäckte höga nivåer av ftalater (som i elefantdoser orsakar infertilitet och finns även i europeiska produkter) i några av temus varor. Skor var det. Temu tog bort dessa. Det är ju inte så att de vägrar samarbeta.

Nu har jag inga grejer från Temu, däremot cirka 100 grejer från Shein och fler kommer. Hade det varit några problem hade jag fått klåda, irritation och typ kvävning för länge sedan för min hud är löjligt känslig. Men icke.
Svar på tråden Kläder från temu